Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:59:36 GMT

بیمارستان جاسک در شیفت عصر پزشک ندارد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۹۹۹

بیمارستان جاسک در شیفت عصر پزشک ندارد

بیمارستان خاتم الانبیاء، تنها بیمارستان شهرستان جاسک در شرقی ترین نقطه استان هرمزگان در سواحل دریای مکران که پس از سال ها انتظار به عنوان مطالبه جدی مردمان شرق هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ به بهره برداری رسید، این روزها حال خوشی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جاسک، سنگ بنای این بیمارستان با زیربنای 18 هزار مترمربع و با ظرفیت 32 تخت در سال 86 گذاشته شد اما از سال 92 طرح توسعه آن با ظرفیت 32 تخت جدید کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر وقت بهداشت در آیین افتتاح طرح توسعه این بیمارستان از اعزام 9 پزشک متخصص جهت استقرار در بیمارستان خاتم الانبیاء به جاسک خبرداد و گفته بود که این تیم پزشکی به صورت 24ساعت به بیماران خدمات ارائه می دهند.

 

این قول وزیر هم نتوانست مشکلات حوزه درمان مناطق ساحلی دریای مکران را که این روزها در تب و تاب توسعه همه جانبه برای تبدیل شدن به قطب صنعت و انرژی کشور است، برطرف سازد.

 

پزشکان متخصص تنها در نوبت صبح در بیمارستان خاتم الانبیاء در حال خدمات دهی می باشند و عصرها به خاطر سودای درآمد بیشتر به سمت درمانگاه شهید روشنی سرازیر می شوند.

 

علی احمدی، یکی از شهروندان جاسکی که عصر امروز برای مداوای فرزند خردسالش راهی بیمارستان خاتم الانبیاء شده و با در بسته مطب پزشک روبرو شده بود به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی مناسبی ندارم برای درمان خود و خانواده ام به بیمارستان دولتی مراجعه می کنم.

 

وی ادامه داد: تا کنون چندین بار به جهت اینکه صبح ها کارگری می کنم در نوبت بعد از ظهر به بیمارستان خاتم الانبیاء مراجعه کرده ام اما متاسفانه پزشکی در بیمارستان نبوده است.

 

این شهروند جاسکی می گوید: بیمارستانی با این همه فضای فیزیکی و امکانات در صورتی که پزشک نداشته باشد ارزشی برای مردم ندارد.

 

محمود جمالدینی از دیگر مراجعین به بیمارستان خاتم الانبیاء جاسک نیز علت مراجعه مردم به بیمارستان را هزینه مناسب تر آن نسبت به درمانگاه های نیمه خصوصی دانست و گفت: ویزیت بیمار با دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان چهار هزار تومان است.

 

وی افزود: اما حق ویزیت در درمانگاه شهید روشنی که نیمه خصوصی است 25 هزار تومان است که پرداخت آن در توان بسیاری از افراد این مناطق به ویژه روستائیان نیست.

 

مسعود لشکری زاده نیز ضمن ابراز نارضایتی از نبود پزشک در نوبت عصر در بیمارستان خاتم الانبیاء، می گوید: اکثر پزشکان مستقر در بیمارستان نوبت عصر را بخاطر کسب درآمد بیشتر به درمانگاه شهید روشنی می روند و این موضوع باعث نگرانی شهروندان شده است.

 

وی افزود: مردم شهرستان جاسک از مرزداران نظام جمهوری اسلامی هستند که همواره در صحنه های مختلف که نظام و انقلاب به حضورشان نیاز داشته به میدان آمده اند و ضروری است که مسئولان مربوطه به این خواسته های به حق این مردم قدردان رسیدگی کنند.

 

مطب های بیمارستان خاتم الانبیاء شهر جاسک طی روزهای اخیر در نوبت عصر خالی از پزشک بوده و بیماران که با درهای بسته مطب ها روبرو می شوند، به ناچار باید برای مداوا به درمانگاه شهید روشنی مراجعه کنند.

 

اقدامات خوبی در دولت یازدهم در حوزه بهداشت، درمان و سلامت صورت گرفته اما هنوز مردم نجیب و قانع استان هرمزگان در شرایط نامناسبی به سر می برند و از بسیاری از خدمات درمانی محرومند و از همین رو نیز برخی که از وسع مالی نسبتا مناسبی برخوردارند برای دریافت خدمات مناسب پزشکی به ناچار راهی استان های همجوار می شوند.

 

گفتنی است؛ شهرستان جاسک در فاصله ۳۳۲ کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس، مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر ماه مبارک رمضان نماز جمعه خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد گلایه مردم بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟

رئیس بیمارستان شریعتی درگشت یک پزشک این مرکز را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آن‌ها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آن‌ها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

 

دیگر خبرها

  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند