Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@00:19:26 GMT

نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی ملموس است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۵۰۲۷

نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی ملموس است

به گزارش ایکنا از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز گذشته چهارم خردادماه به همراه مسئولین بخش‌ها و زیرمجموعه‌های این اداره کل با رئیس کل دادگستری استان اردبیل دیدار کرد.

سید ناصر اسحاقی در این دیدار صمیمی ضمن تبریک انتصاب ناصر عتباتی به مسئولیت خطیر ریاست کل دادگستری استان اردبیل، گفت: با توجّه به حسن شهرت ناصر عتباتی در استان اردبیل و سوابق درخشان وی در قامت دادستان اردبیل، روز به روز شاهد اقامه عدل در مسئولیت جدیدشان در استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجّه به ظرفیت فوق العاده ای که دارد نقش اساسی در تلطیف رفتارها در جامعه دارد.

ناصر عتباتی ضمن قدردانی از فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، افزود: هر چقدر در جامعه ای فرهنگ و هنر رایج باشد لطافت، احساسات و عاطفه پررنگ خواهد شد و هر چقدر این نوع حس پررنگ باشد آن جامعه عاری از آسیب های اجتماعی و نزاع و خشونت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اصلی ترین کارکرد فرهنگ و هنر، تعالی انسان و جامعه است که استان اردبیل از ظرفیت خاص فرهنگی و هنری برخوردار است و باید از این ظرفیت، بخصوص در حاشیه شهر و مناطق محروم و کم برخوردار به نحو مؤثری استفاده نمود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضمن اشاره به ضرورت نشاط اجتماعی در جامعه بیان کرد: نشاط اجتماعی را با لحاظ مقررات قانونی، عرفی و شرعی می توان در جامعه تقویت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اردبیل فرهنگ هنر آسیب اجتماعی نقش مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در دیدار با هیات اندیشه‌ورز با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر کشور است که گویای این است موضوع آسیب‌های اجتماعی و کاهش و رفع آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌طلبد در این راستا از همه ساز و کارهای مادی و معنوی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود و این از برنامه‌های راهبردی و کلان نظام است.

بهرام‌نیا افزود: یکی از ویژگی‌های مهم دولت سیزدهم مسئله‌محوری است که در استان ایلام هم بحث آسیب‌های اجتماعی و خودکشی یکی از این مسایل است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: برای آسیب‌های اجتماعی هر استان باید یک نسخه واحد تهیه کرد چرا که شرایط اقتصادی و ویژگی‌های قومیتی و فرهنگی هر استان با دیگر استان‌ها متفاوت است. برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از همه ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر ظرفیت علمی صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌ها، تاکید کرد: هیات اندیشه‌ورز دارای اندوخته‌های علمی و تجربی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی است که امیدواریم با این اقدامات شاهد کاهش خودکشی باشیم.

کد خبر 6100206

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • گردهم آمدن تمام نهادهای مرتبط با ترافیک در کرمانشاه
  • صلح و سازش، ظرفیتی برای کاهش جمعیت کیفری
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی