Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه پنجم خرداد ماه) برگزار شد، در توضیح مصوبات امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز شورای شهر بحث بررسی برج باغ‌ها در دستور کار قرار گرفت و با توجه به زمان موجود توانستیم ۵ پرونده از این برج باغ‌ها را تعیین و تکلیف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دیگر تصمیماتی که در جلسه شورای شهر اتخاذ شد این بود که آئین نامه انتخابات پنجمین دوره شورایاری‌ها تا زمان پاسخ هیئت تطبیق از دستور کار خارج شود و شورای شهر پس از اعلام نظر هیئت تطبیق بحث اصلاح آئین نامه با فوریت در جلسه بعد شورای شهر بررسی شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که در جلسه هم‌اندشی با شهردار تهران به چه موضوعاتی پرداخته شد؟ گفت: ما به طور معمول هر ۲ هفته یکبار با شهردار تهران جلسه هم‌اندیشی برگزار می‌کنیم و تمام موارد را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در جلسه هم‌اندیشی مورد بحث قرار گرفت، موضوع ادغام فعالیت حریم‌بان و شهربان در یگان انتظامی شهرداری تهران بود که اعضای شورای شهر تهران انتقاد داشتند که چرا باید اعضای شورای شهر از این تصمیم شهرداری تهران در مطبوعات و رسانه‌های عمومی با خبر شوند که شهردار تهران در جواب گفت: اقدامی که انجام شد به یکباره نبوده و از سال‌ها قبل مورد بحث و بررسی بوده است.

شورای شهر نمی تواند در انتصابات شهرداری دخالت کند

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با انتصابات در شهرداری تهران گفت: شورای شهر تهران نمی‌تواند در بحث انتصابات در شهرداری تهران دخالت کند، زیرا انتصابات در شهرداری تهران از اختیارات شهردار است.

هاشمی افزود: اعضای شورای شهر تهران در موضوع انتصابات اخیر این توقع را از شهردار تهران داشتند که وی موضوعات و افراد را پیش از انتصاب در جلساتی به اعضای شورا معرفی کند و اعضا نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در این باره ارائه کنند تا انتصابات مثبت و کارآمد باشد.

وی افزود: در جلسه هم‌اندیشی بحث‌های مثبتی مطرح شد و شهردار تهران نیز پاسخ خود را به اعضای شورای شهر تهران ارائه کرد که اعضا از تعدادی از جواب‌های شهردار تهران قانع نشدند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از دیگر مباحثی که در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد، بحث اجرای طرح‌ها و لوایحی بود که به تصویب شورای شهر تهران رسید و جهت اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شده است.

هاشمی ادامه داد:، چون به پیشنهاد شهردار تهران لوایح به شورای شهر ارائه می‌شود، پس از تصویب در اجرای آن مشکلی وجود ندارد، اما موضوع بحث طرح‌هایی بود که شهرداری تهران به برخی از آن‌ها عمل نکرده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: به طور کلی ۳۴ طرح در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است که از این تعداد ۱۴ طرح هنوز اجرایی نشده و شهرداری تهران در جلسه هم اندیشی در پاسخ به این سوال که چرا این تعداد طرح هنوز اجرایی نشده است؟ گفت: برخی از این طرح‌های مصوب مربوط به شهرداران اسبق تهران است و شهرداری تهران در دور جدید مدیریت خود نیاز دارد که دوباره طرح‌های اجرا نشده ر هیئت رئیسه شورای شهر تهران بررسی شود و مجدد با همانندسازی جهت اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شود.

وی در رابطه با تغییر برخی از شهرداران مناطق تهران گفت: در جلسه هم اندیشی بحث تغییر شهرداران چند منطقه از تهران مطرح شد و شهرداری تهران ادله خود را درباره انتصابات آتی در شهرداری مناطق مختلف ارائه کرد.

رد ادعای تقلبی بودن برنج‌های فروخته شده در فروشگاه‌های شهروند از سوی شهرداری

هاشمی در رابطه با فروش برنج تقلبی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند گفت: سازمان تعزیرات به علت آن که یکی از بازو‌های قانونی دولت است، موضوع اختلاط برنج در این فروشگاه را مطرح کرد و شهرداری تهران نیز این موضوع را قبول نکرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران با رد این ادعا درخواست کرد که ناظر سومی برنج‌های مورد نظر را جهت آزمایش به آزمایشگاه مورد تأیید ارائه کند و در رابطه با مخلوط برنج‌های بی‌کیفیت با برنج ایرانی آزمایشگاه بی‌طرفی نظر دهد.

وی ادامه داد: به علت آن که سازمان تعزیرات یکی از مراجع قضایی دولت است، پیشنهاد فروشگاه شهروند را نپذیرفت و شخصا دستور داد که برنج‌های موجود با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان بین شهروندان توزیع شود که در مدت کوتاهی چند تن برنج موجود به فروش رسید.

هاشمی در رابطه با راه‌اندازی ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در برج میلاد گفت: یکی از اقدامات خوبی بود که بخش خصوصی آن را انجام داد و در برج میلاد آن را در معرض دید افراد قرار داد تا از این راه بتواند سرمایه گذار و مشتری خارجی پیدا کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: به علت آن که تعداد وسایل نقلیه برقی در پایتخت کم است یکی از اهداف این اقدام این بود که بتواند مشتری خارجی برای صادرات پیدا کند و در کنار آن، آن دسته از افرادی که به صورت محدود وسیله نقلیه برقی دارند بتوانند از این ایستگاه‌ها برای شارژ وسیله نقلیه برقی خود استفاده کنند.

وجود رانت در واگذاری طرح ترافیک به خبرنگاران

در ادامه محسن هاشمی در رابطه با طرح ترافیک واگذار شده به خبرنگاران گفت: دو روز پیش پیامکی از شهردار تهران به دست من رسید که در آن اعلام کرد که در بحث واگذاری طرح ترافیک به خبرنگاران رانتی به وجود آمده است و شهردار تهران بر این باور بود که سهمیه بندی از سوی شورای شهر تهران تعیین شده است.

وی ادامه داد: من به شهردار تهران اطلاع دادم که سهمیه بندی از سوی شورای شهر نبوده و شورای شهر تنها مصوبه واگذاری طرح ترافیک را تصویب کرده و در رابطه با سهمیه رسانه‌ای آن تعیین و تکلیفی نکرده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: ما در شورای شهر تهران تصویب نکردیم که چه رسانه‌ای چه تعداد طرح ترافیک گیرد و اگر در این زمینه رانتی به وجود آمده است، این موضوع را باید از حناچی و پورسید‌آقایی پرسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

جلسه برکناری شهردار اهواز بار دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضاء در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که به اصرار عجیب برخی از اعضای شورای شهر بنا بود از ساعت 9 صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز" برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از 40 دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع‌زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی 6 عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

12 جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضاء تشکیل نشد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی