Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:17:15 GMT

ابداع برانکاری که ویلچر می‌شود+فیلم

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۲۲۲۳

ابداع برانکاری که ویلچر می‌شود+فیلم

یک شرکت طراحی هلندی با همکاری یک شرکت تجهیزات پزشکی یک برانکار جدید ساخته است که قابلیت تبدیل به یک ویلچر را دارد و پیشنهاد کرده است که اورژانس از این پس برای رفاه حال بیماران از این برانکارها استفاده کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت طراحی هلندی موسوم به "استودیو روتور"(Studio Rotor) با یک شرکت استارتاپی به نام "رتر هلفر مدیکال"(Retter Helfer Medical) در حال کار بر روی یک برانکار سبک وزن برای پرسنل اورژانس و آمبولانس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برانکار با نام "مولتی اسکوپ پرو"(Multi Scoop Pro) دارای یک مکانیسم اختراعی است که در عرض چند ثانیه از حالت برانکار به صندلی چرخ‌دار تبدیل می‌شود.

شرکت "استودیو روتور" در تحقیقات خود متوجه شد که برانکارهای سنتی در حال حاضر با برانکارهای برقی جدید جایگزین شده‌اند که وزنی معادل ۶۰ کیلوگرم یا بیشتر دارند. این میزان از سنگینی کار پرسنل اورژانس را سخت می‌کند.

این تحقیق همچنین نشان داد که تقریباً تمام آمبولانس‌ها هنوز یک برانکار سنتی دارند که برای بلند کردن بیمار از روی زمین از آنها استفاده می‌شود.

بنابراین طراحان به فکر اختراع یک برانکار سبک وزن افتادند که قابلیت تبدیل به صندلی چرخ‌دار را نیز داشته باشد.

امدادگران می‌توانند در هنگام نیاز از آن برای به عنوان صندلی چرخ‌دار استفاده کنند و یا در صورت لزوم آن را برای حمل بیمار به یک برانکار تبدیل کنند.

جالب اینجاست که این برانکار تنها حدود ۱۰ کیلوگرم وزن دارد و از دو بخش تشکیل شده است. با نگه داشتن قفل مخصوص روی بدنه این برانکار می‌توان آن را به ویلچر تبدیل کرد و چرخ‌ها را از غلاف خود خارج کرد تا صندلی چرخ‌دار تکمیل شود.

سپس دوباره می‌توان با نگاه داشتن قفل، آن را به حالت برانکار برگرداند و چرخ‌ها را در غلاف خود قرار داد.

این شرکت‌ها در حال کار بر روی نمونه اولیه این دستگاه هستند و احتمالاً تا پایان سال ۲۰۱۹ آماده تولید و عرضه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برانکارد صندلی چرخدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !

به گزارش همشهری آنلاین، برای این مسابقه، نزدیک به ۳۰ هزار بلیت در سامانه بلیت فروشی در دسترس علاقه‌مندان به فوتبال قرار گرفت که جایگاه بانوان به مانند تمام بازی‌هایی که در استادیوم آزادی برگزار می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش رفت.

ظرفیت روبروی جایگاه نیز عصر امروز به پایان رسید، با این حال نیمی از بلیت‌های در نظر گرفته شده برای این مسابقه، یعنی حدود ۱۶ هزار بلیت هنوز در دسترس است و به فروش نرفته است یعنی نیمی از بلیت‌های در نظر گرفته شده برای بازی استقلال به فروش نرفته است.

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی از هواداران تیمش درخواست کرد که با لباس، شال و کلاه آبی به استادیوم آمده و تیم مورد علاقه‌شان را تشویق کنند.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس و حدود ۵۰ هزار نفر از علاقه مندان به این تیم برای دیدار با سپاهان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده بودند، بازیکنان استقلال نیز امیدوارند که هواداران این تیم در بازی فردا راهی ورزشگاه شوند.

کد خبر 849517 منبع: ورزش سه برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی