Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات در سال ۹۸ و نحوه رفع تعهد ارز صادراتی سال ۱۳۹۷ صادرکنندگان ابلاغ شد.
وی افزود: از ۲۲ فروردین سال گذشته همه صادرکنندگان مجاب شدند ارز حاصل از فروش را به چرخه ارزی و اقتصادی کشور برگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: دوم اردیبهشت سال گذشته نحوه بازگشت ارز صادرات در هیات دولت تصویب شد و درباره روش‌های واردات در مقابل صادرات و چگونگی بازگشت ارز به سامانه نیما تصمیم گیری شد.

خلیل قاسمی افزود: در نهایت بسته جدید چگونگی بازگشت ارزی مصوب شد که در آن دو گروه پتروشیمی و سایر صادرکنندگان و میزان بازگشت ارز به سامانه نیما مشخص شد.

وی گفت: از این پس هیچگونه محدودیت قیمتی برای صادرکنندگان در بازار دوم نخواهیم داشت و معاملات اسکناس در بانک‌ها و نیما انجام می‌شود و در سامانه نیما (بازار دوم) ثبت خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: معاملات اسکناس هم در بانک‌ها انجام می‌شود و هم در صرافی‌های مجاز که در سامانه نظارت ارز ثبت می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه عمده واردات به کشور توسط بانک مرکزی رصد می‌شود، افزود: چنانچه کالایی بخواهد وارد کشور شود وزارت صنعت، معدن وتجارت تایید خواهد کرد که این کار می‌تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به رصد دقیق صادرکنندگان و صادرات آن‌ها اشاره کرد و گفت: صادرکنندگانی که بیش از ۷۰ درصد از ارز حاصله را به سامانه نیما عرضه کرده اند تشویق می‌شوند.

قاسمی افزود: صادرکنندگانی که صادرات در مقابل واردات انجام می‌دهند می‌توانند اطلاعات صادراتی خود را به سامانه جامع تجارت وارد کنند.

وی درباره بازار متشکل ارزی و کنترل نرخ ارز گفت: نگاه بانک مرکزی به بازار متشکل ارزی شبیه نگاه به یک بانک است که زیر نظر بانک مرکزی به تجارت و تعاملات اقتصادی اقدام می‌کند.


انتهای پیام/ر


حذف محدودیت قیمتی برای صادرکنندگان در بازار دوم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد

بر اساس ابلاغ بند ۲ مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ واجدین شرایط "ثبت سفارش تا قبل از پایان دی‌ماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲" تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

گفتنی است ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار برای بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازار‌ها تعطیل شد؟
  • قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • طلا فروشان باز هم زیر بار نرفتند!
  • مقاومت بازار طلا برای شفافیت