Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@01:42:05 GMT

دلیل کسر مبالغ میلیونی از حقوق اردیبهشت فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۹۳۵

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای دلایل کسر مبالغ بالا از فیش حقوقی اردیبهشت ماه فرهنگیان را شرح داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی صدور احکام و مبالغ مندرج در فیش حقوقی اردیبهشت ماه همکاران فرهنگی، سوالاتی در این خصوص مطرح شده که در ادامه نظر همکاران فرهنگی را به موارد زیر جلب می‌کند:

درر فروردین ماه سال جاری به دلیل آنکه بخشنامه افزایش حقوق به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده بود، مبلغ ۴میلیون ریال موضوع بند (ی) تبصره ۱۲ قانون بودجه بصورت علی الحساب به حساب همکاران واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در اردیبهشت ماه، پس از صدور مصوبه افزایش حقوق و آماده شدن نگارش حقوق در سامانه ذیربط، احکام حقوقی فرهنگیان و افزایش حقوق قانونی برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت اعمال شد. طبیعتاً با اعمال افزایش حقوق در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، مبلغ ۴ میلیون ریال علی الحساب فروردین ماه باید کسر شود؛ از طرف دیگر به استناد بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور (که برای همه دستگاه‌های اجرایی کشور لازم الاجراست) مقرری ماه اول (افزایش فروردین ماه) نیز به نفع صندوق بازنشستگی کسر می شود.   به عنوان مثال:   اگر حقوق همکاری، ۷میلیون ریال اضافه شده باشد، در فیش اردیبهشت ماه ایشان ۱۴ میلیون ریال بابت اضافه حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت اعمال شده است اما در مقابل مبلغ ۷ میلیون ریال (مقرری ماه اول) و همچنین ۴ میلیون ریال پرداختی علی الحساب فروردین ماه از حقوق ایشان کسر شده است.   در پایان از همکاران محترم درخواست می‌شود برای دریافت اطلاعات بیشتر به واحد کارگزینی اداره آموزش و پرورش خود مراجعه کنند.   صدور فیش‌های حقوقی فرهنگیان در اردیبهشت ماه و کسر مبالغ بالا و گاه میلیونی از حقوق آنها موجب اعتراض تعداد زیادی از معلمان شده است.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳