Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در مواقعی که دشمن می‌خواست بین ما تفرقه بیافتد اما شهید صیاد شیرازی محور وصل بود و جلوی هر فرصت‌طلبی را می‌گرفت.به گزارش بلاغ،محسن مومنی شریف در مراسم خوانش کتاب «در کمین گل سرخ» که در تالار آفتاب ولایت برگزار شد، گفت: از ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی این است که اگر کسی برای او کاری کند بی‌جواب نمی‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری کشور افزود: بعد از شهادت این شهید بزرگوار خدمت خانواده ایشان رسیدم، پدر شهید بیمار شده بودند و مادرشان انتظار کمک داشتند، اورژانس را خبر کردیم و به این پدر شهید صیاد کمک کردیم.

وی ادامه داد: در آن زمان شرایط سیاسی کشور بسیار بد بود، شهید صیاد شیرازی را در خواب دیدم، خیلی به من لطف کرد و در زمان غذا برای من برنج کشید و در ظرف غذای ایشان همسفره شدم، به ایشان گفتم نگران شرایط سیاسی هستم، شهید به من گفتند نگران نباشید این مورچه‌ها می‌آیند و می‌روند.

شهید صیاد شیرازی محور وصل بود و جلوی هر فرصت‌طلبی را می‌گرفت

مدیرکل بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه گفت: شهید صیاد شیرازی در طول زندگی‌اش به‌گونه‌ای زندگی کرد که همه می‌گفتند صیاد از آن ما است و بسیجیان او را یک بسیجی و سپاهیان او را سپاهی می‌دانستند.

سردار حسینعلی یوسف علیزاده با بیان اینکه در مواقعی که دشمن می‌خواست بین ما تفرقه بیافتد اما شهید صیاد شیرازی محور وصل بود و جلوی هر فرصت‌طلبی را می‌گرفت، افزود: عملیات الی بیت المقدس از زمره عملیات‌های افتخارآمیز و یاری‌دهنده انقلاب است و ما می‌توانیم با تکیه بر این توانمندی‌ها گام دوم انقلاب را با اقتدار به‌پیش ببریم.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید صیاد شیرازی بیان کرد: این شهید بزرگوار آن قدر دقیق و منظم وارد کار شده بودند که اجازه نمی‌دادند چیزی جا به‌جا شود، ایشان اجازه نمی‌داد غلو و اغراقی در گزارش‌ها به محضر رهبری برسد و برای همین امین رهبر شده بود.

باید این کتاب در سبک و روش زندگی ما تأثیرگذار باشد

در ادامه این برنامه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید تهیه و نشر کتاب‌هایی متناسب با تأکیدات معصومان(ع) در دستور کار قرار گیرد، گفت: حضور راوی به‌درک کلیات کتاب توسط مخاطب کمک می‌کند، مخاطب در صورت درک بهتر از خوانش کتاب، برای خواندن کتاب‌های بیشتر تشنه‌تر می‌شود و این کار در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است.

علی اکبر سبزیان خاطرنشان کرد: 21 فروردین ماه سال جاری نوشته مقام معظم رهبری در مورد کتاب «در کمین گل سرخ» رونمایی شده است، امروز نیز این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها برای الگو قرار دادن در زندگی است.

وی تصریح کرد: بسیاری از فرمول‌های موجود در این کتاب مانند صبر، مقاومت، ایستادگی و نظایر این موارد لازمه وجود زندگی بهتر هر انسانی است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: باید این کتاب در سبک و روش زندگی ما تأثیرگذار باشد، شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهید احمد کاظمی، احمد متوسلیان و سایر شهدای منشأ اثر هستند.

در پایان این برنامه از پوستر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی رونمایی شد، همچنین از نویسنده کتاب محسن مومنی شریف و خواهر شهید صیاد شیرازی تقدیر شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد


آقای محسن عمادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان این مطلب افزود: امیر توکل کامبوزیا که سابقه مبارزاتی را از پدرش و در مبارره با رضا شاه به ارث برده بود زندگی پرفراز و نشیبی داشت که همه جزییات آن در کتاب کامبوزیا آمده است.
وی افزود: پدر کامبوزیا در دوران رضا شاه و مبارزه با عوامل انگلیسی به شهادت رسید، مادرش او را برای تحصیل به مشهد می‌برد و او برای تحصیلات عالیه به روسیه می‌رود. آن جا با کلنل پسیان همراه می‌شود و فصل نوینی در زندگی اش ایجاد می‌شود.
آقای عمادی گفت: بعد از آن در دانشگاه‌ها این فعالیت را ادامه می‌دهد که منجر به تبعیدش به سیستان و بلوچستان می‌شود و سرانجام در سال ۵۳ به علت حمایت از امام خمینی (ره) و ادامه دادن مبارزه‌های انقلابی به دست ساواک به شهادت می‌رسد.
مدیر نشر ابراهیم هادی گفت: ما در کتاب کامبوزیا علاوه بر این که از اثر گذاری او برمنطقه سیستان وبلوچستان می‌گوییم، نکات کمتر گفته شده‌ای مثل همراهی رهبر انقلاب با کامبوزیا در مقطعی از زندگی اش و یادداشت ایشان بر کتاب کامبوزیا و در خصوص این شخصیت انقلابی گفته ایم.
وی افزود: کامبوزیا در عین حال یک شخصیت علمی بود که ما در این کتاب تلاش کرده ایم در خصوص تلاش هایش در این خصوص هم بنویسیم.
آقای عمادی گفت: نقش امیر توکل کامبوزیا در مبارزه با صهیونیسم بین المل و مجاهدت هایش در زمینه تفسیر قرآن و کوشش‌های علمی شهید کامبوزیا از نکاتی است که در کتاب آمده است.

دیگر خبرها

  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان