Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی ضمن ابراز تاسف از روند رو به گسترش روزه خواری، اذعان داشت: بی حجابی و بدحجابی نیز در جامعه بیداد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه ظهر امروز ( 3 خرداد ) همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مردم ولایت مدار استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«آیت الله سیدعلی اصغر حسینی» در خطبه های نماز سیاسی، عبادی جمعه این هفته و جمع نمازگزاران شهر یاسوج، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: امام علی (علیه السلام) در جمله ای از فرمایشات خود فرمود:«کسانی که تقوا پیشه، از محرمات اجتناب و از محارم و زشتی ها و انحراف ها خودداری کردند، بهشت نصیب این افراد خواهد شد».

 

امام جمعه یاسوج یادآور شد: افرادی که از دروغ، غیبت، تهمت، مال مردم خوری، استفاده بیجا از بیت المال و امثال آن خودداری کرده و محرمات را انجام ندادند، خداوند بهشت را برای آنها مقرر و معین کرده است.

 

وی درباره ماه رمضان نیز گفت: پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) «پرهیز کردن از حرام را مهم می داند» و باید در این ماه خودسازی، عبادت، رحمت، توبه و عنابه کرده و دل های ما رو به خدا باشد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه انسان معصوم نبوده و انحراف، کج روی و وسوسه هایی سراغ انسان های عادی می آید، اضافه کرد: انسان باید بیدار باشد و از گناه غفلت نکرده و به طور واقعی به درگاه خداوند «توبه نسو» کند.

 

خطیب جمعه یاسوج خداوند را توبه پذیر و مهربان دانست و خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مناسبی است که باید از فرصت، خان نعمت و میهمانی پروردگار بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه اگر این فرصت گذشت و ماه رمضان تمام و انسان کاری انجام نداد، نشانه بدبختی اوست، تصریح کرد: در روایت آمده بدبخت و شقاوتمند کسی است که ماه رمضان بگذرد و از این ماه بزرگ در راستای عبادت، توبه، دعا، قرآن و انجام اعمال نیک کاری انجام نداده باشد.

 

آیت الله حسینی به آیه 105 سوره «هود» اشاره و ادامه داد: رزوی خواهد آمد (قیامت) که هیچ کس بدون اذن پروردگار نمی تواند تکلم کند. روز قیامت با توجه به صراحتی که در قرآن بیان شده، زبان از گفتار ساقط شده و مهر خاموشی برآن زده می شود و دست ها، اعضا و جوارح سخن می گویند.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه در روز قیامت اعمال انسان برای او مجسم می شود، گفت: در یک مورد زبان باز و اعتراف و اقرار به گناهانی که خود انجام داده می کند.

 

وی در خطبه دوم نیز ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری، با بیان اینکه امشب نخستین شب از لیالی قدر است، گفت: شب قدر شبی است که قرآن در آن نازل شده، به همین خاطر لیله القدر را شب ولایت می ‌نامند.

 

آیت الله حسینی ضربت خوردن امام علی (علیه السلام) و‌ شهادتش را تسلیت گفت و اظهار داشت: در این شب فرشتگان بر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف)  نازل می شوند، پس شب قدر، شب دعا، توبه و ارتباط با خداست.

 

خطیب جمعه ضمن ابراز تاسف از روند رو به گسترش روزه خواری، اذعان داشت: متاسفانه در این ماه پر فیض و بسیار استثنایی و شهر شیعه نشین و استان صد درصد شیعه، صحنه هابی می بینیم و گزارش های داده می شود که موجب شرمساری است.

 

وی با بیان اینکه روزه خواری جرم و علنی خوردن نیز جرمی مضاعف است، خاطرنشان کرد: چرا در استان ما روزه خواری علنی می بینیم؟

 

آیت الله حسینی از مسئولین خواست در این زمینه نظارت کافی داشته باشند و به مردم تاکید کرد: مردم نباید نسبت به روزه خواری بی تفاوت باشند، امر به معروف کنید؛ کسی که ساکت باشد، همانند انسان روزه خوار است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به اینکه بی حجابی و بدحجابی نیز در جامعه بیداد می کند، اضافه کرد: مگر اینها مسلمان، زنان و دختران شیعیان نیستند؟، چرا این حرکت زشت وجود دارد؟، مردم بدانید آتش این امر همه را می گیرد.

 

وی در ادامه به سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و یادآور شد: یکی از برگ های برنده صدام و حامیانش تصرف خرمشهر بود، حتی شینده شد که صداوم بعثی گفت اگر ایران توانست خرمشهر را آزاد کند، کلید بصره را به آنها می دهم.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه 64 کشور دنیا از جمله کشورهای منطقه از صدام در جنگ با ایران حمایت کردند، گفت: ارتش، سپاه و بسیجیان ما ضربه محکمی به صدامی زدند که می خواست سه روزه تهران را تصاحب کند.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به فرموده حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، اظهار داشت: رزمندگان انقلاب و اسلام به لطف خدا و با ایثار و فداکاری توانستند هیمنه صدام و حامیانش را شکسته و خرمشهر را آزاد کنند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت جانانه رزمندگان ایران اسلامی مانع تصرف حتی یک وجب از خاک کشور از سوی دشمنان در دوران دفاع مقدس شد، گفت: هم اینک نیز اتحاد مردم و اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی سبب شده که هیچ کشوری فکر حمله نظامی به این مرز و بوم را به ذهن خود راه ندهد.


 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز برخی کشورهای منطقه خاورمیانه به آمریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرده و نوکر حلقه به گوش آنها شده اند که نتیجه اصلی این اقدام، چیزی جز خواری و پشیمانی نخواهد بود.


 

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه جمعه هفته آینده، 10 خردادماه با روز جهانی قدس مصادف شده، گفت: به لطف الهی ملت دشمن ستیز ایران در این روز، پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهند داد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان جشن روزه اولی ها نماز جمعه خطبه نماز جمعه روزه اولی ها کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد روز جهانی قدس روزه خواری آزادسازی خرمشهر گناه بدحجابی بی حجابی امام جمعه ماه رمضان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند