Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@19:07:08 GMT

شب قدر بهترین زمان برای ترک گناه و رذایل اخلاقی است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۳۳۴

شب قدر بهترین زمان برای ترک گناه و رذایل اخلاقی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: توبه و پرهیز از برخی رذایل اخلاق شاید سخت باشد اما غیرممکن نیست، یکی از زمان‌های بسیار مناسبت برای ترک گناه و رذایل اخلاقی، شب قدر است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه،  سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان به مناسبت مراسم لیالی قدر که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد:‌ اعتراف، تحول و جبران گناه در استغفار و توبه بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اعتراف به گناه تنها در پیشگاه خداوند متعال جایز است، تصریح کرد:‌ بر اساس آیات قرآن کریم اعمال صالح برخی افراد خالص نیست که توبه می‌تواند آنها از ناخالصی پاک گرداند.

 

وی با بیان اینکه مومن حقیقی تابع حق است، تاکید کرد: تنها مسیر نجات و رسیدن انسان به سعادت اطاعت از دستورات الهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه پس از توبه و استغفار انسان باید به سوی حق تغییر و تحول پیدا کند، ابراز کرد: بر اساس روایت رسیده از پیامبر(ص) کسی که توبه کرده باشد نباید حقی از مردم بر عهده او باشد.

 

وی گفت: تواب واقعی از گناه و حرام دوری کرده، اهل اعمال نیک، انفاق و خدمت به مردم می‌شود، واجبات خود را ترک نمی‌کند و همواره در تلاش است که خطاها و اشتباهات گذشته خود را جبران کند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: قرائت همراه با تدبر آیات قرآن کریم و احترام و محبت به والدین از دیگر عواملی است که بر توبه تواب کمک می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه برخی مکان‌ها و زمان‌ها برای توبه از گناه بسیار مناسبت است، اظهار کرد: توبه و پرهیز از برخی رذایل اخلاق شاید سخت باشد اما غیرممکن نیست، یکی از زمان‌های بسیار مناسبت برای ترک گناه و رذایل اخلاقی شب قدر است.

 

وی در پایان گفت: شب قدر بهتر از هزار ماه است ما باید ارزش و اهمیت آن را بشناسیم و بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشیم.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر نماز جمعه ماه مبارک رمضان استان بوشهر خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر خطبه نماز جمعه خسارت سیل ماه مبارک رمضان توبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟