Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با بیان اینکه مصوبه‌ای در راستای خروج سازمان حمایت از بحث قیمت‌گذاری خودرو به ما ابلاغ نشده است،‌گفت: بنابراین تاکنون هیچ وظیفه‌ای در این باره از سازمان حمایت به جای دیگری منتقل نشده است.به گزارش بلاغ،عباس تابش رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان امروز در نشست خبری در خصوص مصوبه مجلس درباره بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو گفت: تا این لحظه مصوبه‌ای به سازمان حمایت ابلاغ نشده که قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت برگشته است و بر اساس مصوبه سران قوا قیمت‌گذاری به عهده سازمان حمایت است و بر اساس مصوبه سران قوا قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ بر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بیان داشت: پس تا این لحظه هیچ وظیفه‌ای در این خصوص از سازمان حمایت به جایی منتقل نشده است.

تابش در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود این تصمیم در راستای ناکارآمدی سازمان حمایت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو و کنترل بازار خودرو اتخاذ شده است، گفت: هر کسی بخواهد حرف خود را توجیه کند مطالبی از این قبیل بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه خودروسازی ما از دردهایی رنج می‌برد و این دردها درد چندین ساله است، بیان داشت: مقام عالی وزارت حل مشکلات خودروسازان را در بسته‌ای که توسط کمیته خودرو و تنظیم بازار تدوین شده، می‌داند و باید تمامی بندهای این بسته عملیاتی شود تا خروجی آن در بازار خودرو و وضعیت تولید خودرو اصلاح شود.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بیان داشت: در مقطعی روزانه 400دستگاه خودرو تولید می‌شد در حالی که مطالبه مردم روزانه یک میلیون دستگاه بود.

وی افزود: یک میلیون دستگاه خودرو پیش‌فروش می‌شد در حالی که تنها 400 دستگاه تولید می‌شد، بنابراین وقتی تعداد مطالبات بسیار بیشتر از تولیدات باشد طبیعی است که به گرانی دامن زده شود.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گفت:‌اما در این یک سال تولید در هر خودروسازی به 2 هزار دستگاه افزایش یافته است.

* خودروسازان حق پیش فروش جدید قبل از تحویل تمامی خودروها ندارند

تابش بیان داشت: البته ما علاوه بر تولید، تحویل را رصد می‌کنیم و اعلام کرده‌ایم تا همه تحویل‌ها انجام نشود ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت و هیچ خودروسازی حق پیش فروش نخواهد داشت.

* 80 هزار خودروی ناقص در انبارهای خودروسازان موجود است

وی با اشاره به اینکه 70 تا 80 هزار خودرو به صورت ناقص در کف انبارها مانده است، گفت: ما تمام اهتمام خود رابه کار می‌بریم تا این خودروهای ناقص تکمیل شود.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان همچنین به یکی از بندهای بسته وزیر صنعت برای اصلاح وضعیت خودروسازان اشاره کرد و گفت: بحث کم کردن وابستگی به خارج از موضوعات مورد اهمیت است زیرا دشمنان ما بر روی موضوع خودرو و واردات قطعات خودرو تاکید دارند  تا جلوی تولیدات در این بخش را بگیرند.

تابش اظهار داشت:‌ اما ما پتانسیل‌های خوبی داریم و می‌توانیم از توانایی‌های جوانان برای داخلی سازی بیشتر خودروها استفاده کنیم. به طوری که تاکنون 2 خودروساز 78 میلیون دلار  با استفاده از توان داخلی و کاهش وابستگی به خارج ذخیره داشته‌اند.

وی همچنین به اموال مازاد شرکتهای خودروسازی اشاره کرد و گفت: در این بسته به اموال مازاد خودروسازان اشاره شده تا خودروسازان این اموال را واگذار کنند تا کوچک‌سازی صورت گیرد.

رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان همچنین در مورد درخواست افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان گفت: به تازگی درخواستی برای افزایش قیمت نداشته‌ایم اما خودروسازان هر زمانی برای افزایش قیمت می‌توانند درخواست‌های خود را ارائه دهند و در صورت تائید افزایش قیمت اعمال می‌شود و اگر درخواست افزایش قیمت آنها تائید نشود این افزایش قیمت صورت نمی‌گیرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!