Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان شهرستانی و استانی هر هفته از پل ارتباطی روستاهای بالادست سد گلورد که به دلیل سیل اخیر تخریب شده است و از وضعیت تردد مردم با شناور نظامی، بازدید می‌کنند اما در این شرایط باید مسئولان دست بجنبانند که پای مردم در گل و آب مانده است.

به گزارش ایسنا، سد گلورد که بر روی رودخانه نکارود احداث شده است پس از گذشت ۵۰ سال از مطالعات اولیه و گذشت حدود ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی، بالاخره در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶ با حضور وزیر نیرو افتتاح و آبگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۵ یعنی ۴ ماه پیش از آبگیری سد گلورد، پروژه ساخت پل ارتباطی ۶۰ روستای بالادست سد گلورد به طول ۴ کیلومتر در روستای ولم از توابع بخش یانه سر شهرستان بهشهر با حضور استاندار مازندران کلنگ زنی شد اما با گذشت بیش از دو سال هنوز این پروژه هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است.
مسئولان، تخصیص نیافتن اعتبار و مناسب نبودن محلی که در آن پروژه پل کلنگ زنی شده است را مهم‌ترین دلایل برای آغاز نکردن عملیات اجرایی ساخت پل ارتباطی روستاهای بالادست سد گلورد عنوان می‌کنند.

از سوی دیگر پل ارتباطی کوچکی که بر روی رودخانه نکارود مابین روستاهای رودبار و ولم در بخش یانه سر منطقه هزارجریب شهرستان بهشهر وجود دارد هر دفعه با بارندگی و طغیان رودخانه تخریب می‌شود و تردد مردم ۶۰ روستای بالادست سد گلورد را با مشکلاتی مواجه می‌کند که این موضوع چندین بار موجب اعتراض و تجمع مردم این منطقه شده است.

اما مسئولان این قصه تکراری را از سر گرفته و دوباره یک پل جدید کوچک بر روی رودخانه احداث می‌کنند درحالی که خود می‌دانند عمر آن به چند ماه هم نمی‌رسد و اینگونه تاکنون بیش از ده‌ها بار این پل توسط مسئولان ساخته و توسط باران و سیل تخریب شده است.

در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته در پی باران‌های شدیدی که در استان مازندران بارید خسارت‌های زیادی در شهرستان‌های این استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، مسکونی و زیربنایی بوجود آمد که یکی از این خسارت‌ها تخریب پل ارتباطی روستاهای بالادست سد گلورد بود و موجب شد ۶۰ روستای منطقه کوهستانی هزارجریب شهرستان بهشهر راه ارتباطی خود را از دست دادند.

البته تا یک هفته اول علاوه بر مشکل سیل و از بین رفتن پل ارتباطی، به علت رانش زمین و ریزش کوه در جاده روستای ولم منتهی به رودخانه رودبار به کلی راه ارتباطی مسدود بود و مردم نمی‌توانستند به شهر تردد کنند اما پس از بازگشایی جاده، حال نوبت عبور از رودخانه بود که در آن شرایط تنها راهکاری که وجود داشت تردد از طریق قایق و بعد از مدتی پل شناور نظامی بود که توسط سپاه پاسداران در اختیار مردم این منطقه قرار گرفت.

اما این یک راهکار موقت بود که بالاخره بعد از گذشت چندماه از حادثه سیل باید پل تخریب شده بازسازی می‌شد یا یک پل جدید احداث می‌کردند متأسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و کماکان مردم این منطقه با قایق و پل شناور تردد می‌کنند که البته امنیت مناسبی ندارد.

آیا وقت آن نرسیده که پل ارتباطی ۴ کیلومتری که ۲ سال پیش در روستای ولم کلنگ زنی شده بود و مسئولان وعده داده بودند که به سرعت آن را به اتمام برسانند، اکنون حداقل عملیات اجرایی اش را آغاز کنند تا موجب تردد آسان برای مردم محروم منطقه کوهستانی هزارجریب شهرستان بهشهر فراهم شود؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد گلورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در حادثه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت محرز شده است، گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال‌احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش‌سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه‌دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.
رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اظهار کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • طغیان رودخانه گلسار بر اثر بارش‌های اخیر + فیلم
  • عبور از رودخانه با طناب
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • طغیان‌ رودخانه روستای سرخه مرند | ویدئو
  • امدادرسانی به پنج حادثه دیده برجا‌ی مانده از انحراف پراید در روستای کوفی