Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@17:39:01 GMT

وضعیت جوی کشور طی امروز و هفته جاری

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۹۱۶۳

وضعیت جوی کشور طی امروز و هفته جاری

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، کبری رفیعی درباره وضعیت جوی کشور طی امروز و هفته جاری گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش پراکنده باران هستیم. در دامنه‌های البرز مرکزی استان‌های شمال آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات البرزمرکزی در استان‌های قزوین، سمنان و شمال شرق تهران، غرب کردستان، شمال غرب فارس، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه وبویراحمد، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده باران، رگبار و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید نیز رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فردا در سواحل دریای خزر به ویژه شرق سواحل و شمال شرق کشور مثل خراسان شمالی و رضوی بارش ها را خواهیم داشت و در ساعات بعد از ظهر در استان‌های البرز تهران سمنان اصفهان یزد چهارمحال و بختیاری و نیمه شمالی استان‌های هرمزگان و فارس و جنوب کرمان رگبار پراکنده رخ خواهد داد و گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: طی فردا در استان های همدان قم مرکزی شمال آذربایجان غربی و شرقی بارش پراگنده را داریم. از روز سه شنبه تا پایان هفته ناپایداری را در نوار شمالی کشور همچنان داریم و در استان قزوین البرز تهران و سمنان هم ادامه بارش ها را خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در استان اصفهان یزد فارس کرمان و شمال هرمزگان در ساعات‌های بعد از ظهر با رگبار مواجهه خواهیم شد که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وی درباره بیشترین بارش ها در کشور گفت: بیشتر بارش ها در سه شنبه در استان تهران سمنان و مازندران و گلستان و روز چهارشنه علاوه بر این مناطق در شمال خراسان رضوی و شمالی و شمال استان مرکزی و قم قابل توجه خواهد بود.

احتمال وقوع سیلاب در خراسان طی روز پنج شنبه

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: روز پنج شنبه در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی و شمال اصفهان بارش ها شدت بیشتری دارد که احتمال سیلاب ناگهنانی در مناطق کوهستانی وجود دارد.

از روز دوشنبه فردا کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه در سوحل دریای خزر خواهیم داشت و روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد شدید را در خراسان جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان بویژه در منطقه زابل داریم که به ویژه در منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز خواهد شد.

رفیعی افزود: تهران هم امروز کمی ابری و بعد از ظهر افزایش ابر و در ساعت‌های بعد ظهر و اوایل شب گاهی رگبار پراکنده و رعد وبرق و همینطور وزش باد شدید انتظار داریم حداکثر دمای تهران امروز به ۳۵ درجه و حداقل دما فردا صبح هم ۲۴ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وضعیت جوی کشور امروز و هفته جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان و یزد و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان، در بعضی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و بوشهر، این وضعیت را خواهیم داشت و در شمال غرب، غرب، بعضی نقاط جنوب غرب، شمال شرق، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بارش پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد و اواخر وقت رگبار باران با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، ابری و رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد و احتمال تگرگ با بیشینه ۲۱ و کمینه ۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749574

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان