Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه انگور یاقوتی زودرس ترین انگور در کشور است،گفت: در چند سال اخیر توسعه تاکستان ها در سطح استان و شرایط آب وهوایی شهرستانهای جنوبی سیستان وبلوچستان سبب شده برداشت این محصول در بلوچستان زودتر از سیستان آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام حیدر زورقی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: هرچند سیستان خاستگاه انگور یاقوتی است اما در چند سال اخیر توسعه تاکستان ها در سطح استان و شرایط آب وهوایی شهرستانهای جنوبی سیستان وبلوچستان سبب شده برداشت این محصول در بلوچستان زودتر آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه انگور یاقوتی زودرس ترین انگور در کشور است، بیان کرد: در حال حاضر ۳هزار و۸۰۰هکتار تاکستان در استان وجود دارد که بیش از ۸۵درصد آن اختصاص به انگور یاقوتی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از کل باغات انگور استان ۲هزارو ۸۰۰هکتار بارور می باشد وپیش بینی می‌شود بیش از ۳۱هزاروسیصدتن انگور تولید و روانه بازار مصرف شود.
 
وی عمده ارقام انگور استان را یاقوتی قرمز، فخری، امیری، چشم گاوی، عسگری وصاحبی برشمرد و ادامه داد: ۵۳درصد باغات انگور در منطقه سیستان می باشد.

لازم به ذکر است برداشت انگور از اوایل خرداد شروع و تا اواسط تیرماه در سیستان وبلوچستان ادامه دارد و به دلیل زودرس بودن بازار پسندی مناسبی داشته و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی