Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@08:44:53 GMT

قیمت نان‌های صنعتی ۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۶۷۳۹

قیمت نان‌های صنعتی ۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،   محسن لزومیان رئیس اتحادیه نان های صنعتی کشور  اظهار کرد: در شرایط فعلی دو نوع آرد در اختیار نانوایان قرار می گیرد که شامل کاملا یارانه ای و آرد نیمه یارانه ای است اما آردی که در اختیار کارخانجات نان صنعتی قرار می گیرد، آرد نیمه یارانه ای است.

 

وی افزود: تمام تولید کنندکان در سال جاری افزایش هزینه داشتند که تولید کنندگان نان صنعتی نیز شامل این امر می شوند اما قدرت خرید مردم متناسب با آن افزایش نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه نان های صنعتی کشور ادامه داد: حدود 30 درصد صنایع تولید کننده نان صنعتی به دلیل شرایط بد اقتصادی در سال گذشته تعطیل شدند و برخی دیگر از آنها نیز شرایط خوبی ندارند و تنها برای حفظ برند خود به تولید ادامه می دهند.

 

افزایش قیمت نان متناسب با هزینه‌های تولید امکان پذیر نیست

وی تصریح کرد: صنایع تولید کننده نان نمی توانند افزایش قیمتی متناسب با افزایش هزینه های تولید خود داشته باشند زیرا مردم قدرت خرید آن را ندارند؛ از طرفی نانوایان سنتی را در کنار خود داریم که در صورت افزایش قیمت، قدرت رقابت ما از دست می رود.

 

لزومیان با بیان اینکه قیمت انواع صنعتی در سال جاری 5 تا 20 درصد با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه آنها افزایش یافته است گفت: قیمت نان های سفید مانند نان ساندویچی و فرانسوی که مصرف عام دارند 5 درصد و نان های مغزدار، جو و  چاودار افزایش قیمت بیشتری داشته اند به طوری که قیمت نان مغز دار 20 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

 

وی  یادآور شد که قیمت انواع نان صنعتی بر اساس مصوبه دولت نرخ رقابتی است و شامل قیمت گذاری دولت نمی شود.لزومیان اظهار داشت: باتوجه به اینکه آرد نیمه یارانه ای دریافت می کنیم امکان صادرات نان های صنعتی وجود ندارد و در صورتی که بخواهیم با آرد آزاد( ورود موقت) نیز صادرات داشته باشیم توان رقابت با کشور های همسایه را نداریم.

 

رئیس اتحادیه نان های صنعتی کشور  گفت: تولیدکنندگان نان های صنعتی در واقع حالتی پیمانکاری دارند و آرد های دولتی را تبدیل به نان کرده و به مردم تحویل می دهند و اجازه صادرات نان های تولید شده از  آرد های یارانه ای را نخواهند داشت .

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هزینه های تولید نان های صنعتی نانوایان اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها

علیرضا انجلاسی گفت: براساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد، درباره مستمری مددجویان گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانوارهای یک نفره ماهیانه (۹۹۳۷۲۰)، ۲ نفره (۱۴۱۹۶۰۰)، ۳ نفره (۱۹۷۸۴۴۰)، چهار نفره (۲۵۵۵۲۸۰) و خانواده پنج نفره و بالاتر (۳۱۲۳۱۲۰) تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود