Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:39:06 GMT

خروج معاملات برخی انواع ورق فولادی از سیستم مچینگ

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۰۸۸۳

خروج معاملات برخی انواع ورق فولادی از سیستم مچینگ

جعفر سرقینی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خروج فولاد از بورس صحت ندارد، بلکه بحث بر سر این است که برخی از انواع ورق از این پس خارج از سیستم مچینگ (سیستم عرضه مازاد) معامله شود و بخشی از صنایع کشور، مستقیم از طرف تولیدکنندگان تأمین شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته معاملات این ورق‌ها از سوی تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان نیز کاملاً در بورس ثبت می‌شود و قابل پیگیری است، اما عرضه کالا در تالار صورت نمی‌گیرد؛ به همین دلیل، شیوه نرخ‌گذاری نیز بر اساس نرخ بورس است و تنها معامله آن، خارج از بورس انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص برخی تخلفات صورت گرفته از سوی فروشندگان محصولات فولادی در بورس کالا تصریح کرد: امکان اینکه تولیدکنندگان فولادی، برخی روزها با کاهش عرضه و ارائه محصول به مشتریان خاص تخلف می‌کنند، صفر نیست؛ ولی وزارت صنعت و بورس کالا سیستم را طوری تعریف کرده‌اند که این تخلفات به حداقل ممکن برسد؛ بنابراین نظارت کافی وجود دارد.

به گفته سرقینی، مروری بر عملکرد نرخ‌های فروش فولاد و محصولات فولادی در ماههای گذشته نشان می‌دهد که در برخی مقاطع زمانی، قیمت فولاد کاهشی بوده و تنها محصولی که چنین روندی را طی کرده، فولاد بوده است؛ این در حالی است که ممکن است برخی بخواهند تخلفاتی در زمینه قیمت یا عرضه محصول صورت دهند، اما دستورالعمل‌ها عموماً این اجازه را نمی‌دهند.

کد خبر 4623511 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت بورس بورس کالا فولاد قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا