Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@01:19:09 GMT

موافقت پنتاگون با اعزام 1500 سرباز به خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۸۷۲۵

موافقت پنتاگون با اعزام 1500 سرباز به خاورمیانه

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اعزام ۱۵۰۰ سرباز جدید به خاورمیانه تاکید کرد، هدف از این اقدام حمایت از نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه است. پنتاگون نیز اعلام کرد که این نیروها هرگز در سوریه و عراق مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، کیتی ویلبارگر، دستیار جانشین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، نیروهای ذخیره‌ای که آمریکا به خاورمیانه خواهد فرستاد، در سوریه و عراق مستقر نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خبرنگاران نگفت، آنها دقیقا در کجا مستقر خواهند شد اما خاطرنشان کرد، آمریکا چندین پایگاه در منطقه دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) فاش کرد، تقویت نیروهای آمریکا در خاورمیانه ماهیت دفاعی داشته و واشنگتن تلاشی برای جنگ با ایران نمی‌کند.

این وزارتخانه افزود: در چارچوب افزایش نیروها در خاورمیانه سامانه‌های دفاع موشکی و هوایی به منطقه اعزام شده و نیز یگان‌های اطلاعاتی در منطقه تقویت خواهند شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از سفر به ژاپن به خبرنگاران گفت: نیروهای جدیدی حدود ۱۵۰۰ نیرو را به خاورمیانه اعزام خواهیم کرد.

ترامپ افزود: تقویت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه رویکرد دفاعی دارد و اعزام این نیروها با هدف حمایت از نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه است.

اما پنتاگون اعلام کرد: تنها ۹۰۰ سرباز جدید فرستاده خواهند شد و ۶۰۰ سرباز دیگر در منطقه حضور دارند و تنها دوره ماموریت‌شان تمدید خواهد شد و این شامل حال موشک‌های پاتریوت، مهندسین و هواپیماهای شناسایی خواهد بود.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا نیز اظهار کرد: وزارت دفاع به کنگره اعلام کرد که با درخواست رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا برای استقرار نزدیک به ۱۵۰۰ سرباز جدید موافقت کرده‌ و فعالیت یگان‌های دفاعی در منطقه در حیطه مسؤولیت فرماندهی مرکزی برای افزایش آمادگی‌ها جهت حمایت از نیروهاست و این واکنش محتاطانه‌ای در برابر تهدیداتی جدی است.

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصمیم پنتاگون برای تقویت حضور خود در خاورمیانه را بسیار نگران‌کننده دانست.

اسمیت افزود: افزایش تعداد نیروها بدون داشتن یک استراتژی مشخص و روشن اقدامی بی‌خردانه و تحریک آشکاری جهت افزایش تنش‌ها با ایران است.

او در ادامه گفت: می‌خواهم وزیر دفاع موقت درباره چگونگی اجرای این تصمیم با یک استراتژی گسترده‌تر در منطقه که متکی به اصول دیپلماسی باشد، بگوید.

ولادیمیر جباروف، عضو شورای فدراسیون روسیه هم در واکنش به این تصمیم ترامپ با اشاره به اینکه مسکو این مساله را در شورای امنیت مطرح می‌کند، اظهار کرد: این تصمیم می‌تواند به درگیری بزرگی منجر شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در پی انتشار خبرهایی از تصمیم واشنگتن برای اعزام ۱۵۰۰ سرباز به منطقه خلیج فارس، هشدار داده و بالاترین میزان خویشتن‌داری را خواستار شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پنتاگون آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۵۰۰ عمره‌گزار به حج در ۳ روز

در ۳ روز اول عملیات پروازی عمره، یک هزار و ۵۰۰ زائر به خانه خدا اعزام شدند.

به گزارش فارس، پرواز‌های اعزام زائران عمره از ۳ اردیبهشت سال جاری آغاز سد و تا روز ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • اعزام ۱۵۰۰ عمره‌گزار به حج در ۳ روز
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم