Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، العالم در گزارشی نوشت: انتشار خبر اعزام 1500 نظامی آمریکا به خاورمیانه همزمان بود با ادعاهای بی اساس وزارت دفاع آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و بیان این ادعا که سپاه پاسدارن در انفجار نفت کش ها در نزدیکی بندر الفجیره در امارات به صورت مستقیم نقش داشته است.

آشکار است که اعزام این تعداد اندک از نظامیان در راستای استراتژی دونالد ترامپ برای خالی کردن خزانه امارات و عربستان تا آخرین دلار صورت می گیرد به ویژه آنکه 600 نفر از آنها عملا برای اداره امور مربوط به موشک های پاتریوت در منطقه حضور دارند و قرار است مدت حضورشان تمدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعزام 1500 نظامی به خاورمیانه به کلی با وعده های انتخاباتی ترامپ مبنی بر عدم اعزام نظامیان و سربازان آمریکایی به خارج از این کشور و دورنگاه داشتن ارتش آمریکا از تنش ها در خاورمیانه، در تعارض است، بنابراین ترامپ برای زیر پاگذاشتن این وعده ها نیاز به یک توجیه دارد و به همین دلیل است که ادعای گزافه ی دست داشتن ایران در انفجار نفت کش ها دربندر الفجیره ی امارات را مطرح کرد.

ترامپ از همان ابتدا تلاش داشت که این تصمیم را به یک چارچوب مشخص محدود کند و لذا مدعی شد که این عمل یک اقدام دفاعی است و وظیفه سربازان اعزامی که شماری از آنها مهندس هستند، اداره سامانه دفاع موشکی و تقویت نیروی دفاعی و مراقبت های هوایی است.

بسیار ساده انگارانه به نظر می رسد که اگر تصور کنیم که ارسال این شمار اندک از نظامیان به منطقه غرب آسیا و اقداماتی این چنینی از سوی آمریکا، به مهیا کردن شرایط جنگ علیه ایران باز می گردد و آمریکا در تلاش است با این اقدامات، خود را برای آغاز جنگ علیه ایران آماده کند، چنانکه در جنگ آمریکا علیه عراق با وجود اینکه مساحت عراق حدود یک چهارم ایران است، چهار ناو هواپیمابر ، بیش از 120 هزار سرباز آمریکایی و دهها هزار سرباز از دیگر کشورها را بسیج کرد اما با وجود تمام این ها جرئت نکرد که جنگ را علیه عراق آغاز کند تا زمانی که متوجه شد نظام عراق این کشور را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده است و تسلیحات شیمیایی علیه ملت عراق ایجاد کرده و گورهای دسته جمعی زیادی در این کشور ایجاد کرد و لذا ارتش و ملت عراق دچار ضعف و سستی شدند و سپس آمریکا از این نقطه ضعف استفاده کرده و به عراق حمله کرد.

از دیگر انگیزه های ترامپ برای اتخاذ چنین تصمیماتی می توان به این امر اشاره کرد که پس از خروج رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای ترامپ که به تحریک نتانیاهو و "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا صورت گرفت، در برابر مخالفت ایران برای مذاکره با آمریکا و برای جبران ضعف خود در به زانو در آوردن ایران به اتخاذ تصمیماتی از این دست متوسل می شود تا آبروی خود را حفظ کند.

عربستان و امارات باید بدانند که چشم های ترامپ به دنبال ثروت و خزانه های این دو کشور است و هر اقدامی که انجام می دهد در راستای این است که به این ثروت دست یابد چرا که معتقد است امارات و عربستان مستحق و شایسته ی ثروتی که در اختیار دارند نیستند و این ثروت ها باید به خزانه آمریکا سرازیر شود، اما رویای امارات و عربستان درمورد اینکه آمریکا به نیابت از آنها وارد جنگ با ایران شود هرگز محقق نخواهد شد به دو دلیل؛ دلیل اول این است که ایران هدف راحتی نیست که ترامپ بتواند از پس آن بربیاید و دلیل دوم این است که تا زمانی که امارات و عربستان همچون گاوهای شیرده آماده دوشیدن هستند ترامپ می تواند از آنها سوء استفاده کند و جنگ علیه ایران موجب به چالش کشیده شدن این دو کشور که رد همسایگی ایران هستند می شود و در این صورت بازنده اصلی خود ترامپ خواهد بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف

فرارو- این مورخ از سال ۱۹۸۴ میلادی نتیجه تمام انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده را به درستی پیش بینی کرده است. او اعلام کرده که برای شکست بایدن در مقابل ترامپ در ماه نوامبر "اشتباهات زیادی باید رخ دهد".

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، این استاد تاریخ در دانشگاه امریکایی در واشنگتن دی سی سیستمی را ابداع کرده که آن را "سیزده کلید" می‌نامد و کتابی در دهه ۱۹۸۰ میلادی نوشت که این ایده را توضیح می‌داد. او نظریه خود را با الهام از  "ولادیمیر کیلیس" دانشمند روس زلزله شناس مطرح کرده است.

کیلیس پس از وقوع یک زلزله عظیم در ژاپن و زلزله‌ای دیگر در مرکز کالیفرنیا در سال ۲۰۰۳ که در دوره زمانی پیش بینی شده توسط تیم بین المللی وی رخ داده بودند توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

 لیچمن می‌گوید تکنیک اش او را قادر می‌سازد نتیجه آرای رای دهندگان را صرفا بر اساس عوامل تاریخی و نه با استفاده از نتایج نظرسنجی ها، تاکتیک‌ها یا رویداد‌های تبلیغاتی ترجیحی نامزد‌ها پیش بینی کند.

علیرغم نتایج نظرسنجی‌ها که نشان می‌دهند بایدن در سطح ملی با مشکل مواجه است و در چندین ایالت نوسانی عقب‌تر از نامزد رقیب اش می‌باشد لیچمن معتقد است که او کماکان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و با چالشی جدی مواجه نخواهد بود. او می‌گوید: "برای آن که بایدن در انتخابات متحمل شکست شود خیلی مسائل باید اشتباه پیش بروند".

نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهند وضعیت ترامپ در سطح ملی و در ایالت‌های کلیدی در حال تغییر جدی است لیچمن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. او می‌گوید: "آنان مسحور چیز‌های اشتباهی شده اند که همانا نتایج نظرسنجی‌ها است. نخست آن که نتایج نظرسنجی‌هایی که شش تا هفت ماه پیش از انتخابات پیش بینی کنند از نظر من ارزشی معادل صفر دارند. همواره ممکن است یک رویداد فاجعه آمیز به اندازه کافی خارج از محدوده کلید‌ها رخ دهد که می‌تواند بر انتخابات تاثیر بگذارد. در اینجا ما برای اولین بار نه فقط یک رئیس جمهور سابق بلکه یک نامزد اصلی حزب را داریم که محاکمه می‌شود و چه کسی می‌داند که اگر او محکوم شناخته شود که احتمال تحقق این سناریو نیز زیاد است چگونه ممکن است همه چیز تغییر کند".

لیچمن می‌گوید پاندمی کووید – ۱۹ یک رویداد تاریخی بود که او را وادار کرد پیروزی بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ را پیش بینی کند. او می‌افزاید: "ترامپ فکر می‌کرد کارزار انتخاباتی اولویت و اهمیت بیش تری دارد و به طور اساسی با پاندمی کووید مقابله نکرد. همین موضوع باعث باخت اش شد".

با این وجود، برخی از "کلید"ها به نفع ترامپ عمل می‌کنند. یکی از آن کلید‌ها وجود نامزد سوم است که ممکن است "رابرت اف کندی جونیور" نقش آفرین اصلی ان در رقابت انتخاباتی باشد. دو کلید دیگر مربوط به اقتصاد هستند. علیرغم آن که برخی از اعداد و آمار‌های اقتصادی ممکن است به نفع بایدن باشند، اما او از این نظر هنوز با بهبود رتبه در زمینه محخبوبیت مواجه نبوده است. ناآرامی‌های اجتماعی کلید دیگری می‌باشد که علیه بایدن عمل می‌کند. بسیاری از دانشجویان معترض ضد اسرائیل بایدن را به دلیل حمایت از اقدامات اسرائیل علیه مردم غزه، "جو نسل کُش" خطاب می‌کنند. هم جذابیت رئیس جمهور فعلی و هم کاریزمای رقیب نیز به عنوان یک کلید در نظر گرفته می‌شود و در حالی که بسیاری احساس می‌کنند هر دو نامزد بسیار پیر هستند به نظر می‌رسد سن بیش‌تر بایدن در مقایسه با ترامپ عاملی به ضرر بایدن باشد.

البته لیچمن در سال ۲۰۰۰ میلادی از نظر فنی نتیجه انتخابات امریکا را اشتباه پیش بینی کرد او پیش بینی کرده بود که "ال گور" برنده انتخابات می‌شود. البته لیچمن خود معتقد است که نتیجه آن انتخابات "به سرقت رفت" و می‌گوید ال گور رای مردم را کسب کرده بود. او می‌افزاید: "افراد زیادی هستند که دوست دارند شکست من را ببینند. واقعیت آن است که من یک انسان هستم. در نتیجه، نمی‌توان گفت که سیستم پیش بینی من هرگز دچار خطا نمی‌شود. هیچ چیز در دنیای انسانی کامل و قطعی نیست".

از جمله کلید‌ها در سیستم پیش بینی لیچمن می‌توان به این عوامل اشاره کرد: ماموریت حزب، رقابت، رئیس جمهور مستقر، نامزد سوم، وضعیت اقتصاد در کوتاه مدت، وضعیت اقتصاد در بلند مدت، تغییر سیاست، ناآرامی اجتماعی، رسوایی، شکست نظامی یا شکست در عرصه سیاست خارجی، موفقیت خارجی یا موققیت نظامی، کاریزمای مقام فعلی و کاریزمای رقیب.


دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل