Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اينكه هدف اصلي معاونت پرستاري ارائه مراقبت هاي با كيفيت و مقرون به صرفه به همه مردم است، گفت: امر مراقبت، در نظام سلامت ما، حلقه مفقوده سيستم بهداشت و درمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «مریم حضرتی» ضمن بیان این مطلب افزود: آنچه در همه جوامع علمی و نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته است، مفهوم دو کلمه "health  care" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این دو مفهوم، سوالی که مطرح می شود این است که ما چه میزان در تحقق اجرای  این دو امر مهم موفق بوده ایم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار داشت: اینکه اخیرا در همه رسانه‌ها اعلام می شود بیش از 60 درصد مردم ما از فشار خون خود تا زمانی که مبتلا به عوارض ناتوان کننده آن نشده اند اطلاع ندارند، یا اینکه بیشترین عامل مرگ های زودرس در ایران در سال گذشته به دلیل فشار خون بالا بوده است و موارد بسیاری از  این قبیل، مستنداتی هستند که نشان می دهد چقدر این دو مفهوم مغفول مانده اند.

حضرتی ادامه داد: به عنوان پرستاری که سال ها در این حرفه به صورت تخصصی تلاش کرده است، عرض می کنم  زمانی که پرستار سلامت جامعه، پرستار سلامت روان، پرستار سلامت سالمندی، پرستار خانواده و پرستار مدرسه در جایگاه حقیقی خود قرار گیرند و به وظایف اصلی خود در جامعه عمل کنند، آنگاه  مفهوم مراقبت نه تنها در بالین که در جامعه نیز  معنای حقیقی خود را پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اکنون که زمینه رشد برای امر سلامت و مراقبت ایجاد شده است از همه پرستاران و اندیشمندان حوزه مراقبت هاي پرستاری در هر جایگاه و مقامی می خواهم یکدل و یک زبان، متحد و با جدیت در جهت ارتقای شاخص های مراقبت در جامعه و مراکز مراقبتی و درمانی تلاش کنند و میزان مشارکت در ارتقای کیفی مراقبت در جامعه را مبناي تاثيرگذاري خود بدانند و فراموش نکنیم که میزان سنجش اثر بخشی ما بسته به میزان تاثیری است که بر سلامت مردم داشته ایم.

 حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت مراقبت پرستاری اکنون قوی تر، مصمم تر و محکم تر از هر زمان دیگری به تلاش های بی وقفه خود در جهت ارتقای حرفه و خدمت به مردم ادامه خواهد داد و بدون شک مثل هميشه همراهی و همیاری همه گروه های پرستاری در اين امر مهم است.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر ماه مبارک رمضان نماز جمعه خبرگزاری شبستان مجلس مراسم شب قدر خطبه نماز جمعه جشن روزه اولی ها وزارت بهداشت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج فاضل، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در افتتاحیه چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران گفت: طرح اجباری پزشکان به دلیل شرایط جنگ اجرایی شد و دلیلی برای ادامه دادن آن وجود ندارد.

وی افزود: فلسفه جامعه جراحان همفکری انجمن‌های مختلف و افزایش سطح علمی جراحان کشور است.

سیاوش صحت نایب رئیس کنگره جامعه جراحان ایران، نیز گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. عده‌ای در پی شکستن جایگاه رفیع جامعه پزشکی کشور هستند.

علی جعفریان دبیر علمی کنگره نیز افزود: حضور کمرنگ همکاران جوان در کنگره نسبت به دوره‌های قبل زنگ خطر هشداری برای مسئولان است.

تازه‌های جراحی در رشته‌های مختلف، جراحی عروق، پیوند اعضا، درمان‌های نوین جراحی در ایران و جهان امسال در چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با چهلمین سالگرد تأسیس جامعه جراحان ایران؛ با حضور جراحان تخصص‌ها و شاخه‌های مختلف مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟