Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی میرزا آقا تبریزی از ارسال ۱۳۱ نمایشنامه فارسی و ترکی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، «سیروس مصطفی» از ارسال 131 نمایشنامه فارسی و ترکی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: تا پایان مهلت ارسال آثار (31 اردیبهشت ماه سال جاری)، 131 نمایشنامه از 18 استان مختلف ایران و یکی از مناطق آزاد از جمله استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان، ایلام، همدان، تهران، البرز، قم، کرمانشاه، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان و منطقه آزاد کیش دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تعداد ارسال آثار رکورد دار است، اظهار داشت: بیش‌ترین اثرها از استان ما بوده و کمترین از کردستان، همچنین از بین 131 اثر دریافت شده، 102 مورد فارسی و 29 نمایشنامه ترکی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استقبال اهالی هنر از این رویداد را بی نظیر دانست و افزود: با ارسال فراخوان جشنواره از 8 بهمن ماه سال گذشته به استان‌ها شاهد استقبال گرم تمامی هنرمندان حوزه نمایشنامه نویسی شده بودیم، به جرائت می‌توانم بگویم تمامی این موفقیت‌ها تلاش اهالی دبیرخانه بود که ثمرات خوبی ارائه داد.

مصطفی ادامه داد: نخستین دوره جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی نشان داد که تبریز ظرفیت‌های بسیاری در خود گنجانده که می‌توان آنها را برای نسل‌های بعدی و آیندگان با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری به یادگار گذاشت.

وی همچنین در خصوص داوری آثار راه یافته به نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی اضافه کرد: سری اول داوری در حال انجام است و سری دوم آثار هم درحال کدگذاری است تا برای داوری ارسال شوند.

دبیر نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی در بخشی دیگری از سخنان خود در رابطه با عدم تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد عنوان کرد: برخلاف سایر جشنواره‌های معمول ارسال آثار به این رویداد الکترونیکی بود که زمان زیادی را اشغال نمی‌کرد، از سوی دیگر چون کتاب جشنواره باید تا روز اختتامیه آماده شود امکان تمدید زمان وجود نداشت.

سیروس مصطفی در خصوص کتاب نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی اظهار کرد: مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده 5 اثر فارسی و 5 اثر ترکی در کتاب این جشنواره به چاپ رسیده و در اختیار تولیدکنندگان قرار داده خواهد شد.

وی از نمایشنامه خوانی آثار برگزیده در روزهای اختتام نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی خبر داد و گفت: روزهای 12 و 13 تیر ماه سالجاری کاندیداهای جشنواره در موسسه الف به نمایش نامه خوانی می‌پردازند، روز 14 تیر هم مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

مصطفی خاطرنشان کرد: تلاش انجمن دانش آموختگان تئاتر آذربایجان شرقی این است جشنواره‌ای در حد و شان نام تبریز، میرزا آقا تبریزی و ایوب آقاخانی برگزار کرده و داشته‌های فرهنگی این مرز و بوم را با حمایت متولیان و نهادهای ذیربط برای آیندگانش حفظ و نگهداری کند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر نماز جمعه مراسم شب قدر ماه رمضان مجلس احیای شب قدر خطبه نماز جمعه جشن روزه اولی ها اردبیل فتح خرمشهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مرحله نخست ۲٠ اثر از سراسر استان به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال و در سایت بارگذاری شد که پس از پایش ۱٠ اثر به مرحله داوری استانی راه یافتند. 

 زهرا آبسوران افزود: امروز شاهد رقابت ۱٠ گروه هنری از شهرستان‌های ارومیه، ماکو، سلماس و مهاباد در دو بخش کانونی و آزاد هستیم که تا عصر هنر خود را به اجرا گذاشته و باهم به رقابت خواهند پرداخت. 

او اظهار کرد: فردا در مراسم اختتامیه جشنواره مذکور ۳ اثر انتخاب و به مرحله کشوری معرفی خواهند شد. 

آبسوران لا بیان اینکه تمامی استان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه مؤظف به برگزاری مرحله استانی جشنواره و معرفی آثار خود هستند؛ خاطرنشان شد: پس از معرفی آثار برگزیده ار استان‌های سراسر کشور، مجدد آثار بررسی و برترین‌ها به مرحله کشوری دعوت خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در ادامه به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: شعار امسال نوزدهمین جشنواره «صحن خانه ما» نام دارد که شرکت کنندگان هنر‌های نمایشی خود را با موضوعات تربیتی، آزاد، دوستی، ایثار و شهادت، موضوعات مذهبی، دوستی، اتحاد، کار گروهی و حفظ محیط زیست آماده کرده و به اجرا می‌گذارند.

همچنین آبسوران شناسایی استعداد‌های برتر را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: کانون از آثار منتخب، حمایت‌های خاصی در سطح استان و در راستای تولید و اجرا خواهد کرد. 

گفتنی است نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان از امروز به مدت دو روز در محل سالن شهید فرخی با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر نمایشی در حال برگزاری است. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی