Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  زمین‌شناسان فرانسوی و ایتالیایی در جدیدترین تحقیق روی سنگ‌های ۳.۳ میلیارد ساله در آفریقای جنوبی، اثری از ترکیبات آلی فرازمینی پیدا کرده‌اند.

یک منطقه کوهستانی کوچک در آفریقای جنوبی که Makhonjwa نام دارد، لایه‌ای با ضخامت ۷ تا ۲۰ متر از سنگ آتش فشانی با قدمت ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیارد سال را در خود جای داده است. بین لایه‌های این بقایای آتش‌فشانی، کربن نیز وجود دارد که در زمان فعالیت کمتر آتش‌فشان به وجود آمده است.

محققان قسمت‌های بسیار کوچکی از این لایه‌ها را با استفاده از میکروسکوپ‌های الکترونی مورد بررسی قرار دادند؛ آن‌ها واکنش الکترون‌ها به یک میدان مغناطیسی متغیر که روند تغییرات آرامی داشت مشاهده کرده و سیگنا‌ل‌های متفاوتی از نمونه‌ها دریافت کردند.

به گفته دانشمندان با اینکه این تحقیق شواهدی اندک برای ردیابی عناصر آلی فرازمینی فراهم می‌کند، اما از آنجایی که امضای به جا مانده از برخورد یک شهاب‌سنگ مشابه اثرات حیات است، چنین نتایجی می‌تواند تحقیق برای یافتن حیات روی سیارات دیگر همچون مریخ را با پیچیدگی مواجه کند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

کشف ترکیبات فرازمینی در آتشفشان 3.3 میلیارد ساله

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم

امیرمسعود عابدین: کاور بادی فِنس یا PPF، لایه‌ای محافظتی جهت جلوگیری از ضربات وارده به بدنه خودرو است. این لایه پلاستیکی مانند گلس در تلفن همراه عمل می‌کند. علاوه‌بر سرامیک کردن بدنه، اعمال یک کاور محافظتی به مراقبت بیشتر کمک بسیاری می‌کند.

دو نوع بادی فِنس شفاف و مات وجود دارد. قبل از نصب کاور، بدنه به طور کامل تمیز و بررسی می‌شود تا نقصی نداشته باشد. پس از این کار، تمام بدنه خودرو، دو بار پولیش می‌شود.

سپس یک لایه بسیار نازک از روی کاور جدا می‌شود تا خاصیت چسبندگی پیدا کند. یک محلول خاص روی بدنه اسپری می‌شود و بلافاصله کاور نصب می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سختی و آسانی کاور کردن، متناسب با شکل و فرم بدنه خودرو است. وقتی خودروی شما دارای کاور محافظتی است، دیگر نمی‌توانید از کارواش اتوماتیک استفاده کنید.

عمر کاور متناسب با برند و نوع جنس آن می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال ممکن است یک کاور بادی فنس تا ۲ سال عمر کند. با این لایه محافظتی، رنگدانه‌های بدنه بیشتر نمایان می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۷۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898713

دیگر خبرها

  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت! + فیلم
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد