Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در این استان وجود دارد.

‌به گزارش ایسنا- نادر میرشکار در شورای معادن استان افزود: ۶۸۳ تن از مواد معدنی دارای پروانه بهره برداری و مابقی به صورت ظرفیت خالی است.

وی بیان کرد: ۶۲ درصد از مواد معدنی در حوزه مصالح ساختمانی، ۱۱ درصد سنگ تزئینی، ۹ درصد مواد غیر فلزی، ۱۸ درصد مواد فلزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرشکار اظهار کرد: هفت هزار و ۷۰۳ نفر در بخش معدن سیستان و بلوچستان مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد: ۲۶۶ معدن فعال در سطح سیستان و بلوچستان وجود دارد و ۹ معدن نیز در حال تجهیز و آماده سازی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با اشاره به اهمیت صادرات کالاهای غیر نفتی گفت: در سال گذشته تعهد ما ۶۶۴ میلیون دلار بود که توانستیم ۹۳۹ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

میرشکار افزود: در صدور کارت پیله وری هم ۱۰۰ درصد افزایش داشته ایم و تلاش می‌کنیم کارت‌های پیله وری الکترونیکی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ذخیره معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان