Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جزيره کيش مرکز منطقه اي برگزاري مسابقات ورزشي و اردوهاي تدارکاتي کشورهاي عضو اکو
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کيش در نخستين جلسه مشترک برگزاري رويدادهاي ورزشي کشورهاي عضو اکو، که با حضور دکتر مظفري مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش، صالحي اميري رئيس کميته ملي المپيک، مظاهري دبير اکو و جمعي از دست اندرکاران ورزش در کميته ملي المپيک، برگزار شد، صالحي اميري با اشاره به شرايط مناسب و امکانات بسيار خوب جزيره کيش گفت: جزيره کيش مقصد مطلوبي براي برگزاري اردوهاي تدارکاتي و مسابقات ورزشي ملي و بين المللي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به ابراز علاقمندي مربيان برخي ورزشکاران ملي پوش کشورمان براي برگزاري اردوي هاي آمادگي و تمريني اين ورزشکاران و شماري از ورزشکاران کشورهاي آسيايي ازجمله چين در کيش اظهار داشت: تعدادي از مربيان مجرب ما علاقمندند تا با توجه به امنيت، شرايط آب و هوايي و امکانات خوب اين جزيره، اردوهاي منطقه ايي را به کيش منتقل کنند.
رئيس کميته ملي المپيک با تاکيد بر ضرورت آماده سازي زير ساخت ها وحمايت همه جانبه از رونق فعاليت هاي ورزشي کيش افزود: جزيره کيش مي تواند زمستان امسال ميزبان برگزاري چند رشته از مسابقات ورزشي کشورهاي عضو اکو باشد.
صالحي اميري تصريح کرد: نخستين اقدام تدوين يک برنامه عملياتي است که به سرعت بتوانيم رويداد ورزشي را در کيش برگزار کنيم.
وي از تشکيل دبيرخانه‌اي با مسووليت اکو خبر داد و گفت: بايد روساي 40 کشور المپيک آسيايي همزمان با رويداد ورزشي براي ديدن ظرفيت هاي ورزشي کيش دعوت شوند. اين يک رويداد آزمايشي براي کشورهاي آسيايي است تا در صورت آماده بودن زير ساخت ها بتوانيم آنها را به کيش جذب کنيم.
دکتر غلامحسين مظفري مديرعامل منطقه آزاد کيش در اين نشست با تشکر از دکتر صالحي اميري و توجه ويژه وي به ارتقاء زيرساخت‌ها و امکانات کيش، ورود به حوزه ورزش در کيش را يک اتفاق خوب برشمرد و با بيان اينکه هنوز به‌ طور جدي به حوزه ورزش کيش ورود نکرده‌ايم افزود: به دنبال تقويت همه جانبه نرم‌ افزاري و سخت‌ افزاري اين حوزه هستيم و در فعاليت‌ها و برنامه‌هاي راهبردي 3 ساله اي که تدوين شده ورزش يکي از شاخصه‌ها و يکي از مهمترين فعاليت‌ها در اين رويکرد است. و براي آن جايگاه خاصي قائل هستيم.
مديرعامل منطقه آزاد کيش گفت: تلاش مي‌کنيم بهسازي، بازسازي و نوسازي امکانات ورزشي به‌ سرعت انجام شود.
دکتر مظفري با ابراز خرسندي از انگيزه بالا و تعامل بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در طرح هاي ورزشي کيش گفت: 4 مجموعه ورزشي براي مشارکت بخش خصوصي برنامه‌ريزي شده است.
وي با اعلام آمادگي کامل در جهت توسعه زيرساخت‌‌هاي ورزشي کيش تاکيد کرد: به ورزش کيش به‌ عنوان يک فعاليت محلي نگاه نمي‌کنيم بلکه ديدگاه ملي و بين‌ المللي داريم. هدف ما ايجاد امکانات و زيرساخت‌هاي لازم و جذب ورزشکاران در سطح ملي و بين‌المللي است.
همچنين داورزني، معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش در اين نشست با اشاره به امکانات مناسب جزيره کيش براي ميزباني اردوهاي تدارکاتي گفت: در سال، حدود 20 هزار ورزشکار براي بازي و تمرين به خارج از کشور مي‌روند و همچنين کشورهاي زيادي تقاضا دارند که در کيش مسابقه تدارکاتي برگزار کنند. به ويژه در رشته‌هاي ساحلي که برخي از آنها سالانه در سانديگو امريکا برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به تمايل تيم هاي مختلف ورزشي براي برگزاري اردوهاي آمادگي و تدارکاتي يا مسابقات ورزشي در کيش دريالهاي گذشته تا کنون افزود: ميزباني جزيره کيش از برگزاري مسابقات فوتبال، واليبال و رشته‌هاي مختلف در سال گذشته نشان مي دهد که در صورت آماده بودن زيرساخت ها مي‌توانيم در کيش ميزبان اردوهاي تدارکاتي و مسابقات ورزشي متعددي باشيم.
داورزني گفت: جزيره کيش بايد و مي‌تواند پل ارتباطي با کانادا، امريکا و کشورهاي آسيايي باشد که اين امر رونق گردشگري ورزشي و تفريحي کيش را بدنبال خواهد داشت.
وي در ادامه گفت: جزيره کيش براي تبديل شدن به مرکز گردشگري ورزشي منطقه ظرفيت ارزشمندي دارد و بايد شرايطي براي ورزش کشور مهيا کند تا ورزشکاران داخلي و خارجي که براي مسابقه يا اردو به کيش سفرمي کنند با خاطراتي خوب و بياد ماندني اين جزيره را ترک کنند.
معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش تاکيد کرد: اگر انتظار داريم جزيره کيش سهم مهمي در توسعه ورزش کشور داشته باشد بايد حتما شرايط لازم براي برگزاري سالانه مسابقات ورزشي در کيش فراهم شود.
مظاهري دبير اکو نيز در اين نشست با اشاره به مغفول ماندن برخي ظرفيت‌هاي فراوان اکو از جمله ديپلماسي در امور ورزشي از پيشنهاد طرح برگزاري مسابقات اسب‌ دواني، شطرنج، چوگان خبر داد و گفت: مي‌توانيم در اين زمينه روي جام ورزش اکو برنامه‌ريزي کنيم چرا که طرح اين مسئله با استقبال سفراي کشورهاي اکو مواجه شد.
لازم به ذکر است جزيره کيش با سرانه فضاي ورزشي بالاتر از استانداردهاي بين المللي و کشوري در جهت توسعه توريسم ورزشي کشور فعاليت هاي موثري داشته است. مجموع فضاهاي ورزشي کيش افزون بر200هزار مترمربع است. زمين هاي چمن طبيعي و مصنوعي، سالن هاي ورزشي اسکواش، تنيس روي ميز، رزمي، فوتسال و واليبال، ژيمناستيک، سالن چند منظوره، زمين ورزشي ساحلي، چندين زمين تنيس، ميني گلف، مجموعه تيروکمان، زمين هاي ورزشي رو باز و دو استخر سر پوشيده از جمله امکانات ورزشي کيش است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، از برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری خزر با حضور رکاب زنان کشورهای آسیایی در روزهای پایانی اردیبهشت در شهرستان محمودآباد خبر داد. - اخبار استانها -

علی رجبی به خبرنگار تسنیم در ساری گفت: ‌‌مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تک مرحله‌ای و در رده سنی جوانان پس از وقفه حدود 8ساله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، هیات دوچرخه سواری مازندران و اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد روزهای 26 تا 28 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مسابقات تیم‌های داخلی و خارجی شرکت کننده هر کدام با  پنج دوچرخه سوار  و 3 نفر همراه شرکت خواهند کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه هزینه  مربوط به اسکان و ترابری و تغذیه تیم‌ها به عهده تیم شرکت کننده است تصریح کرد: جوایز نفرات برتر تیم‌ها در تور خزر هم طبق جدول جوایز پرداخت می‌شود.

رجبی گفت: جلسه فنی مسابقات یک روز قبل از شروع مسابقه در محل مسابقات برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، تور بین المللی خزر از معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری به شمار می‌رود که 20 دوره از آن برگزار شده است.

مازندران پنج دوره میزبان تور بود، اما به علت نبود زیرساخت مناسب، منابع مالی، پیست تمرینی و زیرساخت جاده‌ای این تور متوقف شده بود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی