Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهمن آزادی معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون چهار دستگاه ماشین آلات سنگین امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد و ۱۰ دستگاه تجهیزات بخش خصوصی در حال بازگشایی یکهزار کیلومتر دیگر از راه‌های عشایری مناطق ییلاقی استان است.

وی بیان کرد: کوچ بهاره ۱۰ هزار خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد به مناطق ییلاقی پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اولویت امور عشایر برای تامین آب بهداشتی هم اکنون روزانه ۵۰۰ متر مکعب آب آشامیدنی با استفاده از ۲۷ تانکر آبرسان بین عشایر توزیع می‌شود.

معاون اداره کل امورعشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ منبع ذخیره آب در این استان احداث شده است. ۳۰۰ چشمه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شده است.

۷۰ هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد عشایر دارد که از شش ایل بومی، دو طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است. ۵۵ درصد دام، ۲۷ درصد عرصه‌های زراعی، ۱۷ درصد باغ‌ها و تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز استان متعلق به جامعه عشایری است.

انتهای پیام/غ

بازگشایی راه های عشایری

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت راه ها عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایری ایلام گفت: یک هزار کیلومتر از راه‌های عشایر استان بر اثر بارش‌های اخیر تخریب شده و نیاز به بهسازی دارند. - اخبار استانها -

فرزاد اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ایلام به تشریح آخرین وضعیت راه‌های عشایری ایلام پرداخت و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر استان، از مجموع 2 هزار و 500 کیلومتر ایل راه عشایری نزدیک به هزار کیلومتر از آنها در بارندگی‌های سیل آسای اخیر تخریب شده که نیاز به بهسازی دارند.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایری ایلام ادامه داد: با وجود این تخریب ها امکان برقراری ارتباط و خدمات رسانی به برخی از عشایر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سیل دو روز گذشته خسارتی به جامعه عشایری از جمله سیاه چادرو وسایل زندگی آنها وارد کرده است، افزود:بیشترین تخریب راه‌های عشایری مربوط به ایل راهای واقع در شهرستان آبدانان و بخش میمه در شهرستان دهلران است. 

اسماعیلی با بیان اینکه اقدام برای بازگشایی، بهسازی و اصلاح مسیر نیاز به دستگاه سنگین دارند،افزود:در اولین فرصت و پس از پایان این بارش ها اقدام به بازسازی ایل راه ها می شود.

انتهای پیام/180/.

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد