Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@13:22:05 GMT

تشخیص حق و باطل در زندگی از برکات انس با قرآن است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۸۵۱۶

تشخیص حق و باطل در زندگی از برکات انس با قرآن است

آیت الله عابدینی گفت: اگر انس و عمل به قرآن در زندگی ما باشد همه چیز در دنیا داریم زیرا آرامش، راحتی و سعادت داریم و حق و باطل به برکت قرآن برای ما روشن می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که شب گذشته (یکشنبه ۵ خرداد) در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: لیله القدر بسیار اهمیت دارد چراکه این شب با وجود نازنین حضرت علی (ع) و همچنین بحث نزول قرآن کریم گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند متعال در خصوص امیرالمومنین (ع) در قرآن صحبت کرده است برای نمونه آیه ۲۰۷ سوره بقره در مورد حضرت علی (ع) است و مربوط به  آن شبی است که حضرت علی (ع) جای پیامبر (ص) در بستر ایشان خوابیدند و در آن شب دشمنان خدا می خواستند پیامبر (ص) را به شهادت برسانند.

 

وی عنوان کرد: در واقع حضرت علی (ع) خود را فدایی پیامبر کردند و البته خداوند می خواست حضرت علی (ع) را از آن حادثه مصون بدارد و وقتی این اتفاق افتاد و نقشه دشمنان هم خنثی شد آیه مذکور نازل شد مبنی بر اینکه در میان جمعیت های انسان ها کسانی هستند که همه هستی خود را فدا می کنند برای اینکه خدا از آنها راضی باشد.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به لزوم تبعیت از دستورات دین و ترس از دور شدن از دستورات الهی اعلام کرد: شما از آمریکا و از اسرائیل نترسید، اگر در میان شما ظلم وجود داشت، از این ظلم بترسید؛ اگر ضعفا به حق خود نمی رسند، به بیت المال تعدی می شود، بانک ها با ربا معاملات می کنند و اگر جایی رشوه دیدید، بترسید و اگر بی رحمی دیدید از آن ترس داشته باشید و اگر زن و شوهر در خانواده احترام هم را نگاه نداشتند از این امر بترسید.

 

وی تأکید کرد: دشمن ترس ندارد زیرا دشمن را خود خداوند متعال مقلوب می کند، فرعون و ابوسفیان دشمن بودند و کار اینها به کجا رسید؟ مگر محمدرضا پهلوی و صدام دشمن نبودند و اینها با دست خداوند متعال به سزای اعمالشان رسیدند و آنچه ما باید از آن واهمه داشته باشیم این است که از دین خدا فاصله بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرآن را ما با حضرت علی (ع) و اولاد آن حضرت می شناسیم و آنها انسان کامل و قران ناطق هستند، اگر بخواهیم قرآن را در قالب انسان معرفی کنیم،  حضرت علی (ع)، حضرت زهرا (س) و دیگر امامان می شود و اگر بخواهیم حضرت علی (ع) را به صورت کتاب مثال بزنیم ایشان قران ناطق است.

 

وی با اشاره به لزوم انس با قرآن اظهار کرد: حضرت علی (ع) از ما انتظار دارند قرآن بخوانیم و با این کتاب آسمانی انس بگیریم و به آن عمل کنیم و این را در جای جای نهج البلاغه به ما یادآور می شود.

 

آیت الله عابدینی افزود: بر اساس فرمایش حضرت علی (ع)، قرآن هدایت کننده ای است که هیچگاه گمراه نمی کند و خبر دهنده ای است که هیچگاه در خبرهایش دروغ نیست.

 

وی تصریح کرد: بدون قرآن اگر همه دنیا را داشته باشیم، هیچ چیز نداریم و اگر انس و عمل به قرآن در زندگی ما باشد همه چیز در دنیا داریم زیرا آرامش، راحتی و سعادت داریم و حق و باطل به برکت قرآن برای ما روشن می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: حضرت علی (ع) فرمود دردهایتان را با قرآن درمان کنید و بزرگترین دردها کفر و نفاق است و قرآن سرگردانی و گمراهی را درمان می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما احتیاج داریم حضرت علی (ع) و نهج البلاغه را بشناسیم و حتی نیاز داریم دشمنان حضرت علی (ع) را بشناسیم و حضرت علی (ع) را به خاطر شدت عدالت، حمایت از دین، محرومان و مومنان به شهادت رساندند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم شب قدر شب قدر ماه رمضان کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مسجد نماز جمعه قرآن جشن روزه اولی ها ماه مبارک رمضان نماینده ولی فقیه در استان قزوین شب قدر حضرت علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

یک استارتاپ بریتانیایی اعلام کرده «دستگاهی ساخته که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند نارسایی قلبی را در پای افراد تشخیص دهد» مشاهده تورم در پا برای بیماران قلبی که از بیمارستان مرخص شده‌اند، هشدار برای خطر حمله قلبی و نارسایی قلبی محسوب می‌شود.

دریافت 20 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: یزدان قربانی

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن