Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:41:55 GMT

‌همراهی در ازدواج جوانان دستور صریح قرآن کریم است‌

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۹۸۱۵

‌همراهی در ازدواج جوانان دستور صریح قرآن کریم است‌

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت ازدواج در دین مبین اسلام گفت: قرآن فقط بر ازدواج تاکید نکرده ‌بلکه بر همراهی و مساعدت بزرگان در ازدواج جوانان در سوره نور صراحتا اشاره داشته است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ‌درمراسم گلریزان موسسه بنیان ازدواج استان با اشاره به احادیثی برمبنای اهمیت ازدواج و کمک به جوانان در مسیر ازدواج اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه نگاه دوباره به خوبی هاست و هر کسی از هر جایگاهی میتواند در این مسیر نقش آفرینی خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ازدواج امروز از مهم ترین دغدغه‌ها در بین نسل جوان ماست و چه خبر خوبی است که بزرگان این شهر و جمعی از مردان زحمت کش و نیک این شهر برای کمک به تحقق این امر گرد هم جمع شده اند.

امام جمعه قزوین گفت: از اهمیت ازدواج و تاکید دین مبین اسلام بر این مسئله زیاد گفته شده ‌اما در خصوص دستگیری از نیازمندان و کمک به تحقق ازدواج برای جوانان شاید به اندازه کافی صحبت نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدارا شاکریم که در این ماه مبارک این فرصت برای ما ایجاد شده است که در جمع خیرین استان قزوین حضور داشته باشیم و باید قدردان این لحظاتی باشیم که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

پرداخت وام 20 میلیون تومانی ازدواج به فرزندان بازنشسته از عید فطرقم| شرایط اقتصادی ازدواج بسیاری از دختران و پسران را سخت کرده استوام ازدواج ایثارگران از قرض الحسنه بانک ها تأمین می‌شود

آیت الله عابدینی افزود: همه ما می‌دانیم که امروز مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و برای فعالیت هایی که نظیر ازدواج به قدری از توانمندی نیاز دارد دچار مشکل شده ایم اما این که مردم این شهر به یاد یکدیگر هستند و در کنار نیازمندان و جوانان در شرف ازدواج قرار گرفته اند قابل تقدیر است.

امام جمعه قزوین گفت: پولی که امروز در اختیارماست امانتی است که خداوند برای گذران زندگی به ما بخشیده ‌و چه چیزی نیکو تر از این که در این مسیر از داشته های خود به دیگران کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گاهی ما فقط گمان میکنیم که خداوند به ازدواج توصیه فرموده است در حالی که فراموش می‌کنیم قرآن کتابی برای همه زندگیست و در این کتاب به بزرگان اشاره شده و به آنها دستور داده شده برای ازدواج جوانان همراهی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این همراهی گاهی مساعدت در مسیر ازدواج و گاهی کمک های مالی و نقدی است اما به هر صورت وقتی منجر به ایجاد پیوند دو جوان و ازدواج شود خیر و پسندیده است.

آیت الله عابدینی در پایان سخنان خود گفت: ماه مبارک رمضان ماهی برای خوبی و تفکر است و چه خوب است که در این ماه در قدرت خداوند تامل کنیم و برای داشته هایی که در اختیارماست از خداوند شکرگذاری کنیم.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود، در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی رهبر انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقه‌مند به قرآن کریم فرمودند: «مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت میبرم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جز از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

کد خبر 747941

دیگر خبرها

  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان