Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق نجفی مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات ایران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر بومی سازی قطعات خودرو می‌تواند قیمت خودرو‌های داخلی را به شدت کاهش دهد گفت: ظرفیت بزرگی در کشور برای خودروسازان وجود دارد که با تولید و حمایت می‌توان نیاز به قطعه را رفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی افزود: در گذشته در بحث خودرو خیلی غفلت کردیم و در این چند ماه با فشار‌های ایجاد شده توانسته ایم در تامین قطعات پیشرفت خوبی را داشته باشیم که خود این باعث رونق تولید می‌شود. این آهنگ اگر حفظ شود در آینده نزدیک می‌توانیم تا ۹۵ درصد قطعات خودرو را داخلی سازی و از واردات جلوگیری کنیم.

نجفی ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلاتی که قطعه سازان درخواست داده بودند، پرداخت شد. در مواردی مشکل ارزی داشتند که با هماهنگی‌های وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی رفع شد. می‌توانیم با ارتقا داخلی مشکلات را رفع کنیم. اگر بتوانیم به مردم نشان بدهیم که تلاش می‌کنیم آن‌ها هم ما را همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۴۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا به دلیل کمبود چند قطعه مانده است. البته بخشی از این مشکلات رفع شده است و به زودی این خودرو‌ها تکمیل می‌شوند. ایران خودرو و سایپا روزانه بیش از ۲ هزار خودرو عرضه می‌کنند و این نشان دهنده تلاش آن‌ها است.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قابل قبول نیست مردم به خاطر مشکلاتی که برای صنعت خودرو پیش آمده است با مشکل مواجه شوند. ما به تمام خودروسازان به خصوص این دو خودروساز بزرگ اخطار می‌دهیم. تهدیدی پیش آمده است که باید به فرصت تبدیل شود. همه اعم از مسئولان، رسانه ها، مردم، فضای مجازی و ... باید هم سو شوند. در زمان هشت سال دفاع مقدس با دست‌های خالی کار‌های زیادی انجام دادیم، امروز هم می‌توانیم. اگر این طور پیش برویم، در چند ماه آینده بیش از ۹۰ درصد از قطعات وارداتی را می‌توانیم در کشور تولید کنیم.

نجفی در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار عنوان کرد: فقط یک بخش از گرانی خودرو به خودروسازان مربوط می‌شود. بخش دیگر آن به نقدینگی جامعه، سرمایه‌ای شدن خودرو، دلال‌ها و حتی فضای مجازی مربوط می‌شود. اگر بتوانیم عرضه و تقاضا را متعادل کنیم، بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.

وی در خصوص اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تقویت تولید داخل گفت: بزرگترین اقدامی که وزارت صنعت انجام می‌دهد کمک به تامین نقدینگی ریالی و ارزی تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف است. همین طور هماهنگی و ایجاد یک ارتباط مناسب بین تولید کنندگان و تامین کنندگان مواد اولیه و ایجاد هماهنگی بین بخشی بازار و زنجیره‌ها در دست اقدام است.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودرو‌های هیبریدی عنوان کرد: چنانچه این قانون در مجلس تصویب شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت تابع قانون است و این کار را انجام می‌دهد.

حدود ۶۵ درصد از قطعات خودرو داخلی است

منصور منصوری مدیر عامل شرکت ساپکو در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات ایران خودرو گفت: حدود ۶۵ درصد از قطعات خودرو از مواد اولیه گرفته تا قالب‌ها کاملا داخلی است و ۳۵ درصد باقیمانده آن ارز بری دارد، یعنی مواد اولیه ساخت قطعات، وارد می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساپکو در خصوص خودرو‌های دپو شده در پارکینگ خودروسازان تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار خودرو بخاطر نبود قطعاتی همچون کاتالیست،‌ ای بی اس و کیسه هوا در پارکینگ‌ها دپو‌ شده است که اگر بحث انتقال ارز و ... انجام شود، به راحتی این خودرو‌ها آماده و وارد بازار می‌شود، این امر می‌تواند به سادگی قیمت‌ها را کاهش دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در حال حاضر چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست.

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گرفت روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود که انتقاد فعالان اقتصادی را به دنبال داشت. البته این موضوع هنوز قطعی نسیت و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه آرمان خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعطیلات دو روزه آخر هفته از چند منظر قابل بررسی است، تصریح کرد: بحث اول کلیت طرح است که آیا با توجه به میزان درآنمدو رفاه مردم این کشش وجود دارد که پنج روز کاری داشته باشیم؟ چراکه با تعطیل شدن یک روز، اضافه‌کاری‌ها، سطح تردد در شهر و به طور کلی کسب و کارها متاثر خواهند شد. اما در مجموع امیدواریم اجرای این تصمیم منجر به افزایش سطح بهره‌وری شود.

وی افزود: با فرض اینکه کلیت موضوع را بپذیریم، بحث روز تعطیلات مطرح می‌شود. با توجه به اینکه روز جمعه تعطیلات در فرهنگ ایران جا افتاده، روز دوم باید یک روز قبل یا بعد از آن باشد. با توجه به اینکه تعطیلات عرف در دنیا شنبه و یکشنبه است، اگر روز پنجشنبه تعطیلات باشد، سه روز ارتباطات بین‌المللی نخواهیم داشت. بنابراین برای اینکه همپوشانی ایجاد کنیم تا اختلاف روزهای کاری ما با بازار کشورهای دیگر به حداقل برسد، بهتر است روز دوم تعطیلات، شنبه باشد.

خالقی همچنین با بیان اینکه باید این نکته را در نظر گرفت که چه جمعیتی از دنیا روز شنبه تعطیل است، تصریح کرد: برای اتخاذ تصمیم به این بزرگی باید منافع اقتصادی، مطالعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شود. ما در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا داریم و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. علاوه بر این اختلاف زمانی با برخی کشورها هم هست و باید این نکته را در نظر گرفت که مثلا ساعات کاری مشترک ایران و چین سه تا چهار ساعت در روز است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعطیلی روز شنبه در بسیاری از کشورهای مسلمان، تصریح کرد: به نظر می‌رسد لازم است یک مطالعه کارشناسی دقیق انجام تا مشخص شود با تعطیل شدن روز پنجشنبه چقدر فرصت از دست می‌رود و چه خسارت‌هایی به کشور وارد می‌شود. از طرف دیگر نمی‌توان با این استدلال که تعطیلی برای بخش خصوصی اجباری نیست و بخش‌های دولتی تعطیل هستند، روز پنجشنبه را تعطیل کرد، چراکه دولت خدمتگذار مردم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه