Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی زمانی نژاد، صبح شنبه در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق سیل زده آق قلا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی در سیل و رانش اخیر گلستان خسارت دید که هفت هزار و ۳۰۰ واحد تخریبی بوده و ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد هم نیازمند تعمیر است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج هزار و ۱۷۲ واحد شهری و ۱۲ هزار و ۶۶۱ واحد هم روستایی است، افزود: تاکنون حدود ۱۱ هزار فقره پرونده برای واحدهای خسارت دیده، تشکیل شده و بیش از ۶ هزار پرونده به بانک ها ارجاع که با ۴۴۵ واحد قرارداد منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی نژاد در خصوص روند بازسازی گفت: تاکنون ۱۱۵ واحد پی کنی و حدود ۵۲ فونداسیون زده شده است و سه واحد هم در شهرهای آق قلا، گنبدکاووس و آزادشهر پایان کار گرفتند.

وی بیان کرد: طبق تفاهمنامه ای با بسیج سازندگی کشور، مقرر شد که آنها در سطح کشور ۲۰ هزار واحد بسازند که سهم گلستان هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی است.

زمانی نژاد ادامه داد: از این تعداد ۳۰ درصد معادل ۴۰۰ واحد احداثی بوده و هزار و ۲۰۰ واحد معادل ۷۰ درصد هم تعمیری است.

وی افزود: احداثی ها در شهرستان های گنبدکاووس، گمیشان و مراوه تپه و تعمیراتی ها هم در شهرستان های گنبدکاووس، گمیشان و آق قلا است.

زمانی نژاد با تأکید بر اینکه در روند بازسازی خود مردم باید پای کار باشند، اظهار کرد: کار نظارتی با بنیاد مسکن است و هر سازنده ای که در ساخت واحدهای آسیب دیده وارد شود ناظران بنیاد بر کار آنها رسیدگی می کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با توجه به پیشرفت فیزیکی و کیفیت کار قسط ها را آزاد می کند، گفت: پیمانکارهای مختلفی در منطقه مشغول به فعالیت هستند و بنا داریم که تعمیراتی ها را تا پایان تیرماه و احداثی ها را هم حداکثر تا پایان سال به اتمام برسانیم.

زمانی نژاد از توزیع سیمان رایگان بین واحدهای آسیب دیده از سیل خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور پرونه و نظارت هم رایگان خواهد بود، همچنین میله گرد تهیه شده و در نزدیکی شهرهای سیل زده دپو شده تا با قیمت ارزان تری در اختیار مردم قرار بگیرد.

کد خبر 4625200

منبع: مهر

کلیدواژه: آق قلا بنیاد مسکن گلستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم

به گزارش خبرآنلاین، دادستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم این شهرستان خبر داد و گفت: علت وقوع آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان مشخص خواهد شد.

ایسنا دادستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم این شهرستان خبر داد و گفت: علت وقوع آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان مشخص خواهد شد.

آتش سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت که از بامداد روز گذشته (۱۳ اردیبهشت ماه) از یک نانوایی تعطیل شروع شد، به سرعت گسترش یافت و حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری را طعمه کرد.

روستای امامزاده ابراهیم در ۴۸ کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت) واقع است که به واسطه وجود ساختمان‌های زیبا و رنگارنگ چوبی چند طبقه و وجود چشمه‌های بکر و طبیعت چشم‌نواز، هر سال در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است. با وقوع این حادثه، این پنجمین باری است که روستای امامزاده ابراهیم دچار آتش‌سوزی شده است.

لی‌اصغر چگینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت امروز در گفتگو با خبرنگاران، از تشکیل پرونده قضایی در راستای بررسی آتش‌سوزی شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت خبر داد.

وی در جریان بازدید میدانی از بازارچه امامزاده، بیان کرد: این آتش‌سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و بیش از ۱۳۰ پلاک واحد مسکونی و تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند.

دادستان شفت افزود: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور انجام تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده است و علت آتش‌سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان متخصص مشخص خواهد شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902345

دیگر خبرها

  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم