Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم سومین حرم اهل‌بیت(ع) در نخستین شب قدر و در شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی(ع) در جوار حرم احمد بن موسی(ع) گردهم آمدند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، شب قدر شب امضای مقدرات و فرصتی برای طلب بخشش و مغفرت، شبی برای مرور یک سال گذشته و دستاوردهایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبی که باید دست به دامن مولا شد برای هر آنچه آمدنش خوب است و اگر پیش نیامد خیری در آن است.

مردم سومین حرم اهل بیت(ع) در نخستین شب قدر و در شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی(ع) در جوار حرم احمد بن موسی(ع) گرد آمدند و این حریم را چون نگینی در حلق دعا و عبادت خود جای دادند تا مقدرات یک ساله خود را رقم بزنند.

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برنامه‌های آستان مقدس احمدی و محمدی با قرائت قرآن آغاز شد و دعای جوشن کبیر این مراسم را حاج سیدعباس انجوی قرائت کرد و پس از سخنرانی حجت‌الاسلام ملک‌مکان، حاج سعید خائف پناه و برادر علی حسین‌زاده دعای بافضیلت ابوحمزه ثمالی را قرائت کردند. 

مردم شیراز پس از مناجات با خدا و عزاداری برای مولای متقیان مراسم قرآن به سر را با نوای آیت‌الله دستغیب تولیت آستان احمدی و محمدی انجام دادند. 



شب 21 ماه مبارک رمضان نیز بعد از قرائت قرآن کریم، دعای جوشن کبیر با نوای حاج کاظم محمدی قرائت می‌شود و در ادامه آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به سخنرانی می‌پردازند. 

همچنین قرائت دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج محسن بنی‌فاطمی انجام می‌شود و پس از عزاداری مراسم دعای قرآن به سر پایان بخش برنامه‌های شب شهادت مولای متقیان خواهد بود. 



احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز با قرائت قرآن کریم آغاز می‌شود و در ادامه، دعای جوشن کبیر با نوای حاج خلیل نگهبان و دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/  ز

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • مشخص شدن داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران