Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی امیری راد فرماندار خداآفرین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به وسعت ۶۰ هزار هکتاری مراتع و ۷۰ هزار هکتاری جنگل‌های این شهرستان گفت: احتمال آتش سوزی در این برهه از سال به دلیل افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی مراتع از یک سو و افزایش حضور گردشگران و مسافران از سوی دیگر بسیار بالاست و نصب علایم هشدار دهنده در مسیر‌های گردشگری می‌تواند عامل بازدارنده و پیشگیری از آتش سوزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر حفظ آمادگی کامل دستگاه‌های دولتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در ماه‌های خرداد و تیر، از این دستگاه‌ها خواست در خصوص تهیه تجهیزات ارتباطات بی سیمی و اتصال به کانال مدیریت بحران شهرستان هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

پارسال ۲۵۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان خداآفرین در اثر ۱۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شده بود.

انتهای پیام/

پیشگیری از آتش سوزی مراتع و جنگل ها درشهرستان خداآفرین

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌های رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 

وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه