Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:47:44 GMT

چگونه افطاری مشترک برگزار کنیم؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۸۳۹۳

چگونه افطاری مشترک برگزار کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان، آثار و برکات فراوانی دارد که روح و جان آدمی را می‌پرورد؛ ماه رمضان ماه گشوده شدن درهای رحمت و مغفرت الهی است که با فرا رسیدن آن جان تازه‌ای در کالبد وجود روزه‌داران دمیده می‌شود و آن‌ها را به آرامش و امنیت واقعی جان و جسم می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اتفاقات زیبای این ماه عزیز برپایی سفره‌های افطاری در منازل افراد است؛ چه خوب و زیباست که مراسم‌های افطاری در عین سادگی به صورت مشترک نیز برگزار شود تا همدلی و مهربانی در برپایی سفره‌های افطاری را بیشتر شاهد باشیم.

کانال ریحانه از کانال‌های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، با انتشار مطلبی به نحوه برگزاری افطاری مشترک پرداخت که در ادامه آن را می‌خوانید.

چگونه افطاری مشترک برگزار کنیم؟

در راستای مزایای برگزاری افطاری مشترک که در یادداشت های گذشته به آن پرداختیم، در این یادداشت می‌خواهیم بگوییم چه راه هایی برای برگزاری افطاری مشترک با کمک دوستان و اقوام وجود دارد.

هزینه ها را تقسیم کنید
اولین راه این است که یکی از میزبانان وسایل و مواد اولیه افطاری را تهیه کند و خودش نیز تدارک پخت و تهیه غذا را به عهده بگیرد و سپس مجموع هزینه ها را به تعداد میزبانان تقسیم کند. اگرچه در این روش ممکن است خانواده ای که مسئولیت ها را برعهده گرفته و به اصطلاح بانی افطاری شده است، کاملا راضی و خشنود باشد، اما چون فشار زیادی به آن ها وارد می شود، سعی کنید مسئولیت ها را نیز بین میزبانان تقسیم کنید و این تقسیم‌بندی فقط در زمینه مالی نباشد.

هر کدامتان مسئولیت یک غذا را برعهده بگیرید
یکی از ساده ترین راه های میزبانی مشترک این است که هر خانواده مسئولیت یک غذا را برعهده بگیرد. به-عنوان مثال یک خانواده تهیه نان، پنیر، خرما، سبزی و سوپ را برعهده بگیرد و دیگری غذای ساده ای مانند عدس پلو یا لوبیاپلو را بپزد.

مکان از یکی و غذاها با بقیه میزبانان!
گاهی یکی از میزبانان خانه اش را برای صرف افطار در اختیار شما قرار می دهد و شما به همراه چند خانواده دیگر به صورت مشترک تهیه و پذیرایی از مهمانان را برعهده می گیرید. بعضی از خانواده ها تمایل به افطاری دادن دارند اما خانه شان کوچک است یا به هر دلیلی شرایط برگزاری افطاری در خانه شان را ندارند. این روش برای چنین افرادی مناسب می باشد.

هرکس افطاری خود را بیاورد
روش دیگر برای افطاری مشترک این است که هر خانواده طبق قرار قبلی یک بخش از افطاری را برعهده بگیرد و با خود بیاورد. ممکن است وسایل افطاری بین دو یا چند خانواده تقسیم شود و همه نتوانند سهیم شوند اما سعی کنید حتی به اندازه چای یا خرما در این راه گام بردارید و روزه داری را افطاری دهید. با این کار می توانید افطاری دسته جمعی خارج از منزل و به صورت پیکنیک در پارک ها نیز ترتیب دهید.

به هرحال سعی کنید با هر شرایط و وضعیت مالی ای که دارید، خودتان را از اجر معنوی افطاری دادن محروم نکنید و فراخور احوال و سبک زندگی تان یکی از راه های بالا را برای برگزاری افطاری مشترک انتخاب و هرچه زودتر تا دیر نشده اقدام کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رمضان برترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم

برای سی و ششمین سال پیاپی یادواره ۲۵ شهید روستای ارکان در مسجد جامع روستا و به همت خانواده شهدا و مردم شهیدپرور روستا برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، برای سی و ششمین سال پیاپی یادواره 25 شهید روستای ارکان در مسجد جامع روستا و به همت خانواده شهدا و مردم شهیدپرور روستا برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های این یادواره که با حضور مردم و مسئولین استانی برگزار شد، سخنرانی، بیان روایت و خاطرات شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و همچنین تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان بود.

2 هزار و 648 شهید در این استان دارای پرونده هستند که 2 هزار و 685 شهید در شهرستان‌های این استان مزار دارند.

به گزارش تسنیم، رتبه استان در شاخص شهید نسبت به جمعیت در کشور 1.169 است. تعداد کل ایثارگران این استان  10 هزار 277 نفر، تعداد کل آزادگان 397 نفر و جانبازان را هفت هزار و 232 نفر هستند.

مردم شهید پرور خراسان شمالی مانند سایر مردم ایران، در قالب نیروهای نظامی و انتظامی، اصناف، سازمان ها، اداره ها، داوطلب و بسیجی در دفاع مقدس حضور داشتند. با توجه به یکپارچگی خراسان بزرگ در آن دوران نیروهای استان با حضور در تیپ های لشکر 5 نصر سپاه پاسداران و گردان‌های فتح الله، نصرالله، حبیب‌الله، ثارالله، فجرالله، امام حسین (ع)، ادوات و لشکر ویژه شهدا به فرماندهی سردار شهید محمود کاوه و تیپ یکم ارتش مستقر در بجنورد و سایر نیروهای ارتش حماسه آفریدند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • نظارت فینال لیگ قهرمانان آسیا برعهده بانوی ایرانی
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • «محمد پورجعفری» یک نمایش جنایی به صحنه می‌برد
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند