Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ غرفه بنیاد امامت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، میزبان گروه‎های مختلف مردم است و برای هر رده سنی ویژه‌برنامه‎هایی دارد و همین اقدام موجب استقبال بالای نسل جوان از این غرفه شده است.

این غرفه با برگزاری مسابقه خانوادگی، تلاش می‌کند تا به صورت همزمان پاسخگوی سوالات اعضای کوچک و بزرگ خانواده‎های ایرانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحد بازی و کاردستی یکی از بخش‌های غرفه بنیاد امامت در نمایشگاه قرآن است که با استقبال خوبی از سوی کودکان و خانواده‌های آنان همراه شده است.

در این غرفه کاردستی و بازی با رویکرد اهل بیتی و معارف قرآنی به کودکان آموزش داده می‎شود. همچنین محصولات فرهنگی و علمی بنیاد امامت نیز در غرفه این بنیاد در نمایشگاه قرآن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بنیاد فرهنگی امامت در راستای مأموریت خود، فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی تبلیغی در دستور کار خود قرار داده است. به عنوان مثال در حوزه آموزش اقدام به برگزاری دوره‌های رسمی سطح سه و سطح چهار امامت ویژه طلاب حوزه علمیه در قالب مرکز تخصصی امامت کرده است.

همچنین با طراحی و برگزاری دوره‌های عمومی امامت ویژه سطوح مختلف علاقمندان در سراسر کشور در قالب دوره‌های آشنایی، پایه و پودمانی را با معارف اهل بیت(ع) آشنا می‌کند. برگزاری دوره‌های روش تبلیغ، تدریس، مناظره با گرایش امامت، ارائه خدمات مشاوره‎ای به مؤسسات، محققین، کارشناسان امر، استعدادسنجی و هدایت نخبگان به گرایش‌های تحقیق، تدریس، تبلیغ و فعالیت‎های اجرایی امامتی و پشتیبانی و حمایت از فعالیت‎های علمی ـ آموزشی در عرصه امامت از دیگر فعالیت‌های این بنیاد در حوزه آموزشی است.

در حوزه پژوهش با انجام پژوهش‎های تخصصی در قالب پژوهشکده امامت و گروه‌های علمی ـ پژوهشی مربوطه و پاسخ‎گویی مستدل و علمی به سؤالات و شبهات مطرح شده در حوزه امامت، تدوین و تألیف مقالات و کتب تخصصی در موضوعات مختلف امامت و اجرای نشست‎ها و همایش‎های علمی ـ تخصصی در حوزه امامت از فعالیت‌های این بنیاد در بخش پژوهش است.

در حوزه فرهنگی ـ تبلیغی نیز شناسایی ظرفیت‎های انسانی، فرهنگی و گروه‎های فعال جهت اجرای فعالیت‎های امامتی، ساماندهی امور تبلیغ و پیگیری اعزام مبلغین متخصص امامت، برگزاری نشست‎ها و برنامه‎های عمومی با موضوع امامت، ایجاد یا تقویت کتاب‎خانه‎های امامتی در مساجد، حسینه‎ها و سایر اماکن عمومی و حمایت از فعالیت‎ها و برنامه‎های فرهنگی ـ تبلیغی امامتی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه نمایشگاه قران بنیاد امامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیدار از نخستین نمایشگاه ملی قرآن در افغانستان اظهار داشت حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید روح الله حسینی» رایزن فرهنگی ایران در کابل در بازدید از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، با اشاره بر اشتراکات زبانی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، نژادی و زبانی بین ایران و افغانستان تصریح کرد، در این نمایشگاه یکی از بارزترین نقاط اشتراک دو کشور که قرآن کریم است، به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: حضور پررنگ گروه‌های قرآنی و قاریان ایرانی در این نمایشگاه که جلوه دیگری از نزدیکی بیش از پیش ایران و افغانستان را به نمایش گذاشت، نویدبخش شروع تازه‌ای از وزش نسیم روح‌بخش قرآن در دوره حاکمیت جدید، به عنوان ریسمان مستحکم الهی بین دو کشور ایران و افغانستان خواهد بود.

حسینی ادامه داد: این امیدواری اکنون به‌وجود آمده که نمایشگاه قرآن شروعی پربرکت برای استمرار نمایشگاه‌های دیگر در ولایات مختلف افغانستان باشد.

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیمگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه(12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» به مدت هفت روز از ساعت 10 صبح الی 4 بعدازظهر آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه 25 غرفه قرآن کریم و آثار مرتبط با آن به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان