Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: سهم بنیاد مسکن استان برای مسکن محرومان ۵ هزار واحد است که تاکنون یک هزار و ۲۰ خانوار شناسایی و ۴۷۲ فقره پرونده تشکیل شده که روند صدور پروانه باید تسهیل شود. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم عصر امروز در جلسه بررسی احداث 10 هزار واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح تامین مسکن ده هزار واحد مسکونی در استان اجرا می‌شود که 5 هزار واحد سهم بنیاد مسکن و 5 هزار واحد سهم کمیته امداد است و در اختیار افراد عادی و مددجویان بهزیستی و دیگر دستگاه‌های حمایتی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نوبخت تفاهم‌نامه احداث واحد مسکونی برای محرومان در دو استان کرمان، سیستان بلوچستان مبنی بر احداث مسکن برای محرومان داشت که در استان خراسان جنوبی نیز رقم خورد افزود: طرح به صورت ملی در دست پیگیری است و در طول تاریخ جمهوری اسلامی این طرح  بی نظیر و نادر است چون 25 میلیون وام بلاعوض و 40 میلیون تومان  تسهیلات دارد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: بانک‌های استان در سال‌های قبل 39 هزار و 356 واحد انعقاد قرارداد برای واحدهای روستایی داشتند و حدود 32 هزار 820 واحد تسهیلات کامل برای روستاییان و شهرهای زیر 25 هرار خانوار محقق شد که در حال حاضر افراد در خانه‌ها سکونت دارند. 

نوبخت: حل مشکل مسکن محرومان در دستور کار دولت قرار داردفرمانده سپاه گیلان: بسیج نقش ویژه‌ای در ساخت مسکن محرومان داردسپاه قدس گیلان در ساخت مسکن محرومان مشارکت فعالی با کمیته امداد دارد

آسمانی‌مقدم گفت: از همان ابتدا از بانکها خواستیم نهایت همکاری را با روستاییان و افراد نیازمند که برای احداث یا بازسازی مسکن مراجعه می‌کنند داشته باشند و در طرح احداث ده هزار واحد مسکونی نیز از بانکها می‌خواهیم همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر خانه‌هایی که در سیل اخیر استان تخریب شدند بازسازی شده بودند شاهد فوت و تخریب حانه‌ها نبودیم افزود: قول نوبخت به استاندار این بود تا آخرین رقم بلاعوض برای استان تامین شود و در مصوباتی که هیئت دولت برای بهسازی مسکن هرساله ابلاغ می‌کند اصل وام و سود وام دولت تضمین می‌کند و بانک‌ها نگران  بازپرداخت نباشند و در این مصوبه تضامین زنجیره‌ای را هیئت دولت مصوب کرده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: نقشه‌ها در قالب متراژ مختلفی از قبل آماده شده و بیش از 60 تیپ نقشه آماده کردیم و پروانه‌هایی که صادر می‌شود تقاضا  داریم رایگان و یا دارای تخفیف باشند. 

آسمانی‌مقدم تصریح کرد: در صدور پروانه در روستاها بروکراسی‌ها و امور اداری تسریع یابد و جواب استعلامات زودتر پاسخ داده شود و همکاری بانک‌ها را می‌طلبیم.

وی عنوان کرد: شهرهای زیر 25 هزار نفر چون در واقع روستا شهر‌اند مستحق احداث این واحدها هستند و تاکنون خانوارها ارزیابی شده و یک هزار و20 خانوار شناسایی شده و 472 فقره پرونده تشکیل و به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزد: 213 خانوار عقد قرارداد با بانک بسته‌اند، 55 مورد اجرای فونداسیون و ده واحد تا اجرای سقف پیش رفته است که پیش بینی می‌شود تعدادی از واحدها تا هفته دولت افتتاح شوند.

آسمانی‌مقدم با اشاره به شاخص‌ها افزود: رتبه بندی شهرستانها از نظر نامقاوم بر اساس سرشماری سال 95 کل واحدهای مسکونی 88 هزار و 835 واحد است که از این میزان بیش از 49 هزار واحد غیرمقاوم 39 هزار واحد مقاوم سازی شدند.

وی بیان کرد: به تفکیک  شهرستان‌ها 20 درصد خانه‌های نامقاوم در شهرستان قاین، 20 درصد در بیرجند، 14 درصد درمیان،  خوسف 8 درصد، نهبندان 6 درصد، طبس 5 درصد، فردوس 5 درصد، بشرویه 4 درصد،  سرایان 4 درصد و زیرکوه 2 درصد را شامل می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: 8 بانک عامل برای تسهیلات امسال در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل

حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

به گفته او، طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.

کیخسروی  خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و افزود: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

او در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستاهای این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی