Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@22:55:04 GMT

فرودگاه بین‌الملی «الحدیده» یمن گلوله‌باران شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۵۴۶

ساعت 24-منابع نظامی یمن از حملات توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به فرودگاه بین‌المللی «الحدیده» واقع در غرب یمن خبر دادند.

شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی شنبه شب با نقض توافق آتش بس در غرب یمن، ‌فرودگاه بین‌المللی الحدیده را هدف قرار دادند.

منابع خبری یمن می‌گویند که شبه‌نظامیان فرودگاه بین‌المللی الحدیده را با شلیک چند گلوله توپ هدف حمله قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشی درباره جزئیات این خبر و میزان خسارت وارد به فرودگاه مذکور منتشر نشده است.

هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته (1397)، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌وگوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند. در جریان این مذاکرات قرار بود، نیروهای طرفین در هفتم ژانویه گذشته از الحدیده خارج شوند تا حمله‌ای به بندرگاه الحدیده صورت نگیرد و زمینه برای ادامه مذاکرات و در نتیجه پایان دادن به جنگ چهار ساله یمن فراهم شود.

اما در نتیجه نقض مکرر آتش‌بس الحدیده توسط ائتلاف سعودی، این توافق اجرایی نشد،‌نهایتا انصارالله هفته جاری به صورت یکجانبه نیروهای خود را از الحدیده خارج کرد

شنبه هفته گذشته (21 اردیبهشت) سازمان ملل اعلام کرد، انصارالله در راستای تلاش برای اجرایی شدن توافق استکهلم، به صورت یکجانبه از سه بندر کلیدی در غرب یمن خارج می‌شود.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد

میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی از سوی اداره کل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی، میزان بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی در استان خراسان‌جنوبی اعلام شد.

بنابراین گزارش، بیرجند ۲۳ میلی‌متر، قائن ۲۶ میلی‌متر، سربیشه ۴۰ میلی‌متر، طبس ۱۱ میلی‌متر، حاجی‌آباد زیرکوه ۲۲ میلی‌متر و خوسف ۲۶ میلی‌متر اعلام شد.

همچنین در محمد شهر ۴۱ میلی‌متر، فردوس ۱۴ میلی‌متر، عشق آباد ۲۰ میلی‌متر، سرایان ۱۷ میلی‌متر، زهان ۲۷ میلی‌متر باران بارید.

به گزارش ایمنا، شهرستان بیرجند، قاین، خوسف، سربیشه و زهان بیشترین بارش را طی ۷۲ ساعت گذشته داشتند.

سامانه بارشی که از پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا عصر شنبه پانزدهم اردیبهشت در استان خراسان‌جنوبی فعال بود، باعث خسارت‌های زیادی به راه‌های مواصلاتی و باغات و منازل برخی شهرهای استان خراسان‌جنوبی شد که نیروهای امدادی و راهداری درحال رفع مشکل و بازگشایی معابر هستند.

کد خبر 750762

دیگر خبرها

  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • جزئیات طرح آتش‌بس از زبان عضو ارشد حماس
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد