Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

رئیس انجمن گفتار درمانی وثوقی گفت: برای تشخیص زودهنگام و درمان مناسب باید بیمار را به مراکز گفتار درمانی ارجاع داد.

وثوقی رئیس انجمن گفتار درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آسیب شناسی گفتار یکی از مسائل و نکات مهم در جامعه امروزی محسوب می‌شود و خدمات کلینیکی در مراکز مختلف در این زمینه ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خدمات پیشگیری، پیشتیبانی، آموزش، مدیریت و تحقیق در حیطه ارتباط بین افراد است که در تمام طول زندگی انسان‌ها با مسئله گفتار روبه‌رو هستند و این مقوله یکی از مسائل مهم در برقرار کردن ارتباط بین افراد است.

خدمات آسیب شناسی گفتار  چیست؟

وثوقی ادادمه داد: خدمات آسیب شناسی گفتار خدماتی هستند که در زمینه تشخیص درمان مشکلات دهانی، اختلالات گفتار، زبان و اختلالات شناخت است که در مواردی منجر به ناتوانی‌های برقراری‌های ارتباط با دیگر افراد جامعه می‌شود.

رئیس انجمن گفتار درمانی بیان کرد: تولید گفتار تشدید، ارتقای کیفیت صوت و آواسازی، تنفس، رفع لکنت، زبان درک، کاربرد شناختی، شناخت، حل مسئله، عملکرد‌های اجرایی جزء موارد درمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلات دوران نوزادی مانند وزن کم هنگام تولد، قرارگیری در معرض مواد خطرناک، اختلالات طبق اوتیسم، اختلالات زبانی، اختلال رشد، اختلالات نقص توجه، مشکلات شنوایی، اختلال در شنیداری، ناهنجاری دهانی مثل شکاف لب و کام، عملکردهای دهانی و حرکتی از جمله عوامل اختلالات ارتباطی و زبانی محسوب می‌شود.

علل بروز اختلالات گفتاری را بشناسید

وثوقی گفت: ناهنجاری‌های تارهای صوتی، انسداد نای، عملکرد بد نورولوژیکی، سکته‌های مغزی، فلج مغزی، ناهنجار‌های عروق مغزی، پارکینسون، دمانس، ELS و اختلالات روانپزشکی مانند سندروم داون، سندروم رت، سندورم ایکس شکننده از دیگر موارد بروز اختلالات گفتاری و اشکال در ارتباط با سایر افراد جامعه است.

رئیس انجمن گفتار درمانی یادآوری کرد: برای تشخیص زودهنگام و درمان مناسب باید بیمار را به مراکز گفتار درمانی ارجاع داد و تأخیر در درمان اختلالات گفتاری باعث بروز آسیب و طولانی‌تر شدن طول درمان بیمار می‌شود.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی؛ جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیح داد: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار اظهار کرد: بیمار زنی 23 ساله‌ است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز  این بیمار کار گذاشته شود.

انجام موفقیت‌آمیز جراحی پیچیده خارج کردن توده از بدن یک زن

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

جراح مغز واعصاب با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری 18 ساله انجام شده است.

در ادامه فیلم مربوط به انجام این جراحی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!