Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:28:12 GMT

شرط کره‌شمالی برای شروع گفت و گوها با آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۸۰۳۰

شرط کره‌شمالی برای شروع گفت و گوها با آمریکا

کره شمالی امروز اعلام کرد که مذاکرات به بن بست رسیده این کشور با آمریکا از سر گرفته نمی شود مگر اینکه واشنگتن مواضع و راهبردهای گذشته را کنار بگذارد.

خبرگزاری کره شمالی از قول یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور که نامی از وی برده نشده آورده است : تنها راه شروع گفت و گوهای دو کشور این است که آمریکا با روشهای محاسباتی جدید گام به مذاکرات بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو همچنین مقصر فروپاشی گفت و گوهای دو کشور و متوقف شدن دیدارهای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را روشهای نادرست و اشتباهات مکرر واشنگتن دانست.

سخنگوی کره شمالی تاکید کرد که گفت و گوهای این کشور با آمریکا نه تمدید می شود و نه از سرگرفته خواهد شد. آمریکا اشتباه می کند که کره شمالی را مسوول شکست مذاکرات معرفی می کند. این کشور اگر با روشی جدید و محاسباتی تازه به میز مذاکرات برگردد، امکان گفت و گو فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد که اقدامات خصمانه آمریکا باعث بی اعتمادی فزاینده در کره شمالی شده است. گفت و گوها حتی یک قدم هم به پیش نخواهد رفت. شرایط حتی با دشمنی های آمریکا به مراتب بدتر خواهد شد و واکنش کره شمالی هم شدیدتر خواهد بود.

از زمانی که آمریکا به بهانه تحریمهای سازمان ملل یک کشتی کره شمالی را توقیف کرد، این کشور لبه تیز انتقادهای خود را متوجه واشنگتن کرده و مناسبات دو طرف تیره تر شده است.

کره شمالی می گوید که توقیف این کشتی با روح گفت و گوهای سران دوکشور در یک سال قبل در سنگاپور همخوانی و سازگاری ندارد و بنوعی انکار توافقات گذشته محسوب می شود.

پس از شکست دومین دور گفت و گوهای سران دو کشور در ویتنام در ماه فوریه امسال ، مذاکرات به بن بست رسیده و کره شمالی در هفته های گذشته چندین بار اقدام به پرتاب موشک و راکت کرده و آمریکا نیز این پرتاب ها را تخطی از قطعنامه های سازمان ملل دانسته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کره شمالی مذاکرات کره شمالی و آمریکا کیم جونگ اون فتح خرمشهر جوشن کبیر شب قدر ترزامی هوآوی انصارالله یمن برگزیت زیبا حالت منفرد علی ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • شروع مذاکرات آرسنال با گابریل ماگالاش برای تمدید قرارداد
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم