Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@14:16:36 GMT

نجات جان ۳ بیمار با پیوند اعضا

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۴۲۹۲

نجات جان ۳ بیمار با پیوند اعضا

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان گفت: اعضای جوان ۳۵ ساله دچار مرگ مغزی جان سه بیمار را نجات داد.

مریم خلیفه سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به مرگ مغزی "صفر عسگری" ۳۵ ساله ساکن فولادشهر به علت ایست قلبی، اظهار کرد: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت آنان بیمار از بیمارستان شهید مطهری فولادشهر به مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) منتقل و  پس از گذراندن مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، عمل جراحی برداشت و پیوند اعضای وی به سه بیمار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این عمل پیوند، هشتمین مورد اهداء عضو استان در سال ۹۸ بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های صفر عسگری پس از برداشت در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) به دو بیمار نیازمند عضو اهدا شد و کبد این بیمار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیمار نیازمند کبد به شیراز ارسال شد.

به گزارش ایمنا، در سال ۱۳۹۷ با گذشت ۴۹ خانواده ۱۱۵ عضو در استان اصفهان اهداء شد که از این تعداد عضو ۶۸ کلیه، ۱۶ کبد و یک قلب در اصفهان و ۲۹ عضو دیگر در شیراز به بیماران نیازمند دریافت عضو پیوند داده شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان بيمارستان الزهرا پیوند اعضاء شیراز لنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد شریعتی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با رضایت خانواده‌ها و تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۶ پیوند اعضا امسال انجام شده است.

وی افزود: در چهار روز گذشته با تلاش تیم پیوند اعضا و رضایت خانواده‌ها، پنج پیوند عضو در خوزستان انجام شده که یک اقدام بی سابقه بوده است.

شریعتی خبر داد: امروز نیز اعضای یک خانم ۵۰ ساله اهل باغملک با رضایت خانواده، کبد این مرحومه در بیمارستان گلستان به یک بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

کد خبر 6088491

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی