Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین افتتاح دفتر مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با حضور مدیران شهری، فعالان عرصه خانواده و جمعی از شهروندان در محل این مرکز برگزار شد.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین اظهار داشت: خانواده مقدس‌ترین نهاد اجتماع برای ساماندهی جامعه، پیش‌گیری از آسیب‌ها و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و پایگاهی برای شناسایی مشکلات جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوروش محمدی افزود: اگر امروز پویایی و کارآمدی در نهاد خانواده شکل بگیرد، هرگز شاهد این همه ناهنجاری نخواهیم بود؛ متأسفانه هرگاه دم از نشاط اجتماعی می‌زنیم به یاد برگزاری کنسرت یا جشن‌های شهری می‌افتیم، اما هیچ‌گاه به این فکر نکرده‌ایم چطور می‌خواهیم به خانواده‌ای که برای آن محتوا تولید نکرده و به او مهارت نیاموخته‌ایم و آموزش و پرورش ما روش‌های تعلیم و تربیت و فرزندپروری را به او نیاموخته است، شادی و نشاط تزریق کنیم؟.

وی ادامه داد: متأسفانه همواره بر اساس سلیقه عمل کرده و با صرف هزینه‌های زیاد ادعا کرده‌ایم خانواده‌ها را شاد کرده‌ایم، اما هیچ‌گاه اثری از این برنامه‌ها در دل خانواده‌ها به جا نمانده است.

محمدی بیان داشت: خوشبختانه مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان را با تلاش چند گروه کارشناسی و پس از رسیدن به مدلی مفهومی راه‌اندازی کرده تا برای پویایی و کارآمدی خانواده محتوا تولید کند.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: متأسفانه خانواده امروزی همه چیز را رها کرده است؛ از دولت گرفته تا مدرسه و اجتماع برای آن تصمیم می‌گیرند و روی آن تأثیر می‌گذارند، اما می‌خواهیم طوری عمل کنیم که خانواده توانمند شده و روی این نهادها اثرگذار باشد.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مرکز تخصصی خانواده باید برای خانواده‌های اصفهانی و جامعه الگو ایجاد کند و به صورت تخصصی پیش برود.

وی افزود: امروز در حوزه زنان، کودکان و هنجارهای اجتماعی به شدت با چالش مواجه هستیم و از تمام دستگاه‌ها و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد می‌خواهیم برای رفع این مشکلات به ما کمک کنند.

خانواده واحد بنیادین و سلول اصلی جامعه محسوب می‌شود

در ادامه این برنامه، جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه طبق اصل دهم قانون اساسی خانواده واحد بنیادین و سلول اصلی جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: در قرآن کریم بارها بر اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده تأکید شده است.

رضا اسماعیلی افزود: هیچ نهادی نیست که با خانواده سروکار نداشته باشد؛ خانواده مانند گنجی است که همه از آن بهره‌برداری کرده‌ایم اما آیا توانسته‌ایم از این گنج حراست کرده و آن را محکم‌تر و کارآمدتر کنیم؟

وی با بیان اینکه اصفهان باید طبق سیاست‌های شهرداری و شورای شهر، شهری خانواده‌مدار باشد، ادامه داد: خانواده در ایران دچار تحولات مثبت و منفی شده است. اندازه خانواده‌ها کوچک شده و روابط والدین با یکدیگر و با فرزندان دچار چالش شده است، سطح تحصیلات و اشتغال زنان بالاتر رفته و همچنین با ظهور رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی ماهیت خانواده در حال تغییر است.

مشاور فرهنگی شورای شهر اصفهان با اشاره به همکاری و همفکری با بخش‌های مختلف شهرداری و دفاتر تخصصی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای راه‌اندازی مرکز تخصصی خانواده افزود: در وضعیت خاصی قرار داریم و ایران دومین کشور جهان است که به سمت سالمندی می‌رود و باید برای این تغییرات آمادگی داشته باشیم.

از هر ۱۰۰ ازدواج در اصفهان ۳۳ مورد به طلاق می‌انجامد

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه از هر ۱۰۰ ازدواج در اصفهان ۳۳ مورد به طلاق می‌انجامد و علاوه بر آن شاهد افزایش طلاق عاطفی و کاهش عشق، تعهد و وفاداری میان زوج‌ها هستیم که نیازمند برنامه‌سازی است. اگر تمام سازمان‌ها، نهادهای اجتماعی و بهزیستی دست در دست هم دهند می‌توانیم بر اساس یک الگوی علمی، برای آینده بهتر نهاد خانواده برنامه‌ریزی کنیم.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۵ جلسه تخصصی برای تدوین استراتژی‌های مرکز تخصصی خانواده، درباره راهبردهای این مرکز گفت: آگاهی‌بخشی، تغییر نگرش‌ها، آموزش و بهبود مهارت‌ها از جمله راهبردهای مرکز تخصصی خانواده خواهد بود.

این جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه کرد: برای بهبود شرایط خانواده‌ها نیازمند تغییر نگرش‌ها هستیم و علاوه بر زنان، مردان نیز باید نگرش‌های خود را تغییر دهند.

اسماعیلی بیان داشت: امیدوارم مرکز تخصصی خانواده به نهادی برای تولید برنامه و تولید محتوا برای تأمین خوراک خانواده‌ها تبدیل شود و خانواده جایگاه اصیل خود را بازیابد.

این جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: عشق و صمیمیت، تعهد، تعالی و معناگرایی و داشتن هدف، روابط زناشویی مطلوب و پایداری اقتصادی، پنج ضلع عشق است و برای استحکام نهاد خانواده باید این اضلاع را تقویت کنیم.

گفتنی است دفتر مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خیابان آبشار اول، حد فاصل پل بزرگمهر و پل خواجو، بعد از خانه هنرمندان قرار دارد.

کد خبر 4625609

منبع: مهر

کلیدواژه: خانواده شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است