Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@10:44:14 GMT

ممنوعیت حجاب در کبک به سازمان ملل کشیده شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۳۷۶۷

ممنوعیت حجاب در کبک به سازمان ملل کشیده شد

یکی از ناظران حقوق بشری سازمان ملل که نگران قانون سکولاریستی پیشنهاد شده از سوی دولت کبک برای ممنوعیت حجاب است با ارسال نامه ای اعتراض خود نسبت به این مسئله را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی بی سی»،یکی از ناظران حقوق بشری سازمان ملل که نگران قانون سکولاریستی پیشنهاد شده از سوی دولت کبک برای ممنوعیت حجاب است با ارسال نامه ای اعتراض خود نسبت به این مسئله را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه از مقامات کبک خواسته شده است تا خود را ملزم به توافق حقوق بشری بین المللی بدانند.

این در حالی است که به گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل در امرو روابط اقلیت ها،بحث در مورد قانون 21 جامعه کبک برای ممنوعیت حجاب در حالی مطرح شده که ناشکیبایی در قبال اقلیت ها در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است.

«فرناند دو وارنس»یکی از سه ناظر بلندپایه حقوق بشری است که نامه ای را از طریق کانال های دیپلماتیک به مجمع ملی در اعتراض به قانون ممنوعیت حجاب در کبک ارائه داده اند.

دو وارنس در جولای سال 2017 میلادی به عنوان نماینده وِیژه سازمان ملل در امور اقلیت ها از سوی شورای حقوق بشر این سازمان انتخاب شد.

در گفتگو با «سی بی سی نیوز» گفت که تعدادی از گروه های حقوق بشری در کبک،نگرانی خود را از قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی در این ایالت کانادا اعلام کرده اند که مورد توجه شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار گرفته است.

او در این باره گفت: «چگونگی برخورد با اقلیت ها در زندگی روزانه در بسیاری از بخش های جهام مایه نگرانی و دغدغه بسیاری از فعالان حقوق بشری شده است.»

زنان مسلمان در کبک می گویند که از زمان اعلام این قانون،آزار و اذیت آنها به شدت افزایش پیدا کرده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر نماز جمعه ماه رمضان خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر مجلس استان بوشهر قرآن کریم ماه مبارک رمضان سازمان ملل حجاب کبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی‌فرد صبح امروز جمعه در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان با بیان اینکه اهمیت آموزش و پرورش به‌خاطر دانش‌آموزان است، در خطاب به دانش آموزان بیان کرد: کشورهای آفریقایی و افغانستان را ببینید چون توان علمی نداشتند اینها آمدند و ذخایر نفت و گاز و طلای آنها را دزدیدند و با آن برای خود تمدن درست کردند. انقلاب اسلامی همه این ذخایر و منابع را برای خودش نگه داشته است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ یک دختر با مرگ طبیعی از دنیا رفت. رسانه‌های آنها کاری کرد که به نظام هزینه تحمیل شد. اکنون رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از این شهدا در غزه کودک هستند اما می‌گویند جمهوری اسلامی در ۱۴۰۱ حقوق بشر و حقوق زنان را رعایت نکرد. این رژیم در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت‌مان شلیک شود، در هوا می‌زنیم اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات وعده صادق آماده بودند و اما موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران همه به هدف اصابت کرد. در ۱۰ روز آمریکا به ما پیغام داد ما نبودیم.

وی درباره موضوع حجاب گفت: حدود ۹۰ سال قبل در اروپا وضعیت حجاب پوشیده بود اما اکنون نتیجه کار آنهایی که دنبال بی‌حجابی بودند و نتیجه کار فمینیست که از طرف استکبار جلو آمدند قابل مشاهده کنید. در آنجا درصد خودکشی مردان ۲۰ درصد و زنان ۵۰ درصد است. همه شعارهای فمینیست‌ها به ضرر زن بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: آنها خانواده را هدف قرار دادند. سقط جنین یعنی کشتن انسان و آنها از آن حمایت می‌کنند. آنها زننده‌ترین رفتار یعنی عمل قوم لوط را قانونی کردند.

کد خبر 6095848

دیگر خبرها

  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"
  • واکنش تلویحی برادر همسر رهبر انقلاب به قانون حجاب
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس