Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@19:05:35 GMT

رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۰۴۸

به گزارش اکوفارس، وال‌استریت به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شده که مقامات عربی و غربی در حال انتقال پیام میان ایران و آمریکا برای کاستن از تنش‌های موجود در خلیج فارس هستند.

با وجود رد و بدل شدن این پیام‌ها مقام‌های غربی و عربی هشدار داده‌اند که تبادل پیام به معنای انجام مذاکره نیست. وال‌استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات مدعی شد: ایران از طریق دیپلمات‌های اروپایی به نوعی عنوان کرده که می‌خواهد پیش از گفتگو در مورد کاهش تنش‌ها، تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت آن کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وال‌استریت، مقام‌های آمریکایی نیز امیدوارند که تهران اقدام به آزاد کردن آمریکایی‌هایی که به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شده‌اند کند. مقام‌های آمریکایی تمایلی به مذاکره در مورد آزادی این افراد ندارند، ولی اشاره می‌کنند که کره شمالی زندانی‌های آمریکایی را سال پیش تحویل مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا داد و یک ماه بعد سران دو کشور در سنگاپور دیدار کردند.

در همین رابطه یکی از افرادی که وال‌استریت از وی به عنوان عامل رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا نام‌برده «جان ویلکس» سفیر انگلیس در عراق است. مقام‌های عراقی جان ویلکس سفیر انگلیس در بغداد را پل میان آمریکا و ایران و متحدانش می‌دانند.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، ویلکس چند روز پیش با سفیر ایران و مقامات عراق دیدار کرد و در بیانیه‌ای گفت: ما در مورد راه‌های پرهیز از بحران و بازگشت به جو پر تنش هفته پیش بحث کردیم.

با این وجود اما سفارت آمریکا در عراق اعلام کرده که ویلکس نقش میانجیگری را میان واشنگتن و تهران ایفا نمی‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد افزود: طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند زیرا آنها تنها اعلام شده‌ و هرگز اجرا نشده‌اند. 

لووی اضافه کرد: بسیاری از کشورها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.در صدر آنها کشورهای اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آنها بابت تجارت با ایران تحت فشارهای شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشورهای دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟