Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت: بانک‌های خصوصی استان گیلان نیز باید در رابطه با افزایش رونق تولید و رفع موانع تولید در استان گیلان نقش و سهم داشته باشند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: در راستای تسهیلات پرداختی جهت رفع موانع تولید در استان گام‌های مؤثری برداشته شده است و در این راستا، هزار و 108 مورد از تسهیلات پرداختی را در جلسات کارگروه رفع موانع تولید سال97 مورد بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به پرداخت 509 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه رونق تولید استان گفت: با توجه به تفکیک بانک‌های عامل استان در رابطه با پرداخت تسهیلات، سهمیه مربوط به بانک تجارت، 52 درصد و سهمیه بانک ملت 36 درصد بود.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی استان گیلان در راستای رونق تولید سهمی نداشتند ابراز داشت: حدود 26 جلسه کارگروه‌ رفع موانع تولید در سال 97 تشکیل شد که از مجموع 459 مصوبات، 55 درصد از این مصوبات اجرا شد.

معاون وزیر کشور: نرخ مشارکت اقتصادی در استان گیلان افزایش یافتمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان منصوب شداستان گیلان توان تامین 40 درصد از روغن مورد نیاز کشور را دارد

وی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه رفع موانع تولید گفت: اِعمال مشوق‌های مالیاتی و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، عدم اِعمال تخفیف در حق بیمه کارفرما در مورد واحدهای صنعتی استان از جمله مشکلات حوزه رفع موانع تولید هستند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان اظهار داشت: بخشش برخی جرایم بیمه‌ای و مالیاتی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دولتی و شبه دولتی از جمله موارد درخواستی و جزء پیشنهادات ما به شمار می‌روند.

دلق‌پوش با بیان اینکه استان گیلان قطب نخست صنعت نساجی در کشور بود خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز بسیاری از واحدهای نساجی در استان گیلان غیرفعال و زمین‌گیر شدند که باید جهت احیاء و راه‌اندازی مجدد آن‌ها سریع وارد عمل شد.

وی با اشاره به اینکت بیش از 10 بانک خصوصی در استان گیلان فعالیت دارند که در کارگروه رونق تولید استان نقشی ندارند گفت: بنابراین ضروری‌‌ست که بانک‌های خصوصی جهت افزایش رونق تولید در استان گیلان در این مسیر نقش و سهم داشته باشند.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی

به گزارش قدس آنلاین، بانک مرکزی آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها را در موضوع نهضت ملی مسکن اعلام کرد که بر اساس آن تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ‌از تعداد یک‌ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد یک‌ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی به‌منظور اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (در حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۶۷۸ هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مد نظر به تعداد ۶۲۴ هزار و ۴۶۸ نفر و به مبلغ یک‌هزار و ۳۳۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

سهم صفر درصدی ۱۸ بانک

در این میان سهم مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است که شامل بانک‌های شهر، کارآفرین، ملل، گردشگری، ایران‌زمین، اقتصاد نوین، آینده، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، سامان، سینا، سرمایه، خاورمیانه، کشاورزی، دی، توسعه تعاون و رفاه کارگران است.

همچنین نگاهی به میزان مشارکت بانک‌های شاخص نشان می‌دهد بانک مسکن بیشترین مشارکت را با ۸۵۱ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال داشته است.

پس از آن بانک ملت با ۲۸ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال، بانک سپه با ۱۹ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال، بانک ملی با ۱۳ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، بانک تجارت با ۱۱ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال، بانک توسعه صادرات با یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، بانک صنعت و معدن با ۷۵۰ میلیارد ریال و بانک صادرات با ۱۵ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی مشارکت در این طرح عظیم ملی قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟