Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:45:59 GMT

نکته هايي براي خريد دمپايي

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۶۱۷۸

نکته هايي براي خريد دمپايي

خبرگزاري آريا -

دمپايي انگشتي مناسب ترين گزينه براي فصل هاي گرم سال محسوب مي شوند
دمپايي وسيله کاربردي و مفيد جهت پوشش و مراقبت از پا که اکثرا در منزل و اغلب فضاي نزديک به منزل استفاده مي شود. اکثر دمپايي هاي موجود در بازار از جنس هاي پلاستيکي، ابري و حوله اي توليد مي شود. مدل هاي طبي دمپايي از پر طرفدارترين نوع دمپايي طي سال هاي اخير به حساب مي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خشک بودن پا در حفظ سلامت آن تاثير چشمگيري دارد، افرادي که پس از استحمام، لابه لاي انگشتان خود را خوب خشک نمي کنند و بلافاصله دمپايي هاي پلاستيکي يا چرمي روبسته مي پوشند، محيط مناسبي براي رشد قارچ و بيماري هاي پوستي خاص ديگر را فراهم مي کنند.
• معمولا آقايان بيشتر از خانم ها با مشکلات و بيماري هاي مربوط به پا مانند عرق کردن، بد بو شدن يا ابتلا به قارچ هاي پوستي در ناحيه بين انگشتان پا مواجه هستند زيرا مدت زمان بيشتري را خارج از منزل مي گذرانند و پاي آنها در طول روز، بيشتر در کفش باقي مي ماند. وقتي پا براي مدت طولاني در يک فضاي گرم و مرطوب قرار مي گيرد، زمينه ابتلا به قارچ و مشکلات پوستي در آن بيشتر فراهم مي شود.
به همين دليل به تمام آقاياني که ناراحتي خاصي در ناحيه کف پا، بين انگشتان يا حتي ناخن هاي خود دارند و در طول روز هم به مدت طولاني کفش پايشان مي کنند، توصيه مي شود حتما در منزل دمپايي روفرشي بپوشند و در اولين فرصت براي درمان بيماري شان به يک متخصص پوست مراجعه کنند زيرا از طريق راه رفتن با پاي برهنه روي فرش و زمين خانه امکان انتقال بيماري هاي قارچي و عفوني پوستي به ساير اعضاي خانواده هم وجود دارد.
• دمپايي روفرشي هاي جلوبسته و با جنس پارچه اي يا حوله اي، باعث مي گردند قابليت به جريان افتادن هوا در ناحيه پا نباشد، بدين ترتيب پوشيدن آنان در طول روز و به زمان طولاني پيشنهاد نمي شود. کلاً بهتر است جنس دمپايي هاي روفرشي به نحوي باشد که بتوان به راحتي آن ها را شست و هميشه نگران آلوده و کثيف شدنشان نبود.
اصلا به علت واگيردار بودن بيماري هاي عفوني پوستي است که گفته مي شود اعضاي يک خانواده به هيچ وجه حق استفاده از دمپايي هاي مشترک را ندارند. ضمن اينکه افراد مبتلا به بيماري هاي پوستي در ناحيه پا، بهتر است تا درمان کامل از رفتن به استخر هم خودداري کنند تا باعث انتقال بيماري شان به ديگران نشوند.
• بهتر است آقايان براي حفظ سلامت پاها و پيشگيري از بو گرفتن دمپايي روفرشي خويش، آن را دست کم هر 2 هفته يک بار بشويند.
• خشک بودن پا در حفظ سلامت آن تاثير چشمگيري دارد، افرادي که پس از استحمام، لابه لاي انگشتان خود را خوب خشک نمي کنند و بلافاصله دمپايي هاي پلاستيکي يا چرمي روبسته مي پوشند، محيط مناسبي براي رشد قارچ و بيماري هاي پوستي خاص ديگر را فراهم مي کنند.
لازم است پس از استحمام، حتما لاي انگشتان خود را با يک دستمال کاغذي يا پارچه نخي تميز، کاملا خشک کرد و تا نيم ساعت دمپايي هاي جاذب رطوبت مانند دمپايي هاي پارچه اي يا حوله اي به پا داشت تا رطوبت باقي مانده در ناحيه پا کاملا جذب شود.
بعد از اين نيم ساعت، مي توان از دمپايي هاي روفرشي معمولي که منافذ کافي براي جريان يافتن هوا دارند، استفاده کرد. با اين کار پاها ديگر دم نمي کنند و بهترين شرايط براي حفظ سلامت آنها فراهم مي شود.
• اگر وجود قارچ يا بيماري پوستي ديگري در ناحيه پا براي فردي تشخيص داده شود و روند درماني را طي کند، بايد پس از درمان کامل هم حتما دمپايي خود را به خوبي بشويد و خشک کند تا اگر عوامل بيماري زا در گوشه و کنار دمپايي باقي مانده اند، از بين بروند و باعث ايجاد دوباره ناراحتي و ضايعه در او نشوند.
• دمپايي روفرشي خوب، علاوه بر داشتن منافذ کافي براي عبور و مرور هوا، بايستي سبک هم باشد. در صورتي‌که دقت کرده باشيد، هنگامي با دمپايي راه مي رويد، قسمت پاشنه آن هميشه به پاشنه پاهايتان کوبيده مي شود. هم اکنون هر چقدر که دمپايي سبک تر باشد، ضربه هاي کوبيده شده به پوست پا نيز سبک تر مي شوند و پوست را تحريک نمي کنند.
• برخي از دمپايي هاي روفرشي از جنس چرم هستند و ممکن است پس از پوشيدن آنها با پاي برهنه يا خيس، روي پا دچار قرمزي، خارش يا التهاب شود. اين مشکلات به دليل وجود آلرژي احتمالي به آن جنس خاص به وجود مي آيند. ضمن اينکه رنگ به کار رفته در برخي دمپايي ها هم مي تواند براي برخي افراد، ابتلا به حساسيت پوستي را به دنبال داشته باشد.
به طور کلي دمپايي هايي با جنس هاي پلاستيکي و رنگ هاي روشن، کمترين آلرژي پوستي را براي افراد به وجود مي آورند. در هر صورت اگر با پوشيدن دمپايي جديد، دچار التهاب، خارش يا قرمزي پا شده ايد، هرگز آن دمپايي را دوباره با پاي برهنه نپوشيد و براي حل مشکل، به متخصص پوست مراجعه کنيد.

دمپايي روفرشي بايد سبک باشد
انواع دمپايي زيبا و راحت
دسته بندي انواع دمپايي فارغ از مردانه، زنانه، پسرانه و دخترانه با توجه به جنس، مدل، طرح و محل استفاده تقسيم مي شوند.
دمپايي رو فرشي: اين دمپايي هاي خانگي بايستي به طوري انتخاب شود که در محيط ليز مانند سراميک و سنگ منجر به آسيب شما نشود. ضمن اينکه اين دمپايي هاي راحتي نبايد مانع از رسيدن هوا به پاها شود.
به اين ترتيب دمپايي هاي ابري و جلو بسته مناسب استفاده طولاني مدت در خانه نمي باشند. انواع دمپايي هاي طبي خزدار، حوله اي، چسب دار و عروسکي اکثر اوقات در محيط خانگي کاربرد دارا هستند. دمپايي هاي عروسکي کودک گانه به خصوص نوع حوله اي يکي از پرطرفدارترين دمپايي هاي روفرشي دخترانه به حساب مي آيد.
دمپايي حوله اي: دمپايي حوله به واسطه جنس لطيف و راحتشان به دمپايي هاي خواب شهرت دارند. به عبارتي اين مدل از دمپايي هاي عموما کنار تخت قرار دارند و همراه با لباس خواب مورد استفاده قرار مي گيرند. مدل خز دار دمپايي خواب بسيار جذاب و شيک است.
دمپايي انگشتي: اين نوع از دمپايي ها مناسب ترين گزينه براي فصول گرم سال محسوب مي شوند. دمپايي هاي انگشتي زنانه و دخترانه علاوه بر محيط خانگي و استخر اخيرا از آيتم هاي ضروري سالن هاي آرايشي جهت پديکور ناخن هستند.
دمپايي دستشويي: مناسب ترين مدل دمپايي براي دستشويي دمپايي هاي پلاستيکي است؛ زيرا امکان خيس شدن آن وجود دارد و اين نوع جنس در کم ترين زمان ممکن خشک مي شود. هم چنين براي جلوگيري از ليز خوردن در زمين و کاشي خيس بهتر است کف دمپايي پلاستيکي دستشويي صاف نباشد.
دمپايي ابري: سبک ترين جنس در ميان دمپايي ها متعلق به دمپايي ابري است. دمپايي هاي ابري اکثر اوقات به صورت لا به لا انگشتي توليد مي شوند. اين مدل از دمپايي ها بيشتر در محيط هاي ساحلي و شنا استفاده مي‌شوند.
دمپايي شنا: از يکي از آيتم هاي ضروري استخر داشتم دمپايي شناست. دمپايي هاي لا انگشتي متداول ترين مدل دمپايي براي استفاده در استخر به شمار مي رود. انتخاب دمپايي شنا نيز بايد به گونه اي باشد که مانع از ليز خوردن در کف خيس و سر استخر شود. بهتر است کف دمپايي ها شنا کاملا تخت نباشد يا شيارهايي درون آن به کار رفته باشد.
دمپايي طبي: اين نوع از دمپايي ها به اشخاصي که از ناحيه پا و کمر احساس درد مي کنند، سفارش مي شود. ظاهر اکثر اوقات دمپايي هاي طبي به صورت چسبي مي باشد.
دمپايي خزدار: اين مدل از دمپايي هاي فانتزي در گروه محبوب ترين دمپايي ها رو فرشي زنانه و دخترانه قرار مي گيرند. دمپايي هاي راحتي خز دار زنانه در فصول سرد سال بيشترين فروش را دارند.
گردآوري: بخش مد بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدادی: به واگذاری پرسپولیس به ۶ بانک خوش‌بین هستم

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: من خوش‌بینم که اگر همین شش بانک مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرند، روزهای خوبی خواهیم داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پیمان حدادی در حاشیه مراسم واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: امروز یک روز تاریخی برای باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس است. هر کدام از بانک‌ها از مجموعه‌های توانمندی برخوردار هستند. بانک شهر به‌عنوان سهام‌دار اصلی است و قطعاً می‌توانیم از پتانسیل شهرداری در بحث زیرساختی استفاده کنیم. قطعاً همه بانک‌ها در حوزه‌های مختلف شرکت‌هایی دارند و در زمینه‌های مختلف می‌توانند به باشگاه کمک کنند.

وی ادامه داد: باید ببینیم سهامداران محترم در روزهای آینده درباره مدیریت باشگاه چه تصمیمی خواهند گرفت. نکته مهم این است که باشگاه پرسپولیس از امروز یک باشگاه خصوصی است. این باشگاه قطعاً می‌تواند در بحث درآمدزایی نسبت به گذشته قدم‌های جدیدی بردارد و شاید بروکراسی کمتری داشته باشد. به هر حال یکسری مقرراتی شامل شرکت‌های دولتی بود که کارهای ما را زمان‌بر می‌کرد. قطعاً سهامداران محترم باید در جریان باشند که هواداران میلیونی باشگاه پرسپولیس زندگی‌شان این باشگاه است و باید کسانی را انتخاب کنند که متخصص هستند.

مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد

عضو هیئت مدیره پرسپولیس تصریح کرد: بعضی از هواداران نگران بودند که چرا سهام باشگاه پرسپولیس برای رد دیون به برخی بانک‌ها منتقل شده است. 10 درصد نقدی را که روز گذشته بانک‌ها واریز کردند،  بحث اینکه خرید نقدی باشد یا رد دیون در مالکیت باشگاه اثرگذار نیست. پس چه بهتر که این واگذاری برای رد دیون باشد، چون اگر قرار بود اقساط بعدی هم نقدی پرداخت شود باید بودجه کمتری برای باشگاه می‌گذاشتند. نکته مهم دیگر این است که قطعاً پول و شرایط مالی یکی از عوامل موفقیت تیم‌هاست، ولی پرسپولیس در سال‌های گذشته نشان داده با بدترین شرایط مالی هم توانسته است قهرمانی‌های متوالی داشته و آبروی فوتبال کشور باشد. خیلی از تیم‌ها بیشتر از پرسپولیس هزینه کردند ولی موفقیتی کسب نکردند. در تمام زمینه‌ها از جمله ورزش، مدیریت حرف اول را می‌زند. قطعاً نبود پول خیلی صدمه می‌زند، ولی این را هواداران بدانند که صرفاً پول عامل موفقیت نیست. من خوش‌بین هستم که اگر همین شش بانک مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرند روزهای خوبی خواهیم داشت، البته اگر این شش بانک با هم توافق کنند و مدیریت را به نهادی خارج از این بانک‌ها واگذار کنند. این شش بانک با هم به توافقاتی هم رسیدند که هر کدام از این بانک‌ها کدام یک از اعضای هیئت مدیره را تعیین کنند.

حدادی درباره بدهی پرسپولیس به بانک شهر توضیح داد: یک نکته دیگر این بود که گفتند چون پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این بانک آن را خریده است. فکر می‌کنم استقلال هم به بانک شهر بدهکار است و تسهیلاتی که دادند برابر بوده است. اقساط ما از سپرده‌ای که داریم واگذار می‌شود. وام دو میلیون دلاری ما هم قرض‌الحسنه هست. ما سعی می‌کنیم از این به بعد هم با همکاری سهامدارن از بانک مرکزی مجوز این را بگیریم که از سه و‌ نیم میلیون دلاری که در AFC داریم را دو میلیون دلارش را با بانک شهر تهاتر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. اگر قرار است تمدیدی با بازیکن و مربیان انجام شود باشگاه کارش را انجام می‌دهد. تعهدات مالی به بازیکنان و سایرین باید انجام شود. نکته اینجاست که باید ببینیم آیا تغییر مدیریتی خواهیم داشت یا خیر. با توجه به اینکه کمتر از دو ماه به پایان سال مالی و فصل لیگ برتر مانده است، فکر می‌کنم اگر تغییرات به بعد از این فصل موکول شود، با توجه به حساسیتی که در مقطع کنونی وجود دارد اثر بهتری داشته باشد.

عضو هیئت مدیره پرسپولیس در مورد تمدید قرارداد با اوسمار عنوان کرد: درویش با او و مدیر برنامه‌اش صحبت کرده است و ان‌شاءالله در روزهای آینده نهایی می‌شود. موارد ورزشی را بیشتر آقایان بادامکی و درویش در جریان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • (ویدئو) کودکان پابرهنه سیستان دمپایی می‌خواهند
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • حدادی: به واگذاری پرسپولیس به ۶ بانک خوش‌بین هستم
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست