Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:46:39 GMT

برفروبی راه ارتباطی روستای آق‌سو بعد از ۶ ماه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۹۸۰۲

برفروبی راه ارتباطی روستای آق‌سو بعد از ۶ ماه

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: راه ارتباطی روستای آق‌سو از توابع شهرستان خلخال که به دلیل بارش برف در فصل پاییز و تابستان مسدود شده بود که با تلاش راهداران مسیر این روستا برفروبی و بازگشایی شد.

‌به گزارش ایسنا، علی رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی روستای آق‌سو از توابع شهرستان خلخال راه ارتباطی این روستا به دلیل بارش برف در فصل پاییز و تابستان مسدود شده بود که با تلاش راهداران مسیر این روستا برفروبی و بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه راه ارتباطی روستای آق‌سو را محل تردد ساکنان روستاهای سوسهاب، مرجین، آق‌سو و عشایر بخش جنوبی خورش‌رستم است، یادآور شد: روستای آق‌سو با ارتفاع دو هزار و ۵۰۰ متر در ارتفاعات آق‌داغ و آخرین روستا در دامنه این کوه بوده که به دلیل شرایط کوهستانی امکان بازگشایی راه ارتباطی این روستا میسر نبود.

وی ادامه داد: در مدتی که راه ارتباطی این روستا مسدود بود در زمینه امدادرسانی به بیماران این منطقه و نیز تأمین مایحتاج مورد نیاز اهالی این روستا با همکاری و مشارکت ستاد مدیریت بحران خلخال و بکارگیری چند فروند بالگرد اقدام می‌شد.

رحمتی از برفروبی مناطق ییلاقی استان در روزهای گذشته خبر داد و گفت: با گذشت بیش از دو ماه از فصل بهار به دنبال بارش برف در دامنه کوه سبلان ییلاقات مشگین‌شهر سفیدپوش شده بود که عملیات برفروبی در این مناطق توسط راهداران انجام شد.

وی اضافه کرد: عملیات برفروبی در دامنه کوه سبلان و ییلاقات مشگین‌شهر به دلیل سکونت عشایر در مناطق ییلاقی در راستای خدمات‌رسانی به این قشر در اولویت قرار گرفت و توانستیم نسبت به این مهم اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل طول برفروبی را ۱۰ کیلومتر برشمرد و گفت: اکیپ‌های راهداری با استقرار در این مناطق مسیر حرکت عشایر را در راستای تسهیل در تردد این قشر برفروبی کرده اند تا مشکلی در این زمینه برای عشایر تلاشگر به وجود نیاید.

رحمتی با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل بر خدمت‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر به عشایر تصریح کرد: با توجه به اینکه عشایر در این مناطق سکونت دارند و براساس تأکیدات بر خدمات رسانی به این قشر تلاش کردیم تا هر چه سریع‌تر نسبت به برفروبی این مناطق اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به کوهستانی بودن استان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه شاهد بارش برف در فصول گرم سال نیز در استان هستیم و محورهای کوهستانی به دفعات توسط اکیپ‌های راهداری برفروبی و نمک‌پاشی شده تا مشکلی در تردد از این محورها به وجود نیاید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، افشین یگانه با اشاره به شدت بارش در ثلاث باباجانی به آبگرفتگی پل‌های ارتباطی برخی از روستا‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی از جاده آسفالت روستا‌ها هم تخریب شده که راهداری در جاده‌ها فعال و محور‌ها را باز می‌کند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، از رفع انسداد راه در جوانرود به علت ریزش کوه خبر داد و گفت: هم‌استانی تا روز یکشنبه از سفر‌های غیرضروری اجتناب و در صورت ضرورت وضعیت راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری جویا شوند.
براساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، امروز هم به تناوب شاهد بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق، رگبار و آبگرفتگی معابر و رواناب در سطح استان خواهیم بود در ادامه در روز یکشنبه از شدت بارش در استان کاسته و، اما در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه با عبور موج ناپایداری مجددا شاهد بارش‌های همراه با رعدوبرق در نیمه شمالی استان خواهیم بود .

دیگر خبرها

  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • مسدود شدن راه پنج روستا در دیشموک بر اثر بارش‌ باران
  • بازگشت سیلاب به «بهانگر» در داورزن و تخریب پل ارتباطی روستا
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد
  • ادامه بارش ها در کرمانشاه