Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@07:21:45 GMT

در سال ۹۸ واقعاً شرایط سختی را خواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۶۱۶۶

به گزارش فارس، پیش از ظهر امروز رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی به همراه نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار و جمعی از مدیران از پروژه انتقال آب کشاورزی روستای گراتی از توابع بخش مرکزی این شهرستان که بر اثر سیلاب‌های اخیر دچار آسیب جدی شده، بازدید کردند و مسائل و مشکلات کشاورزان این روستا را از نزدیک موردبررسی قراردادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی قوامی در این بازدید گفت: علی‌رغم برکات زیادی که بارندگی‌های اخیر در کل کشور برایمان داشته اما در بسیاری از استان‌ها بالغ‌بر ۵۰ هزار میلیارد تومان به بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی خسارت واردشده که جبران این‌چنین خساراتی در بودجه ۹۸ غیرممکن است.

وی گفت: در سال ۹۸ واقعاً شرایط سختی را خواهیم داشت و در ۴۰ بودجه‌ای که از ابتدای انقلاب تاکنون بسته‌شده هیچ‌کدام به‌سختی بودجه سال ۹۸ نخواهد بود و در سال جاری اعتباراتی به آن شکل نداریم مگر اینکه در آینده گشایش اعتباری بشود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه افزود: با توجه به اینکه شرایط روستای گراتی شرایط سختی بوده و آسیب جدی به خط انتقال آب کشاورزی این روستا واردشده این موضوع در اولویت کاری قرار گرفت و با پیگیری‌های انجام‌شده منابع ترمیم این خط انتقال تأمین شده و ظرف یک ماه آینده مشکلات کشاورزان این روستا حل خواهد شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از خسارت ۸۰ میلیارد تومان سیلاب‌های اخیر به زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف شهرستان اسفراین خبر داد و افزود: ۵۰ درصد این خسارت‌ها در حوزه کشاورزی می‌باشد که با پیگیری‌های که به‌عمل‌آمده از محل منابع مختلف که بخشی از محل صندوق توسعه ملی که با اجازه مقام معظم رهبری خواهد بود تخصیص پیدا بکند و بخش دیگر نیز از محل ظرفیت‌های بودجه بتوانیم تأمین کنیم و خساراتی که واردشده را جبران بکنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی در حاشیه این بازدید گفت: مقرر شد مسیر آسیب‌دیده که حدود ۱۴ کیلومتر است در آینده کار مطالعاتی و تأمین اعتباری آن در دستور کار قرار گیرد و در حال حاضر جهت برطرف شدن موقت مشکلات کشاورزان این روستا دو کیلومتر از خط انتقال آب که در بستر رودخانه بوده و آسیب جدی دیده از محل اعتبارات تملک دارایی استان در اسرع وقت بازسازی و مرمت و ترمیم آن انجام شود تا امکان بهره‌برداری از این منبع برای کشاورزان فراهم شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران