Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،هاشمی‌مقدم مدیر عامل آب فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: سرانه استاندارد مصرف آب براساس الگوی مصرف تعریف شده در مناطق مختلف کشور به شرایط اقلیمی متفاوت و بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب براساس تعداد اشتراک در کاربری‌های مختلف در سطح استان، مربوط به فضای سبز شهری، نیرو‌های مسلح و کاربری‌ها و اماکن مذهبی استان است افزود: سال گذشته مصرف آب با بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های کشوری و پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در استان در مقایسه با سال ۹۶ کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی مقدم اظهار کرد: تامین آب شهر‌های استان در حال حاضر توسط ۱۲۵ حلقه چاه فعال محقق شده که با اقدامات انجام شده بر روی منابع تامین آب موجود در راستای پایدارسازی تاسیسات و همینطور مدیریت تقاضا و کاهش هدررفت با اصلاح، نشت‌یابی و رفع نشت شبکه‌های توزیع کاهش میزان تولید آب را در پی داشته است.

مدیر عامل آب فاضلاب شهری خراسان جنوبی بیان کرد: در تعدادی از شهر‌های استان در نقطه سربه سر و تنش آبی قرار داریم و در صورت عدم بروز مشکلات پیش بینی نشده از جمله قطع برق طولانی مدت، طوری برنامه‌ریزی شده است که خللی در تامین آب شرب شهروندان به وجود نیاید.

وی گفت: در تعدادی از شهر‌های استان از جمله بیرجند، طبس‌گلشن، فردوس و قاین با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های پی‌درپی و افت سطح منابع آب زیرزمینی امکان بهره برداری از چاه‌ها بر اساس دبی مجاز پروانه‌های بهره‌برداری وجود نداشته و میزان تولید آب چا‌هها کمتر از حد مجاز است.

هاشمی مقدم بیان کرد: جابه‌جایی، احیاء و بازسازی چاه‌ها برای تعدادی از منابع انجام شده و همچنان در دستور کار و در بعضی از شهر‌های کوچک استان که به دلیل تک منبع بودن نگرانی‌هایی وجود دارد اخذ مجوز‌های چاه جدید و افزایش حجم ذخیره سازی با احداث مخازن آب در برنامه کاری است.

وی اظهار داشت: در شهر بیرجند پروژه‌های جابه‌جایی، احیاء و بازسازی برای تعدادی از چاه‌ها انجام شده که افزایش دبی بهره‌برداری را در پی داشته است و در راستای مدیریت تقاضا و کاهش هدررفت آب نیز پروژه‌های اصلاح شبکه، نشت‌یابی و رفع نشت شبکه‌ها، بازسازی انشعابات دارای نشت و تراکم اتفاقات از چند سال قبل در برنامه کاری بوده و همچنان در دست اجرا است که با اقدامات انجام شده و با همراهی شهروندان در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب مشکلی در تامین آب در فصل تابستان نخواهیم داشت.

مدیر عامل آب فاضلاب شهری خراسان جنوبی افزود: آب شرب شهر بیرجند از ۳۴ حلقه چاه فعال و از ۴ دشت تامین می‌شود و به طور میانگین در طی سال در شهر بیرجند روزانه ۳۶ هزار متر مکعب آب مصرف می‌شود که برخی اوقات در ایام پیک مصرف و گرم سال این میزان تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به الگوی مصرف تعریف شده در شهر‌های استان، مصرف آب شهروندان خراسان جنوبی معادل الگوی مصرف و در تعدادی از شهر‌ها نیز کمتر از الگو است.

هاشمی مقدم عنوان کرد: در تعدادی از شهر‌های استان در وضعیت تنش آبی هستیم، اما با اقدامات انجام شده و در دست اقدام برای پایدار سازی منابع و همینطور تامین تعدادی مولد برق اضطراری برای مواقع قطع برق امیدواریم با همکاری سایر سازمان‌ها از جمله شرکت آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق استان همچون گذشته در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

انتهای پیام / ط ا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده گفت: تعداد کارگران بیمه شده در کشور ۱۶ میلیون نفر است که زنان سهم ۲۱ درصدی از آن را دارند.

به گزارش مشرق، «نرجس بختیار خلج» اظهار داشت: تعداد کارگران بیمه شده در کشور ۱۶ میلیون نفر است که زنان سهم ۲۱ درصدی از آن را دارند. ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان کشور زنان هستند؛ از این تعداد۵۲۰ هزار نفر بیمه زنان خانه‌دار شده‌اند. همین مساله نشان می‌دهد زنان ضمن رسیدگی به خانواده در جامعه کاری نیز مشارکت فعال دارند و این مساله شایسته تقدیر است. اکنون عرصه برای هر زنی که احساس کرده دوست دارد وارد بازار کار شود، فراهم است.

وی افزود: برای آن دسته از بانوانی که آمادگی ورود به بازار کار را ندارند و ترجیح می‌دهند به امور خانوادگی بپردازند، فرصتی فراهم شده تا بیمه زنان خانه‌دار شوند و از امکانات آن برای آینده زندگی خود استفاده کنند.

بختیار خلج تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با کارگران به ارزش‌گذاری به عمل تأکید کردند که یعنی صرفاً کار را برای درآمد نبینیم و به آن ارزش بگذاریم و کار شایسته در جهت تعالی جامعه را هدف‌گذاری کنیم. نقش زنان در این مسیر نقش مؤثری است چرا که پایه‌های تربیت فرزندان در خانواده شکل می‌گیرد و این زنان هستند که تربیت نیروی انسانی را از ابتدا رقم می‌زنند. ما باید به سمت تقویت این فرهنگ با محورگذاری بر ارزش کار معنوی حرکت کنیم و ضمن توجه به بُعد مالی به ابعاد معنوی نیز توجه کنیم.

مشاور وزیر تعاون درباره مراسم تجلیل از زنان نمونه کارگری در هفته کارگر گفت: در هفته کارگر مراسمی برای تقدیر از خانم‌های کارگر نمونه برگزار شد که آن‌ها هم به لحاظ کاری و تلاشگری جزو برگزیدگان هستند و هم در حوزه ترویج سیاست‌های تقویت‌کننده تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده تأثیر دارند. البته تجلیل امسال یک تفاوت مهم با سال‌های دیگر داشت و آن تقدیری است که از کارفرمایان و واحدهای تولیدی دوستدار خانواده به عمل آمد.

بختیار خلج در توضیح تجلیل از کارفرمایان دوستدار خانواده گفت: اگر می‌خواهیم بر جنبش تعهد بر خانواده کار کنیم باید این ارزش‌گذاری را در جامعه داشته باشیم. به همین دلیل از کارفرمایان دوستدار خانواده که بر اساس شاخص‌هایی مانند کمک به افزایش جمعیت، معیشت پرسنل در موضوع ارزش‌گذاری بر ازدواج و تحکیم خانواده سرآمد هستند، تقدیر به عمل آمد. ۱۴ بانوی کارگر نمونه و ۱۲ واحد تولیدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی درباره وضعیت زنان کارگر در دولت سیزدهم افزود: حوزه زنان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است. به جهت کیفی تکریم بانوان و تسهیل شرایط کار توأم با خانواده چشمگیر بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار