Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ جعفر کردلو جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت : در پی وصول چند فقره شکایت مشابه به پلیس فتا زنجان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب افراد ، پرونده ای در این خصوص تشکیل و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه بیان داشت : در بررسی شکایات و اظهارات شکات مشخص شد افرادی تحت پوشش میوه فروش و دوره گردی (با استفاده از یک دستگاه وانت پیکان)، از کارت‌های بانکی شهروندان در یک فرصت مناسب کپی و نهایتا برداشت غیرمجاز از حساب آنان کرده اند.

سرهنگ کردلو افزود:کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی دو متهم شده و یکی از متهمان را با هماهنگی مقام قضائی در یکی از استان های شمالی کشور دستگیر کردند .

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از دستگیری در بازرسی از مخفیگاه متهم ماموران موفق به کشف ادوات مجرمانه اعم از دستگاه کپی رایت (اسکیمر)، کارت‌های کپی شده شکات و مالباختگان، سیستم رایانه،دستگاه‌های متعدد کارت خوان سیار (PoZZ) و ده‌ها کارت خام شدند، افزود: پس از دستگیری متهم همدست وی نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کردلو تصریح کرد: تاکنون بیش از 70 مالباخته و شاکی در این زمینه شناسایی و در بررسی تراکنش‌های مالی متهمان مشخص شد بیش از یک میلیارد ریال برداشت غیر مجاز صورت گرفته و تعداد از شکات و ارزش مالی پرونده کماکان در حال افزایش است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان به شهروندان هشدار داد: حتماً در هنگام خرید و پرداخت وجه از طریق دستگاه‌های خودپرداز مراقب باشند که روی دستگاه، قطعه اضافی یا چسب خوردگی وجود نداشته باشد و حتماً خودشان کارت کشید ه و رمز کارت خود را شخصا وارد کنند.

سرهنگ کردلو گفت: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت های پلیسی 110 و نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس فتا اطلاع دهند.   انتهای پیام/ن   دستگیری باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

سرهنگ محمود مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی مراجعه متصدی یک واحد صنفی به پلیس فتا و اعلام اینکه مرد جوانی با حضور در مغازه ام اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرده که پس از گذشت چند ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم که بلافاصله مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن افزود: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی متوجه این موضوع شدند که متهم با مراجعه به واحدهای صنفی اقدام به خرید اقلام مورد نیاز و سپس با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب فروشنده بوده، کالا را تحویل و محل را ترک کرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

مختاری با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۹ شاکی به این پلیس مراجعه کرده‌اند گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اعلام داشته با توجه به دانش کافی، نسبت به نصب بدافزاری با عنوان اپلیکیشن رسید ساز جعلی بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری‌های متعدد از واحدهای صنفی حتی در شهرستان‌های مجاور کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن از شهروندان خواست برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طریق بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در میان بگذارند.

کد خبر 6088135

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند