Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار قم گفت: با توجه به سرریز شدن سدهای اصلی استان، احتمال وقوع سیلاب در فصل بارش و به‌ویژه ابتدای سال آینده زیاد بوده که نیازمند تدبیر اساسی است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ادامه عبور و مرور خودرو از رودخانه قم به دلیل مشکلات ترافیکی و عدم تکمیل رینگ‌های مواصلاتی قم، اجتناب‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به سرریز شدن سدهای اصلی استان، احتمال وقوع سیلاب در فصل بارش و به‌ویژه ابتدای سال آینده زیاد بوده که نیازمند تدبیر اساسی است.

اصفهان| مشک‌های تشنه عشایر چادگان و آبی که به سیاه چادرها نمی‌رسدسطح آب سدها و تالاب‌های بالادست دشت مغان افزایش یافتسدهای مهم منطقه بلوچستان پر شدند؛ روستاییان دل‌خوش کنند؟+ تصاویر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تأکید کرد: برای مدیریت صحیح سیلاب در قم باید اولویت مسئولان استان بر ساماندهی رودخانه قم و ترمیم و پایدارسازی نقاط آسیب‌زا باشد.

بهشتی با اشاره به‌ضرورت اتخاد تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع سیلاب در رودخانه قمرود گفت: این رودخانه باید برای عبور 500 مترمکعب آب بر ثانیه آماده‌سازی شود، در غیر این صورت در صورت بحرانی‌تر شدن وضعیت نمی‌تواند پاسخ‌گو باشد.

وی عنوان کرد: شهرداری در مسئله سیلاب اقدامات مطلوبی کرده و از ورود هرگونه خودرو به رودخانه قم و پارک آن جلوگیری کرد که در صورت خودداری از این اقدام وضعیت سیلاب در این رودخانه بسیار بحرانی می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تأکید کرد: شهرداری سازه‌های احداث‌شده در رودخانه قم را محدود و درخت‌کاری و کاشتن چمن را نیز حذف کند.

بهشتی عنوان کرد: برای مقابله با تکثیر ملخ، 500 هکتار از کانون‌های اولیه تکثیر این حشره در قم سم‌پاشی شده است، مشکلی ازنظر تکثیر ملخ در قم احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله سیلاب گفت: در بحث رودخانه قم نکات چالشی زیادی وجود دارد اما باید دراین‌بین نقاط مشترک برای جمع‌آوری سازه‌های مزاحم در بستر رودخانه قم در اولویت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تأکید کرد: مستندسازی اقدامات قم در مدیریت بحران در 500 صفحه تدوین و به‌زودی به مرکز ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ن

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه فیبر نوری در خوزستان، گفت: به دلیل حجم بالای پروژه‌های عمرانی و طرح فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز و کارون، تاب آوری مردم کاهش یافته است.

محمد خانچی در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (5 اردیبهشت) در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای پروژه‌های عمرانی و طرح فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز و کارون، تاب‌آوری مردم کاهش یافته است. بنابراین برای اجرای طرح فیبر نوری، با هماهنگی بین دستگاهی جلساتی با اداره فاضلاب برگزار شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:  جهش خوبی در آسفالت و تزریق نقدینگی به شهرداری و دهیاری‌ها داشته‌ایم و شاهد نهضت عظیم آسفالت در استان بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: پروژه فیبر نوری باید با زمانبندی خوب اجرا شود تا در ذهن مردم خاطره بدی ایجاد نکند. از شرکت‌های زیرساختی تشکر می‌کنیم و امیدواریم با کمک اپراتورها، فرمانداران و شهرداران در بازه زمانی کوتاه خدمات لازم ارایه شود. این پروژه یکی از خدمات زیربنایی دولت است که در ایجاد فرصت‌های اشتغال و خدمات‌رسانی حائز اهمیت است.

خانچی با اشاره به لزوم حل مشکل آنتن‌دهی در شهرهای کوهستانی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اهمیت راهیان نور و اربعین همیشه مورد سوال قرار می‌گیریم که مسیرها در آنتن‌دهی مشکل دارند که انتظار داریم رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان