Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حکومت امیرالمومنین (ع) خطاب به مسئولین کشور اظهار کرد: نسبت به مردم مهربان باشید و بار سنگین بر روی دوش آنها نگذارید.

وی افزود: مسئولین کشور مشکل گرانی را حل کنند و به داد مردم برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: اگر یک خانواده شهید گفت شوهر و سرپرست خانواده‌مان را از دست دادیم اما درآمد نداریم، چه کسی باید به آنها رسیدگی و آنها را تکریم کند؟ این‌ها انقلاب را حفظ کردند و در جبهه‌ها پیروزی آفریدند. مبادا مسئولین از آن عنصر خدومی که در انقلاب خدمت کرده و در جبهه‌ها آسیب دیده است، بی خبر باشند. بی توجهی به این مساله حکومت ما را می‌لرزاند.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: حضرت امیرالمومنین (ع) با زیاده خواهان از بیت المال برخورد می‌کردند حتی با بردارش زیرا اعتقاد داشتند بیت المال باید به همه برسد.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) مالک اشتر را متصدی حکومت مصر کرد و فرمود که مالیات‌ها را از میان مردم جمع آوری کن، گفت: ما باید بدانیم که مالیات حق است و حکومت نیاز به مالیات دارد اما نباید از بیچارگان و بدبختانی که تملک مالی چندانی ندارند، مالیات دریافت شود، بلکه باید از پولدارها و کسانی که از امکانات کشور استفاده کرده و پولدار شده اند، مالیات دریافت شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه بیشتر از دریافت مالیات باید به افزایش درآمدها و آبادی زمین‌ها توجه شود، اظهار داشت: ایشان فرمودند اگر بدون آبادانی زمین، صرفاً با دریافت مالیات بر مردم فشار آورده شود، هم شهر خراب و هم انسان‌ها نابود می‌شوند که این مسئله نشان دهنده توجه ایشان به تولید است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم چندین سال است که به مسئله تولید و اقتصاد عنایت ویژه ای دارند، گفت: ما باید به بهبود تولید توجه کنیم. متأسفانه در جامعه ما مسئله اسراف مغفول مانده است و در بسیاری از مراسم و به ویژه جشن‌های عروسی غذاهای زیادی حیف و میل می‌شود.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به بخشی دیگری از بیانات حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «مالک تو باید با دشمنان مردم بجنگی»، گفت: در اینجا سؤالی پیش می‌آید که چقدر نظام ما جهاد فرهنگی دارد؟ جهاد فرهنگی زیربناست و باید به آن توجه زیادی شود اما به واقع چقدر ما با آنها که بدخواه فرهنگ و دینمان هستند، می‌جنگیم؟

امام جمعه موقت تهران افزود: متأسفانه نه تنها با دشمنان فرهنگی نمی‌جنگیم، بلکه جلوی پای آنان فرش قرمز هم پهن می‌کنیم که تشریف بیاورید و فرهنگ اسلام را از این مملکت بگیرید و جوانان ما را لامذهب کنید.

وی با بیان اینکه فضای مجازی هم در این راستا حرکت می‌کند، تصریح کرد: بنده که به فضای مجازی نگاه نمی‌کنم اما آنها که می‌بینند، چیزهای عجیب و غریبی درباره فضای مجازی و ترویج جنگ فرهنگی دشمن علیه کشورمان می‌گویند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه همه جوانان و نوجوانان ما عمیقاً از مسائل دینی باخبر نیستند و باید آنان را آگاه کنیم، گفت: بنده طرفدار کتاب هستم و تشویق به کتاب خوانی می‌کنم اما اینکه چه کتابی خوانده شود بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: بنده زمانی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران بودم که از نمایشگاه کتاب بازدید کردم که متأسفانه در آنجا مشاهده کردم کتاب‌های ضد خدا، ضد دین و ائمه، ضد انقلاب و الحادی وجود داشت و سوال این است آیا شوخی است که چنین کتاب‌هایی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم؟

وی با تأکید بر اینکه حفظ کتب گمراه کننده حرام است و باید محو شود، تصریح کرد: بنده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد می‌دهم اگر قرار است سال آینده هم نمایشگاه کتاب برگزار شود، از همین حالا دست به کار شوید و به کشورهایی که می‌خواهند کتاب‌های خود را در نمایشگاه ما عرضه کنند، بگویید که نهایتاً تا خردادماه کتاب‌های خود را به دست ما برسانند تا مورد مطالعه قرار دهیم.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: لازم است افرادی مطلع و کارشناس به کار گرفته شوند تا این کتب خارجی را مورد مطالعه قرار دهند و در صورتی که در این کتاب‌ها نقطه‌های انحرافی وجود داشته باشد، ما جواب این نقاط انحرافی را به آن کتاب‌ها پیوست کنیم و پاسخ درستی به مسائل انحرافی آنان دهیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه همه مردم یکی نیستند و برخی از آنان موافق و برخی مخالف حکومت هستند، گفت: کِی و کجا عقده‌های مردم باید از دل آنان بیرون بیاید؟ مردم چگونه باید با مسئولان و وزرا دیدار کنند؟ چرا در جامعه ما چنین بستری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم به ما می‌گویند به مسئولان نامه می‌نویسند اما پاسخی دریافت نمی‌کنند، گفت: این رویه غلط است و ما باید از درد دل مردم باخبر باشیم و بدانیم مشکلات آنان چیست.

آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: همه مسئولان اعم از مسئولان دولت، قوه قضائیه، مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید فردی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند تا آن افراد پای درد و دل مردم بنشینند.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار داشت: در آستانه لیالی قدر هستیم و در این شب‌ها از خداوند بخواهیم به ما حالت تقوا و توبه دهد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همت مان این نباشد که فقط دعا بخوانیم بلکه شرط اصلی قرائت ادعیه توجه به مضامین آن است و از خداوند بخواهیم که به ما بهترین حالی که دوست دارد، عنایت کند.

وی تصریح کرد: ممکن است کسی دعای ابوحوزه ثمالی را بخواند اما آن حال خوب را نداشته باشد که آن حال عبارت است از توبه و اینکه به خود بیاییم و ببینیم چه کسی هستیم، به کجا می‌رویم، عاقبت امرمان چه خواهد بود و آیا برای آخرت ذخیره‌ای داریم یا خیر.

آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: ما از ذلت می‌گریزیم و شعار هیات من الذله سر می‌دهیم ولی باید از خود بپرسیم خودمان در چه وضعیتی هستیم و نکند خودمان نزّد خداوند ذلیل و مطرود باشیم.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در این شب‌ها باید با خود فکر کنیم تا چه حد اسیر دنیا و هوای نفس خود هستیم و باید بکوشیم حال توبه و رجوع الی الله داشته و به دنبال اصلاح خویش باشیم.

وی خطاب به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه گفت: کسانی که اقتصاد کشور را بر هم ریخته اند و اوضاع کشور را دچار مشکلات اقتصادی کرده اند، چه کسانی هستند؟ لازم است قوه قضاییه این مساله را پیگیری کند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: زمین خواران، رانت خواران، عوامل تولید و توزیع مواد مخدر، غارتگران جنگل‌ها، محیط زیست و آب‌های زیرزمینی، عوامل قاچاق کالا به داخل کشور به ویژه مشروبات الکلی که غارتگران مال، حیثیت، دین و شرف انسان‌ها هستند، باید هر چه سریع‌تر مشخص و با آنان برخورد قاطع و انقلابی شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد روز فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد روز حماسه معجزه آسای فتح خرمشهر، فصل زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ما به وجود آورد.

وی متذکر شد: در آبان ماه سال ۵۹ خرمشهر به تصرف بعثی‌ها درآمد و حدود ۱۹ ماه یعنی ۵۷۸ روز در اشغال آنان بود و دشمنان این شهر را به قلعه دفاعی و دژ نفوذناپذیر خود تبدیل کرده بودند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: جمعی از خبرنگاران جنگی از کشورهای مختلف دعوت شده و از این مناطق بازدید کردند و صراحتاً اعلام کردند نفوذ به این خطوط دفاعی و آزادی خرمشهر توسط ایران غیرممکن است و همچنین صدام مغرور و ملعون هم با اطمینان اعلام کرد اگر ایران خرمشهر را فتح کند، کلید بصره را به آنها می‌دهیم و ما دیدیم در پرتو مقاومت مردم شجاع، غیور و مبارز، این غیرممکن ممکن شد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مجاهدان جان بر کف، بر ارتشی که توسط قدرت‌های بزرگ دنیا تقویت شده بودند غالب شدند و خرمشهر با ۱۹ هزار اسیر، ۱۶ هزار کشته و انبوهی از غنایم جنگی به آغوش کشور بازگشت.

وی متذکر شد: این حماسه بهت و حیرت کارشناسان نظامی را به همراه داشت و حتی آمریکا در ۸ خرداد از روی ناچاری اعتراف کرد ماشین نظامی ایران اعجاب آور بود و باید بدانیم حماسه سوم خرداد الگویی برای پیروزی در همه عرصه‌ها است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه جمعه آینده روز جهانی قدس است، گفت: روز قدس نماد وحدت و اراده ملت اسلامی و حمایت از ملتی است که با خون خود به دفاع از قبله اول مسلمانان برخواسته و هر جمعه جمعی از آنان توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: روز قدس متعلق به یک ملت نیست بلکه روز تقابل حق و باطل و ایستادگی مظلومان عالم در برابر ظالمان و ستیز مستضعفان با مستکبران است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته اطعام خاطرنشان کرد: رسیدگی به ایتام بر کسی پوشیده نیست و در آموزه‌های دینی اهمیت بالایی دارد و به ویژه در این شرایط اقتصادی اهمیت مضاعفی دارد و نباید از آن غفلت کنیم و امیدواریم با مشارکت مردم مومن، رسیدگی محرومان شتاب بیشتری گیرد.

156 / 156 آیت الله موحدی کرمانی نمازجمعه فضای مجازی حضرت علی بیت المال مالیات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آیت الله موحدی کرمانی نمازجمعه فضای مجازی حضرت علی بیت المال مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیداحمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آنها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

آنطور که مهر روایت کرده است، امام جمعه مشهد افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پر بلا میدان داری می‌کنند.

ضرورت صیانت از فرهنگ انقلابی در جامعه

وی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سر منشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید اما پیش از اینها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی‌ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی‌کنند.

علم الهدی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام (ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یک بار دیگر در خیابان‌های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

نیازمند تجدیدحیات فرهنگی هستیم

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، این طور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

مراقب تکرار و تحریف کلام رهبری باشیم

وی با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، مورد تکرار مستمر قرار می‌گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می‌گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می‌فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

علم الهدی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است اما گاهی اوقات حرکت‌های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می‌شود که وقتی پیگیر می‌شویم، جواب می‌دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می‌شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می‌کنیم می‌گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن اینها جذب می‌شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می‌شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899818

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور