Web Analytics Made Easy - Statcounter

محفل انس با قرآن کریم در ابتکاری نو در محل پیاده‌روی آیت‌الله طالقانی در مرکز شهر ایلام در فضایی معنوی شب گذشته با استقبال پرشور مردم مؤمن و روزه‌دار این شهر برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در این محفل انس با قرآن کریم که با حضور و استقبال گرم و پرشور مردم شهر ایلام در پیاده‌روی آیت‌الله طالقانی شهر ایلام برگزار شد اقشار مختلف مردم و مسئولان ازجمله حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، فرماندار ایلام و شهردار ایلام و دیگر مسئولان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این محفل معنوی که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان، شهرداری ایلام برگزار شد، «سید محمدجواد حسینی» قاری ممتاز بین‌المللی کشورمان، با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید موجب ایجاد فضایی آکنده از عطر قران کریم در شهر ایلام هم‌زمان با نوزدهم ماه مبارک رمضان و ایام‌الله شب‌های قدر شد.

 

گفتنی است، سید محمدجواد حسینی، براي اولين بار در بيست و ششمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم ايران كه يكي از معتبرترين مسابقات قرآن كريم در جهان اسلام به شمار مي‌رود حضور يافت و موفق شد كه رتبه نخست در رشته قرائت را به خود اختصاص دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن، با بیان اینکه انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است، گفت: قرآن کریم در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی  و دیگر عرصه ها، نقش بی بدیلی دارد و  قرآن سخن خداست و ارتباط انسان با آفریننده خود از طریق تدبر در قرآن کریم محقق می شود.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»، با تاکید بر اینکه  برگزاری محافل انس با قرآن، موجب انس و پیوند بیشتر اقشار مختلف با روح و آموزه های قرآن کریم می شود، تصریح کرد: امروز با توجه به هجمه های سنگین فرهنگی و جنگ نرم دشمنان علیه باورها و ارزش های اسلامی، محافل انس با قرآن کریم می تواند سدی محکم در برابر این تهاجمات باشد که لازم است توجه بیشتری در این عرصه از سوی مسئولان فرهنگی شود.

 

محمد علیزاده، نوجوانی که به همراه والدین خود در این مراسم معنوی شرکت کرده بود، گفت: من از کودکی به اینکه روزی بتوانم قاری قرآن بشوم علاقه زیادی داشتم، امشب هم به همراه پدر و مادرم در این محفل حضور داشتم که برایم بسیار جذاب بود، واقعا  از شرکت در این محافل لذت می برم.

 

علی راد، دیگر جوانی که به همراه همسرش در این  محفل قرآنی حضور داشت، بر لزوم برگزاری محافل بزرگ قرآنی به صورت متعدد در طول سال تاکید کرد و گفت: ما هر چه داریم از قرآن کریم است و خوب است که در طول سال به ویژه ایام فراغت و تابستان این گونه محافل قرآنی با حضور اساتید بزرگ قرآنی در سطح شهر برگزار شود چراکه موجب جذب نوجوانان خواهد شد.

 

«طالب صادقیان»، شهردار ایلام، در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ما از اجرای برنامه‌هایی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهر ایلام به‌منظور معنوی‌تر شدن فضای این شهر ایلام فضاسازی مناسب از طریق تبلیغات محیطی، نصب المان رمضان در شهر، برپایی فریضه الهی نماز جماعت در پارک‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی خبر داد.

 

وی، تصریح کرد: همچنین در ایام‌الله ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، ایستگاه‌های صلواتی شهرداری ایلام در امکان مذهبی و مساجد این شهر ازجمله مصلی بزرگ امام خمینی (ره) از مردم روزه‌دار و مؤمن شهر ایلام پذیرایی می‌کنند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر خبرگزاری شبستان نماز جمعه مجلس مراسم شب قدر اردبیل ماه مبارک رمضان استان بوشهر محفل قرآن کریم ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»

«شمع محفل» پنجمین دفتر از مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیکترند» به قلم محمدعلی عباسی اقدم است که به زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی اختصاص یافته است. این کتاب همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رونمایی می‌شود.

کتاب روایت سبک زندگی و تلاش‌های علمی و عملی عالم عامل و وارسته‌ای است که قریب چهل سال در عرصه سیاست حضور موثر و مفیدی داشت و در «بن بست» ها و بزنگاه‌های دشوار دوران مبارزه با رژیم پهلوی، نقش‌آفرینی و گره‌گشایی کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وقت و انرژی خود را در عرصه دشوار تعلیم و تربیت مصروف داشت که حیاتی‌ترین و مهمترین نیاز کشور را تربیت نیرو و در یک کلام «انسان سازی» می‌دانست.

«شمع محفل» روایت فرازهایی کوتاه از زندگی بلند عالم ناشناخته‌ای است که با برپایی جلسات تفسیر قرآن و اخلاق در مسجد جامع تهران در طول چهل سال متوالی، فصل نوینی در ترویج معارف الهی رقم زد. «شمع محفل» پنجمین دفتر از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکترند» از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در ۲۹۶ صفحه چاپ و منتشر می‌شود. «اقیانوس آرام»، «آن مرد بی نهایت»، «کرشمه ماه» و «بهشتی در این حوالی» از دیگر کتاب‌های این مجموعه است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه