Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت ابوزیدآباد و بخش کویرات گفت: سوم خرداد یادآور حماسه جاودانی فتح خرمشهر و نماد ایستادگی و مقاومت ملت در برابر دشمن است.

خبرگزاری شبستان-آران و بیدگل، حجت الاسلام «محمدرضا نجفی» در خطبه های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات با آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران و روزه داران به برکات شب های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: باید از فرصت های معنوی شب های قدر بیشترین بهره و استفاده را ببریم و خود را با مناجات و توبه، توجه به خداوند متعال، انبیا و اولیای الهی به خدا نزدیک تر کرده تا در صراط حق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت ابوزیدآباد و بخش کویرات با بیان اینکه ماه خرداد ماه مقاومت و ایستادگی است به مناسبت های مختلف این ماه که در تاریخ ماندگار شده اشاره کرد و اظهار داشت: سوم خرداد روز آزادسازی خونین شهر، چهارم خرداد روز رشادت و جانفشانی مردان و زنان دزفولی است، پنجم خرداد روز مقاومت حزب الله لبنان در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و پانزدهم خرداد روز حماسه بزرگ ایستادگی در برابر استبداد رژیم ستمشاهی و استعمار خارجی است.

 

حجت الاسلام نجفی افزود: سوم خرداد یادآور حماسه جاودانی فتح خرمشهر و نماد ایستادگی و مقاومت ملت در برابر دشمن است.

 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ۱۷۶ موشک، دو هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیمای بعثی به دزفول اثابت کرد و بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی و تجاری تخریب  و بیش از دو هزار و 600 شهید بزرگوار تقدیم انقلاب و اسلام شد اما دزفول مقاومت کرد و افتخار بزرگی آفرید.

 

خطیب جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات به هفتم خرداد و سالروز تاسیس اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۵۹ اشاره کرد و اذعان داشت: هفتم خرداد به نام روز قانونگذاری و هفته مجلس نامگذاری شده که این روز را به نمایندگان مجلس و نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تبریک می گوییم.

 

نجفی ادامه داد: انتظار داریم نمایندگان مجلس در آخرین ماه های باقیمانده از مجلس دهم، توجه بیشتری به معیشت و سفره مردم داشته باشند و نسبت به مفاسد اجتماعی و اقتصادی تلاش مضاعفی داشته و مانع افزایش قیمت های افسار گسیخته شوند و مسیر سودجویی سودجویان جنایتکار را ببندند.

 

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات به تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی توطئه های دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: تدابیر هوشمندانه رهبری در مقابل جنگ همه جانبه دشمن در ماه های اخیر که به اعتراف دوست و دشمن موقعیت نظام اسلامی ترقی پیدا کرده و با افزایش توان بازدارندگی نظام اسلامی، حربه های دشمنان یک به یک خنثی شده و همه اینها ریشه در تعالیم اسلام و مدیریت منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب دارد.

 

حجت الاسلام نجفی با بیان برخی شاخصه ها و منطق رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمنان اظهار داشت: توجه و تبعیت از منطق عقلانی نظام جمهوری اسلامی، ایستادگی در برابر استکبار، عدم اعتماد به دشمن و نفی مذاکره با دشمن ، توکل به خدا، اعتماد و باور خود و راهبرد مقاومت از شاخصه ها و منطق رهبر معظم انقلاب است.

 

خطیب جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات به گام دوم انقلاب در رابطه سبک زندگی اسلامی و توصیه های رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: سبک زندگی غربی نتایج شوم اخلاقی و اجتماعی را در قالب ابتذال به دنبال دارد و دشمنی با نهاد خانواده دارد که موجب افزایش سن ازدواج، زندگی با حیوانات، روابط نامشروع در قالب ازدواج سفید، هم جنس گرایی و شهوت رانی را به دنبال دارد‌ و اشراف گرایی بعضی از مسوولین نیز مروّج سبک زندگی غربی است که از قوه قضائیه انتظار می رود با این افراد مبارزه و برخورد داشته باشد.

 

حجت الاسلام نجفی به فضاسازی های بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در هفته های اخیر اشاره کرد و افزود: کشورهای مرتجع عرب سعی کرده اند فضاسازی رسانه ای را علیه کشورمان در منطقه ایجاد کنند و عربستان و تعدادی از کشورهای همکاری خلیج فارس اخیرا به درخواست آمریکا برای استقرار مجدد نیروهای نظامی در خلیج فارس و خاک این کشورها موافقت کرده اند.

 

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات افزود: عربستان از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواسته تا در نشست اضطراری نهم خردادماه در ریاض گرد هم آیند تا تصمیمات ضد جمهوری اسلامی بگیرند. در واقع این اقدامات به یک فضا سازی رسانه ای بیشتر نیست تا در منطقه رعب و وحشت ایجاد کنند چون این کشورها حتی توان مقابله با یک گروه محلی انصارالله یمن را تاکنون نداشته اند.

 

حجت الاسلام نجفی در پایان به جاده مرگبار ابوزیدآباد به کاشان و تصادفات و تلفات جانی این جاده پرتردد و مهم منطقه اشاره کرد و افزود: از مسوولین شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و نماینده مردم این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی می خواهیم نسبت به جاده مرگبار ابوزیدآباد-کاشان اقدامات عملی و سریع انجام دهند و نگذارند بیش از این خانواده ها در اثر تصادفات در این جاده داغدار و مصیبت زده شوند.

 

وی افزود: سال های بسیاری است که مردم ابوزیدآباد و بخش کویرات زباله های این دو شهرستان را که در بخش کویرات تخلیه می شود را تحمل کرده اند ولی تاکنون هیچ اثرات و خدمتی که توانسته باشد انجام نشده و تاکنون تصمیم گیری هایی صورت گرفته ولی از دو بانده شدن این جاده خبری نیست و مطالبه همه مردم منطقه ابوزیدآباد این است که اقدامات سریع و عملی در این رابطه گرفته شود./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن روزه اولی ها ماه رمضان ماه مبارک رمضان روزه اولی ها مجلس دختران روزه اولی نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه قرآن ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل خطبه نماز جمعه اصفهان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»

نشست سازمان بین المللی همکاری های اقتصادی (اکو) با موضوع «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم نمایندگان عالی رتبه کشورهای عضو سازمان از جمله دبیرکل اکو، جمهوری اسلامی ایران، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه و آذربایجان حضور داشته و سخنرانی کردند. 

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با تاکید بر اینکه پیوندهای نزدیک فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو و قابلیت های فراوان  آن‌ها در تمامی حوزه ها، بستر مناسبی را برای همکاری فراهم نموده است که گردشگری از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. 

وی افزود: به‌رغم شکل‌گیری مرزهای جغرافیایی، همگرایی منطقه‌ای و کم کردن فاصله‌ها در بسیاری موارد موانع بی‌شماری را از سر راه ملت‌های منطقه برداشته است.  

دیپلمات کشورمان با تاکید بر این مهم که جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به سیاست حسن همجواری و پیوند دوستانه با همسایگان خود است، از همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کند.

اسکندری با اشاره به تجربه پایتخت گردشگری اکو در اردبیل در سال ۲۰۲۲ و شهر ساری در سال۲۰۲۳، همکاری کشورهای عضو در معرفی قابلیت های گردشگری یکدیگر را موجب شکل‌گیری همکاری‌های موثر در میان بخش‌های خصوصی فعال در گردشگری کشورهای عضو برشمردند و بر اهمیت نقش مدیران گردشگری در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین نقش حیاتی تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با اشاره به اینکه ایران نیز مانند سایر کشورهای عضو از قابلیت‌های گردشگری در حوزه های مختلفی برخوردار می باشد، بر نقش گردشگری سلامت به ویژه در بخش درمان، گردشگری فرهنگی به ویژه در حوزه ادبیات فارسی، گسترش بازارهای خرید مرزی و انجام کمپین‌های تبلیغاتی بر روی مقاصدی که پیشینه تاریخی مشترکی با یکدیگر دراند را از جمله راهکارهای گسترش و تعمیق روابط فیمابین کشورهای عضو برشمرد. 

همچنین اسکندری به منظور بهبود شرایط در آینده سازمان پیشنهاداتی را به شرح ذیل مطرح کرد:

۱. راه‌اندازی پلتفرم های مشترک دیجیتالی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
۲. افزایش همکاری و تعامل میان اعضاء در جهت تقویت بازاریابی و تبلیغات به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو
۳. تقویت شبکه حمل و نقل میان کشورهای عضو
۴. استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت به ویژه در حوزه درمان
۵. برگزاری تور های آشنا سازی تورگردانان با ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو. 

در پایان نشست اعضا با صدور بیانیه‌ای «شهرسبز» را به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۴ نامیدند.

لازم به ذکر است که سازمان همکاری اقتصادی یک سازمان منطقه‌ای بین دولتی اقتصادی است که در سال ۱۹۸۵ میلادی تشکیل و کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای این سازمان می باشند و هفت کشور قزاقستان، آذربایجان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی به طور داوطلبانه به سازمان همکاری اقتصادی پیوستند ‌و در حال حاضر عضو ناظر سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی