Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مقابله با فساد را وظیفه دستگاه قضایی بوده و موضوع بررسی و رسیدگی به پرونده‌های فساد در استان قزوین طی سال‌های گذشته در حال رسیدگی و این موضوع پررنگ‌تر شده است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی صبح امروز  بنا به درخواست مردم شهرستان الوند مبنی بر ورود ریاست دستگاه قضایی به موضوع مبارزه با فساد در این شهرستان ضمن اظهار داشت: بیشتر مدیران ما سالم و شایسته هستند البته برخی مسئولان در کشور و استان قزوین هستند که از روی جهل، دنیاطلبی و یا غفلت‌هایی دچار خطا شده‌اند که تاکنون برخورد های مناسبی انجام گرفته و در چند روز گذشته نسبت به یکی از مدیران نیز رأی محکومیت در دادگاه بدوی صادر که باید مراحل قطعیت را طی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ما نباید به گونه‌ای حرفی بزنیم که بخواهیم بر خلاف نظر مقام معظم رهبری باشد چرا که برخی می‌خواهند بگویند که در کشور فساد نهادینه شده در حالی که این طور نیست.

وی افزود: از تمامی دلسوزان در هر جایگاهی که هستند و در راستای مبارزه با فساد اقدام می نمایند تشکر و قدردانی می کنیم اما باید توجه داشته باشند که ملاک باید قانون باشد.

آیت‌الله سعیدی: مراجع قانونی باقدرت جلوی مروجین فساد در قم را بگیرند/ مردم تحمل این مفسدین را ندارندرئیسی: فساد در کشور مربوط به یک جناح خاص نیست/تلقی فساد فراگیر در جامعه بسیار غلط استگلستان|دستگاه قضایی برای پیشگیری از وقوع جرم به کمک همه دستگاه‌ها و نهادها نیاز دارد

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه اراده جدی در دستگاه قضایی استان برای مبارزه با فساد وجود دارد، ادامه داد: دستگاه قضایی استان بر اساس فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری (دام عزه العالی) و سیاست‌های اعلامی ریاست معظم قوه قضائیه در راستای تکلیف شرعی و قانونی و پیمانی که با امام راحل و شهدا بسته عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هرکسی که می‌خواهد در راستای مبارزه با فساد حرفی بزند با شعار نمی‌شود بلکه باید مستدل و مستند و منطیق با قانون باشد.

این مقام قضایی تصریح کرد: قبل از اینکه بخواهیم بحث موضوع فساد علیه مسئول یا فردی را رسانه‌ای کنیم باید مستدل و مستند باشد چرا که زمانی که پرونده در دستگاه قضایی رفت دیگر قاضی رسیدگی کننده بر اساس مقررات قانونی اقدام به رسیدگی و دستور لازم را صادر می کند نه رئیس کل، فرماندار، استاندار و ائمه جمعه، صدا و سیما، رسانه ها و سایر مسئولان، البته رییس کل دادگستری و سایر مسئولان مربوطه در دستگاه قضایی بر روند رسیدگی طبق مقررات قانونی نظارت دارند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: قاضی در دستگاه قضایی سوگند خورده که بر اساس مقررات قانونی به پرونده‌ها رسیدگی کند ممکن است در تشخیص اشتباه کند که آن هم راهکار دارد و رأی قابل اعتراض در مرحله بالاتر و سپس مرحله تجدیدنظر و در نهایت ماده 477 است.

قدرتی ادامه داد: از بدو ورود به استان قزوین، در خصوص چندین پرونده مهم در استان قزوین ورود یافته‌ایم که به عنوان نمونه وجود پرونده‌ای با بیش از 120 میلیارد تومان در شهرستان آبیک بود که از تضییع حقوق دولت در این خصوص جلوگیری شد و در حال رسیدگی طبق مقررات قانونی و در اجرای ماده 477 می باشد.

وی یادآور شد: هر کسی که دم از مبارزه با فساد می‌زند باید ملاک ومعیارش قانون باشد والا حرف و سخن ملاک محسوب نمی‌شود و باید مستدل و مستند باشد.

این مسئول تصریح کرد: امام علی (ع) در دستگاه قضا طرح دعوا کرد و محکوم شد اما فریاد نزد این در حالی است که پیامبر اکرم (ص) فرموده است: من بین شمابا قسم و بینه و بر اساس ادله حکم می‌کنم که باید گفت دستگاه قضایی بر مبنای ادله مستند و محکم نسبت به صدور رأی اقدام می‌کند.

قدرتی مقابله با فساد را وظیفه دستگاه قضایی ذکر و افزود: موضوع بررسی و رسیدگی به پرونده‌های فساد در استان قزوین طی سال‌های گذشته در حال رسیدگی بوده و این موضوع پررنگ‌تر شده است.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف  ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
وی ادامه داد: قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان انتخاب کردیم که در نتیجه امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.
آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی